Probny scenar w IL2

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by Snakeye, Jan 12, 2006.

  1. oldwin

    oldwin Well-Known Member

    piknie ebylo ;)

    1 lot.. 1xBetty (moze i sam Yamamoto ;) )
    2 lot polecielismy sobie all po stronie japonskiej.. no i 5xP38.. az dziw ;)
     
  2. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Pierwsza ramka wyglądała mniej więcej tak-

    Ja, Fremen i Yankee w zekach, do tego -andy-, OldWin, Snake, -stan-, Joohny i reszta w P38...

    lecieliśmy 12 P-38 na 6 Zeke...
    wyniki takie, że chyba tylko jeden Zeke spadł spośród AI, ja zaliczyłem dwa kille na AI...

    trochę fotek:

    dolot:

    [​IMG]

    pierwszy kill:
    [​IMG]
    drugi kill:
    [​IMG]
     

    Attached Files:

    • 0.jpg
      0.jpg
      File size:
      42.7 KB
      Views:
      141
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      30.4 KB
      Views:
      149
    • 6.jpg
      6.jpg
      File size:
      32 KB
      Views:
      154
  3. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    hehe a ja niestety musze sie nauczyc celowac w PF :D Za jednym p38 latalem chyba z 20min pusliclem mu olej, ale jakos nie widzialem by mu sie konczyl. (btw ile moze latac p38 z cieknacym olejem zanim mu silnik siadzie?)

    no i tak krecilem z jednym, pozniej drugi sie przypaletal, no i w koncu dostalem w cos, wpadlem w kora, a ze bylem na 100m to gleba :)
     
  4. Ziomek

    Ziomek Well-Known Member

    na smierc zapomniaelm o scenarze :\ , kiedy nastepny ? ;)

    tak swoja droga to powstaje pierwsze serv do sturmovika cos ala wbfreehost

    http://www.adwwar.com/en/

    wyglada interesujaco , jeszcze na nim nie latalem bo trzeba zalozyc SQ z conajmniej 4 pilotami bodajze

    "
    !ADWWAR takes into account advantages of both dogfight and coop missions, merging both concepts into a single dynamic campaign based server, operating (in effect) as a dogfight server while still allowing for coop based mission planning and preparation. Pilots (or squadron commanders) can choose their own way of attacking air and ground targets. The pilots actions will influence the overall ground troops positions and movements. The server map rotates every hour with all the changes (actions) that were implemented on the previous map load. In short, everything you do while flying ADWWAR affects strategic positions for the next map load!."

    brzmi ciekawie i przelomowo jak na sturmovika
     
    Last edited: Jan 16, 2006
  5. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    hmmm moze frog od razu tam 302SQ zalozymy? :D
     
  6. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    @Ziomek/Vipe

    Z tego co widzę to kolejna mutacja frontu wschodniego...
    Czyli CHWDR (to ostatnie od narodowości twórców serwera)- na takim froncie to ja mogę kolejny I/JG302 założyć jedynie :)
     
  7. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Nieoficjalne wyniki 1 ramki scenara:

    - W rejon przechwycenia dolecialo tylko 9 P-38, z czego 6 AI - stan "zlapal gume" i zjechal z pasa prosto na ciezarowke, andycha skosilo jakies AI i razem poszli do wody
    - Oba Betty zostaly zdjete, Yamamoto zginal
    - W walce spadlo 8 P-38 i 2 A6M
    - Do bazy wrocil 1 P-38 (Oldwin) i 4 A6M

    Mimo ogromnych strat cel misji zostal osiagniety. W dodatku Oldwin byl w grupie atakujacej bombowce i mogl potwierdzic oba zestrzaly Betty (w tym 1 jego)

    -----------------

    Scenar raczej sie udal, ale byly problemy.
    Za duzo AI w mysliwcach psuje zabawe, rowniez doslownie (vide andych). Do tego niektorzy chyba pierwszy raz na wielosilnikowych samolotach, bo nie umieli silnikow uruchomic ;) Tak samo warto pocwiczyc starty z szeregu.
    Na scenarach w FB nie bedzie tez spoznialskich. Jak ktos sie nie zalapie na start misji to sie nie podlaczy juz do serwera. Dlatego trzeba dokladnie ustalac godzine zbiorki i sie jej trzymac. I serwer moze tez nie stac od razu - trzeba najpierw wlazic na TS.


    A FB to nie WB, tu nie ma co liczyc, ze jak komus pojdzie olej, to za minute stanie silnik :p
     
  8. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Oba Betty spadły z tych samych powodów dla których spadły wszystkie P-38 AI... zero umiejętności pilotów AI- mam nadzieję, że wszyscy byli niżej jak Veteran ustawieni, bo tak daje to jeszcze pole do manewru nam przy następnych scenarach.

    Oba P-38 które zestrzeliłem próbowały kręcić ze mną... drugiego skosiliśmy razem z Yankee-em, ja po prostu więcej amunicji w niego wpakowałem, ale nawet na screen-ie widać, że nie tylko ja do niego pruje (tracery z tyłu od dołu to km-y Yankee). P38 które kręci z Zekulcem... lol.

    Co do oleju, to Oldwin oberwał 2xOlej, 1xFuel i liczyłem, że przynajmniej jedno trafienie w olej jest od 20mm... w FB również można zatrzymać silnik po minucie od trafienia w olej... tyle, że zależy to od jakości trafienia (DM rozróżnia trafienie w miskę olejową/ przewody, jak też średnicę "ubytku".... jeżeli trafiona jest miska olejowa to kapica, jeżeli tylko któryś z przewodów w głowicy to można lecieć i lecieć nawet w 109- oleju będzie powoli ubywało ale nie powinno zabraknąć). Ktoś kto długo lata zauważył też, że najwyraźniej da się też uszkodzić głowicę silnika, tak że bryzga on i olejem i paliwem na raz... o ile takiego silnika szybko nie wyłączysz, to masz bracie przechlapane, bo po kilkudziesięciu sekundach bydle się zapali (chociaż jeszcze pracuje- zgrzyta strasznie uszkodzonym cylingrem, ale pozostałe pracują i dają mocy trochę). W podwójnych gwiazdowych i widlastych można wyłączyć pół silnika wyłączając jeden komplet iskrowników. W rzędówkach to ryzykowne bo i tak iskra idzie blisko paliwa.

    Co do wyników, to w porównaniu z RL, gdzie spadły 2 G4M tylko i 1 P-38 rozbity na pasie to można powiedzieć, że co prawda cel misji osiągnęła strona Amerykańska, ale za cenę wszystkich 12 P-38 i 11 pilotów :D co było niewątpliwą zasługą dzielnej osłony G4M :)
    Co więcej- jedynym AI, który przeżył był skrzydłowy fremena. Żadna inna maszyna sterowana przez komputer nie wróciła do bazy.

    (Ciekawostka- pierwszy screen z tych które zamieściłem pokazuje właśnie 3 z 4ch Zeke, które przeżyły- po środku na pierwszym planie ja, po lewej fremen a po prawej jego skrzydłowy).
    [​IMG]
     
  9. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    ja tylko dodam, ze godzina 23.00 bardziej mi by odpowiadala i wowczas na 100% jestem w stanie pojawic sie na scenarze, o godzine 22.00 tak na 60% :/
     
  10. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Co do doświadczeń taktycznych (dla przyszłych pilotów osłony):

    1. Za wcześnie wzięliśmy się za atakujących i przez to jedna czwórka dorwała nam się do Betty (chociaż ponoć AI nie miały prawa atakować ani odrzucać zbiorników- co jednak ochoczo zrobiła większość P-38 wraz z tymi, które nie miały jechać na nasze buffy a jedynie osłaniać swoich)- drugą Betty skosił Oldwin na moich oczach, w chwili, gdy już dymiła po ataku 2 czy 3ch AI... lekko wykracza to poza ramy nakreślone przez scenariusz. Trzeba się na to przygotować i na wszelki wypadek podzielić się na 3 dwójki na 3ch różnych pułapach, żeby móc związać całość sił agresorów.
    2. W trakcie dolotu i w ciasnym DF-ie można otworzyć owiewkę- poprawia widok.
    3. Do krótkich pogonii na low-alcie używać wzbogaconej mieszanki (120%)- daje dodatkowego kopa na chwilkę (potem temperatura wzrasta za bardzo).
    4. Klapy, chłodnica i owiewka to też narzędzia do walki w DF-ie... pamiętać jakby komuś nie chciał samolot za bardzo skręcać albo wymagał szybkiego wytracenia prędkości po nurku, żeby nie przestrzelić nad conem.