Z mojego punktu widzenia misc.bin przyporzadkowuje tylko grafiki do poszczególnych widoków z kabiny i grafiki maszyn. Grafiki, których niema przypisanych do maszyn w misc.bin sa niedostepne - dlatego nowsze maszyny, ktorymi lataja admini widziane sa przez nas jako starsze typy jedynie z podpisami innymi - ktore to nadawane sa od strony serwera - tak samo jak i parametry lotu oraz broni. To ze serwer wie jakim samolotwm lecisz oraz jakie masz miec uzbrojenie prawdopodobnie jest odpowiedzią na parametry zaszyte w warbird3d.exe. lub warbirds.exe - w zależności od tego czy latasz 2d czy 3d Niestety wszlkie moje proby rozszyfrowania warbird.exe sa nieskuteczne. Prawdopodobnie po stworzeniu pliku wynikowego dodatkowo zostal on jeszcze czyms spakowany. Trzebaby pogadac z adminami. Moze oni wiecej wyjasnia
WB jest stara gra i jednym z pierwszych (jesli nie pierwszym) symulotorem lotu dedykowanym do gdy sieciowej. Tworcy WB piszac kod i opracowujac koncepcje gry popelnili blad zaszywajac zbyt wiele po stronie klienta a zbyt malo po stronie hosta w wyniku czego bez wiekszych problemow powstaly konkurencyjne, amatorskie hosty np rusfh. Dlatego WB3 i AH maja inna filozofie i dlatego nie powstaly ich darmowe (legalne inaczej) odpowiedniki. Jesli parametry lotu sa po stronie serwera to dlaczego ich oficjalne zmiany sa zawsze polaczone z patchem? Przeciez admini mogliby zmienic sobie predkosc max foki na serwerze i tylko laskawie poinformowac ludzi o zmianie. Tak jednak nie jest - w info o patchu masz zawsze co poszlo w gore, co w dol a co doszlo nowego. Dlatego twierdze ze dane maszyn sa u klienta. Co innego skutecznosc ammo, fueldiv itp - tym rzeczywiscie zawiaduje serwer. A poniewaz nowy patch wypada potestowac dlatego zdarzaja sie kwiatki w postaci przytoczonych przez Pedzla samolotow - ale wynika to z faktu ze pilot siedzacy za sterami tej dziwnej maszyny ma zmodyfikowany acz oficjalny patch dopuszczony przez serwer. Ale powtorze - ma go u siebie - nie na serwerze.
Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mowisz to gdzie to moze dziedziec fhlauncher.exe ? moze poszukamy w swoim srodowisku i znalazlby sie jakis informatyk, ktory by to rozgryzl. W ten sposob moglibysmy zbudowac wlasny system FH i postawic polski serwer ?
to ze 'tester' ma samolot niedostepny albo zmodyfikowany nie znaczy ze jest on ogolnie dostepny najprawdopodobniej ma inny fh launcher ktory jest akceptowany przez server (tak jak np po pewnym czasie server nie akcpetuje starego launchera po wypuszczeniu nowego) a update servera polega jedynie na tym zeby akceptowal nowego fhl wszystko jest po stronie klienta, i najprawdopodobniej nie tyle w samym misc bin jak juz ktos napisal, w execach, do ktorych misc sie tylko odwoluje cale zabezpeiczenie polega na tym ze server akceptuje jedynie okreslone wersje tego pliku, a wszelki update i oficjalne zmiany w fm w dostepnych maszynach jest mozliwy przez zmiane misca i jego akceptacje przez server wiec krotko mowiac (i ogolnei rzecz biorac), zmiany w fm sa tylko wraz z wypuszczeniem nowego launchera, bo wszystko inne server odrzuci teoretycznie, ja tam nie probowalem mzoe ktos sobie potrafi zmodyfikowac tak zeby server sie nie kapnal co jest grane
ale !.. wlaśnie przypomnialo mi sie jedno ale ... z przed 2 -3 tyg w poprzdnim tod jeden z adminow latal czyms takim w ostatnim dniu tod-a. powiedzial nawet jak czyms takim latac. Trzeba bylo na lotnisku pisac .plane 117 i potem tylko .fly Latalo toto prawie jak UFO ) szybkie zwrotne i zabojcze
wszelkie dane są w pliku misc.bin. serwer w chwili połączenia sprawdza jego sumę kontrolną. Wystarczy jakimś snifferem sprawdzić co tam leci, zmienić później misc.bin i w chwili połączenia podmienić tylko przesyłaną sumę kontrolną. Tak jakoś działał ulmo.
Z tego co pamietam, to jest tak jak mówisz chyba. Przy okazji testowania "pre release" 109F2 dawno temu dostałem właśnie całego FH launcher'a beta z nową maszyną i wejście na serwer było bodaj możliwe...