Szykowac sie.

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by andych, Oct 10, 2006.

  1. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Mozna juz wziac szmatke i pucowac procka, pamiec i chip graficzny, albo siegnac do portfela i nabyc jakiegos nowego dwordzeniowca :)
    Nadchodzi BOB
    :joystick:
     
  2. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
    Niezłe. Ciekawe jak to będzie działało ;)
     
  3. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    @Andy

    Oleg just made a few comments on the Russian forum. To summarize what he said :

    1. In addition to two upcoming addons (which will be release "very soon"), they will a DVD--"full collection", i.e. with all additions and lots of bonus material including new BOB's clip with Russian subtitles (which prompts the question whether this new DVD will be ever released for the West).

    2. New videos of two upcoming add-ons are in the works.

    3. Oleg is not prepared to answer the question about minimum specs until August of 2007.

    4. Current gun crews are borrowed from WWII RTS (but their improved version on par with new pilots models). They are working on detail animation of infantry, so "everybody will be running"

    5. They will be no navigator's map B-17 style.

    I am sure Luthier can add more or correct my translation since he read Oleg's remarks there as well.

    Zrodlo:
    http://www.simhq.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=144;t=006420;p=1

    Czyli.... na jesien - ale za rok....

    pozdro
    Lolo
     
  4. hrabia

    hrabia Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2003
    Messages:
    1,397
    Location:
    Legnica Poland
    No czyli zakup kompa odkładam na rok :mafia:
     
  5. jata

    jata Well-Known Member

    Joined:
    Jul 24, 2001
    Messages:
    1,512
    Location:
    Poznan, Poland
    1) mam nadzieje, ze do tego czasu bede mial dobrego kompa i kase na oryginal..
    2) szkoda, ze wszystko na przerobionym silniku ila..:/
    3) wynikiem pkt 2) jest np. brak w pelni wirtualnego kokpitu [nie ma to jak kliknac mycha w klawisz klap na przyklad..]
    4) czy mi sie wydaje, czy z implementacji fizyki [havoc lub inny silnik] nici??
    5) w zwiazku z pkt 4) co z wiatrem? bedzie czy nie?

    ;)
     
  6. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    ad 2)
    Jest to czesciowo ewolucja silnika, ale wiele czesci jest przepisanych od nowa - czesc z nich pojawiala sie w ostatnich patchach (np. bardziej rozbudowane chmury), ale wiekszosc dopiero zobaczymy jak gra wyjdzie :)

    ad 3)
    Taka byla decyzja autorow, ze nie robia takiego kokpitu, bo byla o tym dyskusja. Nie ma sensu marnowac srodkow i mocy cpu na rzeczy, ktorych ludzie uzyja 2 razy w zyciu. W walce i tak nie da sie klikac w nic mysza, a wszystkie funkcje i tak beda dostepne pod klawiszami. Dla mnie decyzja jest logiczna i wcale tego nie zaluje, jesli mam po prostu miec gre w krotszym terminie i dzialajaca szybciej.

    ad 4)
    ke?

    ad 5)
    Wiatr jest, nawet termika jest, wiatr zalezny od uksztaltowania terenu, pogody itp. z miejscowymi porywami, cyrklacja zimnego i cieplego powietrza w roznych miejscach i innymi cudami. Ma byc porownywalna symulacja ruchu powietrza co najmniej z symulatorami szybowcow, a celuja w jeszcze bardziej kompletny model. Ile z tego dostaniemy to sie pewno okarze, ale jest na necie prezentacja w ppt o tym co modeluja i wyglada to naprawde git :)
     
  7. daedal

    daedal Well-Known Member

    Joined:
    Sep 21, 2001
    Messages:
    709
    Location:
    England
    No opisy brzmia smakowicie lecz na filmiku FPS jest niestety niegrywalny. Co wiecej, znajac zycie, z tyloma szczegolami w fizyce i pogodzie raczej widze niekonczacy sie ciag patchy wydawanych latami po ukazaniu sie gry. Ma to obecnie miejsce ze znacznie mniej skomplikowanymi simami i tak zapewne bedzie z BoB.

    Twierdze ze to bedzie wielka klapa. Poza nieuniknionymi bugami, napakowanie gry takimi szczegolami graficznymi jest marnotrastwem zasobow, czasu i energii. Ruchomego zawieszenia pojazdow ani ich numerow seryjnych nie zauwaze w locie, tego nie widac nawet z prawdziwego samolotu. FPS ma kluczowe znaczenie dla symulacji.

    Zreszta z filmu widac, ze mimo wielkich staran o detale, gra i tak bedzie wygladac plastikowo i nienaturalnie (np. przelot wzdluz klifow z odleglymi chmurami w tle). Moze to brzmi smiesznie ale zwykle cieniowane wektory, poprawnie odwzorowujace wybrane, niezbedne elementy obiektow w ujednolicony dla calej gry sposob (tzn. jakosc, poziom detali) spisalyby sie o niebo lepiej i efektywniej w symulatorze.

    Wiaze sie to z tym, ze czlowiek odbiera rzeczywistosc stosujac prototypy obiektow, znaczy sie prototypem spita jest cos o eliptycznych skrzydlach, dwoch dlugich lufach (co spity w tej wersji robily w Bitwie o Anglie btw???), smuklym kadlubie itp., wiadmo jak ma wygladac spit zeby go uznac za spita, nie ;-)? To po co ten numer seryjny??? Moge sobie wyobrazic za tam jest, podobnie jak ruchomy kokpit, swietnie moznaby bylo zrobic te wajchy bez takich tekstur z napisem "throttle". Niestety w dzisiejszych czasach komputer musi uciagnac nie tylko fizyke, pogode, model uszkodzen ale takze wyobraznie gracza. A na to nigdy nie bedzie odpowiednio szybkiego i dostepnego cenowo komputera. Stad BoB ma 10 klatek na sekunde na promocyjnym filmie.

    Obym sie mylil...
     
  8. jata

    jata Well-Known Member

    Joined:
    Jul 24, 2001
    Messages:
    1,512
    Location:
    Poznan, Poland
    @Snake:

    havok - engine odpowiedzialny za generowanie interakcji z punktu widzenia fizyki - a generalnie chodzi mi o np. zwalnianie samolotu podczas strzelania z km/dzialek/armat, wpadniecie kola w dziure podczas startu, relane zachowanie podczas zderzen [a nie oskryptowane] itp..
     
  9. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    lol no wszystko niezle ale jak oni maja takie slajdy to ja podziekuje i raczej dla mnie bedzie to tylko ciekawostka bo obecnie nie widze sensu kupowac calego nowego kompa dla tej jednej gry
     
  10. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Chcialem zauwazyc, ze po pierwsze gra wyjdzie nie wczesniej niz za rok i wtedy kompy beda troche mocniejsze. Oleg z reszta zapowiedzial, ze wymagania beda spore, choc zuzywanie cpu na niezaleznie dzialajace zawieszenie pojazdow w simie lotniczym to juz zaczyna zakrawac z lekka na przegiecie ;)
    Po drugie na kompach, ktore kupowalo sie jakies 3 lata po wyjsciu FB dopiero mozna bylo ustawic wszystko na max. Na poczatku z detalami trzeba bylo znaczaco zjezdzac jak sie nie mialo najnowszego kompa. Poza tym maja jeszcze sporo czasu na optymalizacje kodu, wiec klatek powinno i tak przybyc.

    Co do tego ile takich fizycznych efektow bedzie wymodelowane, to ja nie mam pojecia, ale na pewno wiecej niz jest FB. Np. maja byc turbulencje za samolotem :)
     
  11. -stan-

    -stan- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 19, 2003
    Messages:
    517
    Location:
    Poland/Oman(desert)
    Tak szczegolowe modelowanie pojazdow naziemnych w flysimie wydajesie byc oczywista przesada,ale mi tu smierdzi jesli nie teraz to pozniej proba tworzenia czegos w rodzaju WWIIOnline i daniem mozliwosci poruszania sie tymi pojazdami,sam zas rozwoj sima jak chocby poprzez rozbudowe czynnikow atmosferycznych wydaje sie droga w dobrym kierunku.Jak widac IL2 jest jak najbardziej rozwojowym simem ktory raczej w ciagu najblizszych lat nie bedzie mial powazniejszej konkurencji.Inny problem to wymagany sprzet i jakosc polaczenia aby dalo sie w toto przyzwoicie pograc.
     
  12. beryl

    beryl Well-Known Member

    Joined:
    May 8, 2002
    Messages:
    1,788
    Location:
    19*08'E 51*30'N
    ile osob moze grac rownoczesnie na serwerze Ila? 32?
     
  13. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
  14. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    128 na dedyku w trybie DF
    32 na zwyklym hoscie w trybie COOP lub DF