jak to jest zrobione od strony technicznej w Warbirds czy Szturmoviku? Dłubę w necie, ale opornie mi znajdowanie idzie. Wiem, że w Flight Unlimited i pierwszym do odwzorowania zachowania samolotu zaprzegli dynamike płynów, rozkład masy itp itd i sie tym chwilili. Obecnie to jest już reguła, czy nadal rządzą skrypty opisujące zachowanie? Bodajże w YS Flight można sobie wybrać moduł fizyki, ale jak jest w najpopularniejszych simach? jakby komuś się rzuciły w necie jakies opracowania czy chociażby materiały reklamowe w rozsądnym języku (PL lub ENG) to dajcie linka, bo poważnie już zwątpiłem w swoje umiejętności googlowania.
Na fizyce lotu w symulatorach właściwie nic nie wiem, ale chyba dobrze byłoby przeanalizować w zestawieniu MS Flight Simulator i X-Plane, ten drugi ponoć znacznie się różni pod tym względem - tam chyba właśnie fizyka nie jest oparta na skrypach opisujących tylko jakoś relatime liczona. Osobiście grałem na obydwu i faktycznie lata się inaczej.
fak, mój błąd. Nie YS flight, tylko X-plane ma 2 moduły fizyki. jeden opiera się na 6 osiach swobody blablabla, drugi to opływ powietrza wokół skrzydeł itp itd. Same zasady kumam, ale interesuje mnie jakie rozwiązania są wykorzystywane w konkretnych tytułach. Internationala nie tykam, nawet nie czytam taki tam burdel