OT: WIP Yak-3 czyli moje zmagania w 3D

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by kazan, Jun 16, 2006.

  1. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
  2. lucas261

    lucas261 Well-Known Member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    501
    Location:
    Warsaw, Poland
    Co do motion blura, to tak jak powiedział Beryl, chyba, że używasz Brazila to wtedy sprawa się komplikuje.
     
  3. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    @Lucas uzywam Vraya dalej mam rozmyte trzy trojkaty
    inaczej bede kombinowal

    dzis zamiat pisac podsumowanie dalej dlubalem Yaka. Poprawilem wloty powietrza. Dodalem uzbrojenie i tylne usterzenie.

    [​IMG]
     
  4. -blue-

    -blue- Well-Known Member

    Joined:
    Mar 26, 2001
    Messages:
    395
    Location:
    i never know anymore %)
    Prosty sposób na kręcące się śmiglo to koło (lub trzy zkrzywione trójkątne płaszczyzny, z końcówkami odchylonymi wzdłóż osi Z) z teksturą na transparency. Najszybsza metoda i wygląda dobrze z każdej strony oprócz "z boku" ;) W taki wynalazek zaopatrzyłem Beaufightera.
     
  5. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    no niezle Kaz, jeszcze tylko teksturki i masz super projekt.:)

    @blue a Tobie juz sie znudzilo?? :) Cos meczycie ten projekt z Pitem i oprocz tego Beau to Pony i 109tki sa na jakim etapie??? :)
     
  6. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    w miedzyczasie wykluwa sie zalazek podwozia, troche czasu spedzilem szukajac szczegolowych zdjec tego elementu. Brakuje cos w rodzaju pentagrafu paru poprzeczek oski i przewodow doprowadzajacych olej.

    [​IMG]
     
  7. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    oooops poszlo 2x sry :)
     
  8. -blue-

    -blue- Well-Known Member

    Joined:
    Mar 26, 2001
    Messages:
    395
    Location:
    i never know anymore %)
    @Vipe

    nie znudziło mi sie tylko mam tak zwane urwanie głowy, dużo pracy i bardzo mało czasu. na dobrą sprawę nie latam w nic od pół roku ponad i nie bawie sie 3d od dobrych 2 miesiecy... może coś rusze w lipcu....
     
  9. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    to moze powklejajcie tutaj swoje dokonania i projekty :)
    chetnie obejrzymy
     
  10. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Jestem bardzo ZA! Wklejać waćpanowie! :@popcorn:
     
  11. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    Wbrew pozora prace trwaja, wlasnie robie tekstury do yaka. Idzie mi fatalnie, nigdy nie robilem tekstur. Wiec nie znam kompletnie photoshop. No i jeszcze mapowanie haha tego tez nie umiem za dobrze. Wczesniej to podstawowe UVW map. A tu obiekt jest duzo bardziej zlozony. To wyniki 2 dni pracy nad kadlubem. Moim zdanien przypomina malego modelarza :). Musze pomysles nad sladami eksploatacji...

    test kadluba
    [​IMG]
     
    1 person likes this.
  12. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    swoja droga niezly cheater latal tym Yakiem :D
     
  13. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Ja się nie znam od strony technicznej ale efekty jak na "nie mam pojęcia", "nie znam się" są więcej niż dobre. A co do oznaczeń. Podobno na Jakach zaznaczali każdy udany start i lądowanie krzyżykiem :p :p
     
    1 person likes this.
  14. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Tym jakiem to jakis Polak chyba latal ;) Ruscy malowali sobie gwiazdki za kazdy zczitowany samolot...
     
  15. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)

    ja go nie wymyslilem, tez mnie zdziwily te krzyze
    to francuz z Norma(die!!!)-Niemen :D

    [​IMG]
     
  16. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    fajny kaz, ile poly?
     
  17. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    textury 2 podejscie

    Ehhh nie wiem ile to ma poly, bez mesh smooth. nie jest nawet takie duze, sam plik 1 mb. Troche poprawile m teksture. Prosze fachowcow o konstruktywna krytyke. Bledy mapowania sam widze, pojdzie do poprawki jeszcze. Mowcie o samej texturze, ujdzie czy do bani?

    [​IMG]

    render nieco przepalilem....
     
  18. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    calkiem spoko.

    imo linie podzialu blach sa zbyt widoczne , zmniejsz glebokosc bump, to samo tyczy sie nitow

    na temat mapowania mozna by grube tomy pisac
    nie wiem czy znasz te strone http://www.simmerspaintshop.com/ jest to chyba najlesza baza dla skinmakerow i nie tylko. kilka niezlych tutoriali
    i przedewszystkim baza kolorow jakie uzywaly poszczegolne panstwa podczas WW2

    caly szkopul polega na tym ze nalozenie lini podzialu blach, kamo oraz napisow to dopiero 30% roboty, cala zabawa zaczyna sie przy weatheringu czyli wszekiego rodzaju zadrapania, zasyfienia, zardzewienia itp. polecam zapodac na google hasla typu rusty metal, warbirds itp by zaopatrzyc sie w odpowiednie materialy referencyjne. jesli masz w miare szybkie lacze i uzywasz mula poszukaj sobie tych tytulow
    Gnomon.Maya.Texture.Painting.-.Fundamentals
    Gnomon.Maya.Texture.Painting.-.Weathered.Surfaces
    Gnomon to szkola efektow specjalnych w LA i zarazem zaplecze personalne ILM Lucasa
    wydali sporo tutorow na DVD, te ci sie napewno przydadza bo sa to bardzo obszerne materialy dotyczace tworzenia zaawansowanych tekstur za pomoca photoshopa.

    aha nie zrazaj sie tym ze jako program renderujacy uzywaja Maya3d nie jest to istotne, zasady mapowania w kazdym sofcie sa podobne. powodzenia zycze

    pzdr
     
  19. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    lol niezla strona dzieki :)))
     
  20. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    kaz uwazaj w co sie pakujesz
    jak juz cie wciagnie to tak latwo sie nie wyrwiesz :)