IL2 serwer dedykowany-wrazenia

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by -stan-, Dec 28, 2005.

  1. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Trzeba to wyjasnic, ale jak serwer moze sterowac wyswietlaniem grafiki na Twoim kompie? Zwroc uwage ze nawet jak fizycznie przestanie dzialac to akcja u Ciebie toczy sie plynnie dalej nawet i 2 minuty zanim definitywnie dostaniesz komunikat o padzie serwa.
    To raczej bez roznicy jak sie laczysz, chociaz byly juz przypadki niemoznosci polaczenia za pomoca HLa i odwrotnie.
    W helpie do dedyka pisze ze 1GB to minimum dla 128 graczy, mamy tu chyba wystarczajacy zapas.
     
  2. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    to raczej wynik spawnowania nowych samolotow na arenie - jak jest duzo samolotow dostepnych, a kazdy ciagle lapie co innego to kazdy nowy samolot sie musi dograc i stad te skoki
     
  3. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    CC- pisałem o tym w swoim poprzednim poście, nazywając to spawn-lagiem...
    ale nikt nie doczytał :shuffle:
     
  4. kibicc

    kibicc Well-Known Member

    Joined:
    Jun 18, 2005
    Messages:
    85
    Location:
    Warszawa Poland
    Gwarantuje Tobie Al, że odstawisz. Muszą zostać spełnione tylko dwa warunki:

    1 - Gdy polatasz chwilę z grafiką ustawioną na maksa w Iła2.
    2 - Gdy na serwerze Iła2 spotkasz większość swoich "starych" znajomych z WB.

    Zauważ, że najbardziej ortodoksyjny z graczy; Pedzel zaczął eksperymentować z Ił2. Co prawda z pewną dozą nieśmiałości, ale jednak... (Pedzel, proszę Cię, nie traktuj tego zbyt osobiście :) ). To o czymś świadczy.
    Jeżeli chcesz Al to prześlę Tobie screny z gry, żebyś mógł się przekonać, musisz tylko mi adres mailowy podać.
    Joohny ma rację, że WB musi w końcu upaść. Biorąc pod uwagę nieograniczony dostęp do darmowych serwerów oraz wciąż spadającą cenę całej serii, na latanie w Iła niedługo będzie mógł pozwolić sobie każdy. Wtedy nawet jedyna w swoim rodzaju atmosfera panująca na arenie WB nie uchroni go przed upadkiem. Wtedy może Al znów wspólnie gwiazdki będziemy zdobywać?


    Skoro Frog tak napisał to na pewno tak jest, bo On wie najlepiej i nie ma co tu dyskutować!

    Ja również mam opisane przez Joohnego zwolnienia i to równocześnie, w tym samym momencie co Joohny. Początkowo przypuszczałem, iż jest to wina ustawienia grafiki, ponieważ u mnie ustawiona jest na maksa. Ale jednak nie, nawet Frog orzekł, iż mój komputer powinien to wytrzymać. Kolejnym bugiem, który nie występuje tylko u mnie jest gwałtowny spadek FPS, najczęściej gdy patrzę w bok. Zjawisko to nie powoduje zwolnienia całej gry a jedynie złudzenie oglądania bardzo szybko zmieniających się zdjęć.

    Po odkryciu, że przyczyna leży poza moim komputerem założyłem, iż jest to skutek zbyt wysokich parametrów grafiki ustawionych na serwerze Andiego. To i tak nie poprawia jakości odbioru na komputerach klientach a powoduje lawinowy wzrost ilości informacji wysyłanych do internetu przez serwer i dlatego może spowodować zwolnienia całej gry. Na pewno nie jest to przyczyna wejścia poprzez HL. Z serwerem Andiego łączyłem się i przez HL i bez HL.
    Jednak jak się okazuje byłem w błędzie, ponieważ Frog wie lepiej co dzieje się na naszych komputerach i skoro to spawn-lagi to ja już więcej się nie mądrzę.
    Acha, bym był zapomniał, na innych serwerach mają pewnie anty spawn-lagi, bo tam i przy 30 osobach nie występują.
    Pozdrawiam

    P.S. Frog DSL to nie nazwa modemu tylko jego rodzaju. Ja wiem, że Ty to wiesz ale na wszelki wypadek http://pl.wikipedia.org/wiki/DSL
    :mafia:
     
  5. -stan-

    -stan- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 19, 2003
    Messages:
    517
    Location:
    Poland/Oman(desert)
    Mozna by sie wlasciwie pokusic o cos w rodzaju RPS.Przyjac czas trwania WWII na okreslone czesc miesiaca i areny walk-front zachodni z maszynami dostepnymi w IL2,wschodni i pacyfik wedlug kalendarza wystepowania okreslonych typow maszyn na poszczegolnych frontach.Inaczej niz na WB gdzie jest podzial tylko na allied i axis i powiedzmy spity atakuja japonski cv. :cheers:
     
  6. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Od poczatku takie rozwiazanie chodzilo mi po glowie, a konkretnie:
    - logiczny ciag sytuacji i czasu
    - okres calej rozgrywki podzielony powiedzny na 6 czesci
    - rozpoczecie tury okolo18, zakonczenie o 3 w nocy (w przypadku nie wykonania zadan), oczywiscie dzialajacej w kolko :)
    - czas jednej czesci (w tym wypadku 1godzina 20 minut)
    - nieduze mapy z okreslonymi zadaniami do wykonania (cele naziemne po obu stronach) po sukcesie jednej ze stron wgranie kolejnej mapy
    - okreslona liczba samolotow i pilotow, po zniszczeniu ktorejs ze stron jw.
    - jak mi sie cos przypomni to dopisze :)
     
  7. kibicc

    kibicc Well-Known Member

    Joined:
    Jun 18, 2005
    Messages:
    85
    Location:
    Warszawa Poland
    Andy podpowiedz, jak przesłać Tobie na serwer obraz płyty CD?. Są tam dwie kampanie online. Warto zobaczyć, może da się wykorzystać w Twoich planach.
     
  8. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Specjalista od mapek to ja nie jestem, szczerze to nawet 1 jeszcze nie zrobilem :lamer:
     
  9. joohny

    joohny Well-Known Member

    Joined:
    Aug 31, 2005
    Messages:
    88
    Postaram się dzisiaj Okinawę poprawić - wywalę statyki które kolidują z polem startu, samoloty europejskie i jet-y. Wogóle ich ilość ograniczę do kilku sztuk na stronę sprawdzimy czy to właśnie duża ilość dostępnych samolotów może być przyczyną zwolnienia płynności jak wskazuje snejk.
    :fly2:
     
  10. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Poprawiłem tą swoją Europę, zgrałem też poprawioną wersję na serwer:

    Frog3.mis ver. 2.05 zmiany:

    Dodane statiki wszystkich (mam nadzieję, że nic nie przeoczyłem przynajmniej) samolotów walczących po obu stronach. Statiki są na uboczu, schowane w budynkach, proszę o ich niebombardowanie gdyby ktoś przypadkiem znalazł. Zwiększyło to trochę wagę pliku (o 4KB->37KB teraz) i czas ładowania, powinno za to wyeliminować spawn-lag.

    Dodano samoloty stronie osi:
    Ju-88A4
    Mc.202 Serie XII (były w nowym patchu, więc żal było tego nie wykorzystać)

    Zabrano osi, ze względu na zerową popularność:
    Ju-87B, Ju-87D-3, Fw190 F8

    Miłej zabawy (misja jest już uploadowana na serwer, tyle że HL leży i trzeba łączyć się "ręcznie")
     
  11. joohny

    joohny Well-Known Member

    Joined:
    Aug 31, 2005
    Messages:
    88
    Kolejna wersja mapki Okinawa na FTP u Andiego - zlikwidowałem po jednej bazie które i tak były prawie w jednym miejscu, zostawiłem jedynie samoloty amerykańskie i japońskie z lat 1943-44, przeniosłem kolidujące static-i i zmiejszyłem ilość artylerii ppl
     
  12. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Ok- mój komentarz do mapek imć Ziuk-a...
    nie zamierzam patrzeć na to, ni tego popierać...
    pierwsza to mokry sen pilota VVS... niby 1941 i Krym a LW ma 109E góra, za to VVS ma p-40E (M-105 field mod, żeby było jeszcze śmieszniej), Migi z 2xShvak, Jaki-1, LaGG późnych serii.... no comments.
    Druga mapa- inwazja na wyspy japońskie- stoi w zatoce przy Kiushyu 30 statków redów i rozwala wszystkie japońskie cele... super, po prostu super... pewnie po godzinie wezmą się za lotniska, bo te też bliskie... za to planeset jest całkiem OK.
     
  13. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Prosilem juz Ziuk`a o zmiany w tych mapkach wlasnie z ww. powodow.
    Potrzeba troche czasu aby dorobic sie 100% poprawnego zestawu map, takze prosze o cierpliwosc wyrozumialosc i sugestie.
    Frog ja wsadzilem te mapy wlasnie do testow, trudno mi odrazu ocenic ich poprawnosc historyczna (brak wymaganej wiedzy) i koncepcyjna (brak czasu na sprawdzanie wszystkiego), ale masz wymagane uprawnienia z ktorych smialo korzystaj przy razacych bledach (usuwaj takie mapy do czasu poprawinia) :mafia:
     
  14. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Wlasnie odpalilem baze w MySQL i dziala juz zliczanie statystyk. :)
    Zostalo tylko PHP. :help:
    :cheers:
     
  15. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Dzis w nocy padl rekord, bylo naraz 24 lataczy i mozliwe ze tylko dlatego, poniewaz na tyle byl ustawiony serwer. Podnioslem na 32 :)
    Niestety, tych z mysla o ktorych stawialem serwer jak na lekarstwo :(
    Coz tu dodac, zapraszam.
     
  16. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Ee tam- był Blue, Kazan, ja i Ty :)

    Źle nie było :)
    Dziś wieczorkiem siądę nad nową mapką (Afryka, początek 1942- żadnych Spitów Vc i 109G2... makarony, fiaty, Bf109f kontra P40B, Hurricane i SpitVb, do tego po jednym dwupłacie na drużynę-> Gladiator vs. FIAT cr.42). Na razie mam gołe lotniska z przydzielonymi samolotami i część celów naziemnych. Porozstawiam FLAK, jeszcze trochę celów naziemnych (na razie mam po 8 czołgów i trochę statków, herbatniki mają jeden stary amerykański niszczyciel [land-lease a co :D ] i kilka transportowców, Oś będzie miała magazyny materiałów wojennych, do tego będzie trochę ciężarówek i samochodów + budynki).
     
  17. -blue-

    -blue- Well-Known Member

    Joined:
    Mar 26, 2001
    Messages:
    395
    Location:
    i never know anymore %)
    Ano bylem, bylem... Tylko nie moge sie przyzwyczaic do walki w takich ustawieniach areny. Bez ikon ustawionych co najmniej na 2 km jestem slepy. Troche mocno mnie to irytuje. Nie dalo by sie czegos z tym zrobic ;) ?

    Aha, czego potrzeba aby zaprojektowac misje do il2 ? Mam kilka pomyslow, ktore chcialbym przerobic na scenariusze i nie wiem jak sie za to zabrac. Odpalilem edytor misji ale nie wiedzialem jak zaczac. Jakby ktos byl tak mily i podal jakis link, pod ktorym mozna przeczytac instrukcje dot. tworzenia misji to bylbym bardzo wdzieczny.
     
  18. -stan-

    -stan- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 19, 2003
    Messages:
    517
    Location:
    Poland/Oman(desert)
    Ja sobie ostrzylem zeby na wieczor,ale net mi padl i jedyne co moglem zrobic to pojsc do pubu na :cheers: ,zas z :flyer: nici:(
    Fajnie zas slyszec o frekwencji,z tego co widac z tendencjami rosnacymi.Jeszcze chwila a przegoni RUSFH.Andy moze dobrze byloby zaryzykowac i ustawic na 48?Oczywiscie pod warunkiem ze przy 24 bylo bezproblemowo.Nie wiem tez czy HL lezy dalej,ale jesli, to jest okazja do przyciagniecia wiekszej liczby fruwaczy. :super:
     
  19. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Wczoraj wpadlem tez na godzinke poznym wieczorem. Ale kolo 0100 wszyscy sie zmyli :p

    @Blue
    Poszukam jakiegos tutoriala, ale mozesz sobie zerknac do gotowych juz misji i zobaczyc jak wygladaja.
     
  20. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    Zabo , zlituj sie , popusc przyszywanemu 302 albo zbanuj calkowicie :)

    Nie da sie wydluzyc ikon? choc troche, choc friendly..........