Targetware: kto zalozyl 302sq i PFT?

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by --stec, Nov 16, 2006.

  1. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Hmm wylatalem kilka lotow, w sumie udalo mi sie stracic 2 maszyny i 2x mialem 1/2. Co dziwne, pierwszy mi gdzies zniknal i mialem 10sec grozy gdzie on sie podzial, dopiero pozniej w konsoli przeczytalem ze explodowal (w wb widzi sie detonacje i nawet slyszy). Drugi sie zapalil tu nad ziemia. I to byl jedyny zapalony samolot jaki widzialem przez caly wieczor ;) A taaaka mialem nadzieje na te super warkocze z walk powietrznych :turret: Generalnie nie widac uszkodzen ani trafien, troche to zalamka ze obrywam i nie wiem co jest, szczegolnie ze wszystko wyglada ok ale leciec sie juz dalej nie da ;) W wb to chociaz lotke odstrzelona widze. Strzelanie. No to jest totalnie na slepo. Tzn mniej-wiecej-w-cel. Zawsze sie trzeba pytac czy ktos w ogole dostal ;)
    Mialem smaka polatac emilem o funi nie wspominam, ale jakas durna mapa sie ladowala i latalem.. Fiat 50 bis. Pierwsze co pomyslalem to ze jaja nie z tej ziemi dwuplatem bede pomykal, na szczescie okazalo sie ze to dolnoplat. Nie mialem pojecia czym on strzela po paru lotach ktos mi powiedzial ze to ma 4x12. Moze dlatego jedyne trafienie jakie zaobserwowalem dzisiaj to jakis pojedynczy dymek u tego co eksplodowal w konsoli. A grzalem do niego prawie jak do tarczy. Przez caly wieczor nie doszukalem sie na kokpicie busoli. Po paru lotach udalo mi sie na pewno namierzyc wysokosciomierz i chyba predkosciomierz (ten ostatni na 99%). Inna sprawa ze do tej pory nie wiem w jakich to jednostkach, bo hud chyba pokazuje stopy a ten wysokosciomierz metry, ale tutaj glowy nie dam. Stracha mam do tej pory przy wciaganiu podwozia, bo nie dosc ze nic nie slychac to nawet nie widac. W wb bylo chociaz trzeszczenie przy nabieraniu predkosci.

    Opinie o starcie i ladowaniu okazaly sie mocno przesadzone. Wystartowac dosc latwo o ile ktos nie gra na 2 osiowym joyu na mikrostykach, i wie co trzeba ustawic, owszem trudniej niz w wb , ale tu zonk paradoksalnie latwiej wyladowac niz wystartowac. Pewnie ze miekkie ladowanie na 3pkt to marzenie scietej glowy, ale takie kangury jakie mozna robic w TT to w wb jest od razu pk lub w najlepszym wypadku polamane podwozie. O wiele latwiej rozbic sie w wb - takie moje zdanie. Aha i bryka nie grzeznie po opuszczeniu pasa, spokojnie mozna tak jak w wb startowac i ladowac pomiedzy hangarami i ackami - zadnej tu nie widze roznicy. Najlepsze bylo rolowanie przez las - offline. Caly las przejechalem i w drzewach wystartowalem ;) (pierwszy start na mig15 bez skalibrowanego joy)

    Rysuje sie wielki kontrast pomiedy niezwykla miekkoscia i przyjaznoscia gleby w TT a topornoscia z jaka sie maszyny zachowuja w powietrzu. To mi sie akurat podoba na razie, ale troche chyba nierealistyczne zeby nowoczesne mysliwce zachowywaly sie jak ju88 w wb, a w lekkim nurku rudder zdycha jak w tyfusie na 800kmh, a trymery wariuja. Samo trymowanie to do tej pory nie wiem, autotrim chyba jak w wb trymuje samolot w levelu, ale reczne klepanie w ijkl na moje oko nic nie daje (a pisze jak byk w keymapperze). B&Z, hit&run - tego sie w tej grze nie da uprawiac. 99% zwyciestw to jak w czasie pierwszej wojny swiatowej lub drugiej w IL2 - walki kolowe w poziomie i dlugie pojedynki 1v1. Obawiam sie ze taka monotonia moze sie szybko znudzic.

    Ale poki co gra mi sie spodobala, jest kilka felerow ktore opisalem, ale tez zielony jestem i moe nie wiem na co zwracac uwage zeby kompas widziec na pryrzadach a nie w hudzie, podwozie, uszkodzenia wlasne, no i ten celownik jakby ktos sprejem se pierdyknal przed lotem kolko na szybie , i co sie tu dziwic ze mniej-wiecej-w-cel. Fajny jest lkimat bo nowosc inna gra itd (chmury mnie roczarowaly, myslalem ze jak wlece to bedzie ciemno, a tutaj im blizej chmury tym mniej ja widac, a w chmure to sie okazuje ze tam chmury zadnej nie ma (fatamorgana) :( Miixcha widzialem chwile ale biedny wyszedl po 1 locie. Nawet invita mnie nie sprzedal. Moe sie zrazil do tych fiatow ;)
    To pierwsze wrazenia, skupilem sie na minusach, plus ze dosc trudno sie samolot prowadzi, i bylem mile zaskoczony ze te niemilosiernie ceglaste fajtery potrafia zrobic nawet loopa, chociaz porazil mnie roll rate spita na poziomie ju-88 w wb (a juz tam bylo wiadomo ze roll rate jest bardzo zmniejszony dla potrzeb gry) i te ustawienia wszytkiego, to pobudza ciekawosc i ochote do gry. Zebym jeszcze wiedzial o co w niej chodzi (tak jak w wb bylo zajmowanie lotnisk) moze by mi sie calkiem humor poprawil ;)

    PS. Co do tego roll rate, to wydaje mi sie ze gra bylaby niegrywalna przy takich zamulach gdyby bryczki rollowaly jak w wb. Samoloty bardzo przeciagaja manewry a rudder zdycha nie wiadomo kiedy, sami zobaczycie ze czesto sie poczujecie w walce jak w wb po odstrzelonym rudderze ;)
     
  2. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Aha i zaznaczam ze ten mizerny 1 (jeden) obloczek trafienia jaki widzialem to na jakies 20 serii, najczesciej do takich set jak ktos idzie po luku w gore, lub robi wolny break skretem w gore (szybkich sie nie da z tym rollate-normalnie bym powiedzial ze to fujara a nie pilot - ale tutaj to trafic nawet w to graniczy z cudem), w wb mialbym z 15 killi tutaj jakies 2 slepe, nie idzie trafic z tym sprejem na szybie i zamulem na sterach ;) W wb takie numery nie przechodza.. Cos tu nie tak ale moze w rzeczywistosci tez bylo tak trodno i kille na pale lub po 10 min gonitwie i kolowaniu sie ;)
     
  3. miixch

    miixch Well-Known Member

    Joined:
    May 11, 2001
    Messages:
    914
    Location:
    Poznan, Poland
    invite albo request sie daje z poziomu strony www.targetware.com , po zalogowaniu w dziale Manage Account.
    ...a z areny nie wyszedłem dobrowolnie, leciałem sobie tym fiatem ustawiając żwawo widoki a tu nagle restart kompa ... sam już nie wiem co poradzić, po tym update coś mi sie skisiło w tym TT ... macie jakieś pomysły ?
     
  4. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    W końcu, po miesiącach nie odwiedzania tego forum (i problemów z logowaniem ostatnimi czasy) wchodzę i co widzę...zaczynają się interesować TW i nawet lamus Dot zaczął tam śmigać! :D

    Ogólnie to trochę śmiać mi się chce z pytań / porad w stylu "jak wystartować", bo jakoś cholera nigdy nie wydawało mi sie to trudne (aczkolwiek settings'y osi i sprzętu mam ustawione "pod siebie" od lat) ;).
    Radzę pamiętać o odpowiednim zarządzaniu klapkami chłodnicy i stosowaniu się do porad umieszczonych w briefach danej maszyny (ATA oraz RPM)...
     
  5. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    Cos widze ze znow piata kolumna szaleje na forum :D.
     
  6. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    A tak sie ostatnio zastanawialem czy czolowa lama flightsimow jeszcze zyje... :D Siemanko Lesio! Co slychac? Grywasz jeszcze w cos czasem czy tzw RL pochlonelo cie do konca? Wpadnij kiedys na TT to zrobimy sobie parke na emilach jak za dawnych czasow.

    Pedzel, ja agituje i przeciagam 302 na TW tylko dla waszego dobra - niech chlopaki poznaja ze oprocz strzelanek sa tez symulatory z prawdziwego zdarzenia! ;)
     
  7. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    cześć 302 i goście ;)

    do TW już przymierzam się od jakiegoś czasu, o ile WOP ładnie pobrał się z netu,
    to TT stwarza problemy, ktoś ma(miał) podobnie?

    mimo początkowych szczerych chęci nie dałem rady wrócić do WB na dłużej, żebym jeszcze przepadał za taxi, buffami lub jabo to bym przebolał fakt ze 50-90% ludzi z roostera siedzi w hamakach, ale TnB to był mój żywioł ;)

    pozdrawiam SQ

    jefim
     
  8. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    Swego czasu chyba Zaba pisala o Targetware.
    Wtedy sciagnelem, zainstalowalem i polatalem... ekhhmmm tzn usilowalem utrzymac sie po starcie bedac wulczowany przez jednego z naszych polskich pilotow, kilka razy po kolei. Poniewaz bylismy chyba jedyni na arenie... to znudzila mi sie rola "celu" i przestalem startowac i poszedlem sobie i o "simie" zapomnialem.

    Dot, zawsze lubiles wyzwania, i chyba swietnie trafiles. To trudny i wymagajacy sim. Ale poniewaz taki jest... to niestety nie wroze duzej ilosci celow na arenie, a tym samym zywot jego tak wyglada jak wyglada.... od 3 czy wiecej lat beta a ilosc ludzi na arenie od zera do 5 (raz widzialem taka liczbe).

    Ale... moze namowy nie pojda na marne:)
    Podtrzymuje i sam namawiam smialkow niezdecydowanych - jasli lubicie wyzwania - to TT lub TW jest rzeczywiscie tym czego szukacie.

    pozdro
    Lolo
     
  9. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    W przeciwienstwie do WB, tutaj odczuwa sie ze wazacy 4-7 ton samolot mysliwski ma w powietrzu spora bezwladnosc. Rudder twardnieje wraz ze wzrostem predkosci i jest to jak najbardziej naturalne. Trymery dzialaja.

    Chmury i drzewa poskladane sa w wielu warstw (cos za cos - ladne, pelne chmurki z ila wygladaj lepiej od srodka ale pozeraja bez porownania wiecej mocy proca). Pocieszeniem jest to ze con w chmurze, po drugiej strony chmury jest niewidoczny dla obserwatora.

    Wiekszosci uszkodzen mozna sie domyslec z zachowania samolotu i pracy silnika. Ewentualnie z dymu ktory zaczynasz ciagnac za soba. Czyli bardziej realnie niz szczegolowe informacje o uszkodzeniach ktorych nie moglbys zobaczyc na wlasne oczy siedzac w samolocie - takie numery to tylko w x-wingu i WB. Trafienia 12mm albo ciezszych kalibrow w skrzydla widac z kabiny (odpowiednia tekstura), a jezeli widac pozrywane i poszarpane poszycie albo brakuje kawalka skrzydla - jest na prawde zle.
    Samoloty pala sie jezeli rozwalisz zbiornik paliwa/silnik ciezszym kalibrem albo pociskiem zapalajacym. Przy sprejach zamiast dobrze skupionej, celowanej na punkt serii jest to malo prawdopodobne ale mozliwe.
    Efektow wiekszosci trafien rzeczywiscie nie widac: pociski AP i zapalajace nie daja efektu trafienia, a pociski HE (tylko w kalibrach 12mm i w gore) daja ladny czarny puff, ale trzeba akurat takim pociskiem trafic. Trzeba patrzec na smugacze.

    B&Z jest podstawowa taktyka walki w tym symulatorze, bez wzgledu na to czym lecisz. Z poczatkowa przewaga wysokosci da sie tak wykanczac nawet 109tki na gladiatorze. Ale jezeli cos ma sie tobie szybko znudzic to ja sie akurat nie zmartwie ;).

    Prawdziwy Spitfire w zaleznosci od wersji robil sterowana beczke z predkoscia od 90 do 140 stopni/sekunde. Dokladnie z taka predkoscia rolluja spity w TW. Szybka beczka za to jest piorunujaco szybka - nie mam pojecia jak to zmierzyc ale mysle ze kolo 360 stopni/sekunde ze spokojem. Tyle ze jak kazda brutalnie wykonywana figura w tym simie nieprawdopodobnie zzera E.

    O wykonywanie zadan przewidzianych w misji ktora wybierasz wraz z lotniskiem i samolotem - najczesciej trzeba cos rozpirzyc. Mozna tez atakowac obiekty na wlasna reke - niektore maja sporoa wartosc w punktach. Strona ktora zdobedzie wiecej punktow dostaje w kolejnym scenariuszu lepsze samoloty. I tak do konca RPS'u i od nowa.
     
  10. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Z tymi chmurkami to nie jest tak rozowo w TW... bo mozna je wylaczyc ;) Poki co sa tylko opcja graficzna i nie roznia sie pod tym wzgledem niczym od lasow - ot, pare warstw tekstur w przestrzeni.

    Szkoda, ze silnik TW byl tworzony z mysla o TR. Przez to trudno jest poprawnie symulowac efekty, ktore w TR nie byly potrzebne - dziwne profile plata, rotacyjne silniki, plocienne poszycie, loty przy skrajnie malej/duzej predkosci i pare innych elementow. Tam juz niestety engine nie blyszczy i trzeba sie bawic w przyblizenia i kompromisy... Oczywiscie wszyscy czekaja na nastepna bete (mialo sie to zwac 0.65, potem 0.66 a teraz mowa o 1.0 czy jeszcze innym), ale kiedy sie pojawi tego i sami autorzy nie wiedza, z ktorymi zreszta kontakt jest prawie zaden
     
  11. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    jeszcze nie ukonczyli, a juz dzieje sie jak na rusku :D
     
  12. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Z racji tego ze jakos nie moge sie w tej grze odnalesc, mam pare elementarnych pytan do bardziej obeznanych z ta gra:

    1. Czy jest mozliwosc ustawienia jakos autoclimbu (to mnie najbardziej zalamuje)
    2. Jak postepowac ze skkiem smigla w poszczegolnych fazach lotu (w 5 zdaniach).
    3. Jak postepowac z coolerami w poszczegolnych fazach lotu (w 5 zdaniach)
    4. Jak postepowac z mieszanka w poszczegolnych fazach lotu (w 5 zdaniach)
    5. Jak zbic temperature silnika w 109, bo ona tylko rosnie, po 15min jest zawsze max skala, mimo iz coollery na 100%, T85, i mieszanka lean. A moze ma byc max.
    6. Jak zmniejszyc liczbe tracerow, byla komenda belt, jak jej uzywac.

    Generalnie kompletnie nie kapuje zaleznosci miedzy mieszanka skokiem smigla i coolerami, co daja okreslone konfiguracje tych nastaw.
     
  13. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    generalnie zasada jest taka
    duza predkosc - duza efektywnosc cooling flaps, mala predkosc - mala efektywnosc, szczegolnie widac to podczas bnz
    otwarte oczywiscie obnizaja wlasciwosci aerodynamiczne, ja np uzywam zawsze flap podczas bnz, jesli mam spora przewage, jak ja trace to zamykam
    jeszcze tyle ze wraz ze wzrostem wysokosci efektywnosc chlodzenia maleje (rzadsze powietrze)

    co do mieszanki
    silnik produkuje najwieksza ilosc ciepla w optymalnym dobraniu mieszanki
    tzn w tym najbardziej ekonomicznym
    jest tak, bo w bogatej mieszance, czesc paliwa sie nie spala i dziala jako czynnik chlodzacy
    oczywiscie bogata mieszanka oznacza o wiele szybsze spalanie paliwa
    generalnie tez wraz ze wzrostem wysokosci mieszanka musi byc wzbogacana, bo spalanie jest mniej efektywne w rzadszym powietrzu i silnik moze sie zakrztusic
    tyle ze w tw sa tylko 3 stopnie mieszanki, wiec o tym mozna zapomniec poki co
    czyli zasada taka - masz malo paliwa, jedziesz na lean, starajac sie chlodzic silnik; masz duzo paliwa, dajesz rich; oczywiscie rich dajesz tez gdy potrzebujesz najwiekszej wydajnosci

    skok smigla powinien byc powiazany z przepustnica, i tak zreszta chyba jest na standardowych ustawieniach w tt (mam zmienione); oczywiscie im agresywniej ustawiasz, tym wiekszy torque

    co do silnika w emilu, nie mialem jakichs wielkich problemow, co prawda oscyluje zawsze przy maksymalnych temeraturach, ale powiem szczerze ze wiekszym problemem jest np utrzymanie silnika p40 w jakims sensownym stanie

    co do tracerow to nie wiem, poszukaj w dokumentacji albo na forum tw
     
  14. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    To ja troche poodkrecam teraz po kilbeem... ;)

    - Autoclimbu nie ma. Zalamuje mnie jak ktos pyta o takie bzdury ;)

    - Im wyzej tym jest zimniejsze powietrze - przy -60*C wcale nie trzeba otwierac chlodnicy, jest pierunsko zimno i bez tego (takie P47 na 7km lataly zawsze z zamknieta chlodnica). Niestety nie testowalem w TW, nie jestem astronauta, rzadko latam na wysokim pulapie... ;)

    - Mieszanka w TW ma 3 dostepne ustawienia. CUTOFF (czy tam SHUTOFF) to odciecie paliwa, wg niepotwierdzonych informacji daje pare sek ekstra zycia przy pozarze silnika w TW. Do walki zawsze RICH, bo lean daje za mala moc, a do tego silnik by sie mocno grzal. W RL na wysokim pulapie jesli nie ma automatycznej regulacji mieszanki (a w TW jest zawsze), trzeba mieszanke zubozyc, bo jest mniej powietrza i czesc paliwa by sie nie spalalo tylko wylewalo rurami wydechowymi

    - Teraz skok smigla... Jesli jest automatyczny, to zostawiasz na najwyzsze obroty i nie ruszasz, operujesz tylko dzwignia gazu. Jesli smiglo nie ma zmiennego skoku to tylko trzeba operowac gazem tak, zeby silnika nie przekrecic. Prawdziwa zabawa jest jak masz reczny skok :) Wtedy wiecej sie operuje samym skokiem niz przepustnica - np. hurek stary tak ma. Ja zazwyczaj ustawiam przepustnice na max i potem ruszam samym skokiem tak, zeby utrzymywac max dozwolone obroty (w zaleznosci od samolotu, w zakresie 2400-3200 rpm) przez caly czas lotu. Moze sie wydawac niewykonalne z poczatku, ale to kwestia wprawy 8)

    - Wskazniki temperatury w Emilu sa jakos skaszanione i autorzy jeszcze sami sie nie zdecydowali co chca pokazywac, tym bardziej, ze na zegarach i na HUDzie jest co innego. I tak szykuje sie update Emila, wiec maja to poprawic

    - W dokumentacji na stronie jest napisane o komendzie .belt
     
  15. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    blee, oczywiscie snejk ma racje, wraz ze wzrostem wysokosci mieszanka nie ma byc wzbogacona tylko zubozona, zle napisalem

    a sprawdzilem skok, byl ustawiony z obrotami razem w standardowych ustawieniach
     
    Last edited: Dec 14, 2006
  16. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    W RL mieszanke musisz zubożyć o ca. 40% już na pułapie 2 km, aczkolwiek tyczy się to Lycomingów i Continentali N/A (bez turbo) w Cessnach (uwielbiam te gówienka) :) Mogliby faktycznie dać płynną regulację, to by było...

    Z tego co pamiętam, to "debug mode" (HUD) pokazuje cylinder head temp. (moja beemka też to potrafi ;)), a wskaźniki Emila temperaturę cieczy i oleju (ew. chłodnicy oleju)...
     
  17. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Spoko informacje ktore podaliscie sa w manualu - RTFM powinienem byl zrobic przed graniem ale za szybko chcialem.. ;)

    Auto climb jest i pytanie nie jest bzdurne o ile ktos nie wpada na arene na 1-2 loty. W koncu nie po to chce pograc 5h zeby 4 spedzic na klimbie. Szaleju mozna dostac.
    Upierdliwy ale jest na szczescie.

    Skoka smigla faktycznie chyba jest auto wiec uprosci to sprawe.
    Dzis nie dzialal serw jak na zlosc wiec nie polatalem ale pocwiczylem offline i powiem ze spit V to normalnie marzenie wydaje sie byc. Zwrotny jak pieron, piekny celownik dobry widok i jak walnie salwe to az milo patrzec. Uber totalny!

    109E to porazka, celownik ma buga, salwe ma kiepska, i zwrotnosc marna.
    Makarony hmm mozna tym walczyc ale kiepawo uzbrojone i celowniki maja fatalne. Taki odpowiednik ki-27 w wb, to dlatego jest paf paf i nie ma makarona a samemu treba sie nafastrygowac za pieciu.

    Gdzie mozna sprawdzic w co te samoloty sa uzbrojone. Latam i nie wiem czym strzelam... Jest dodatkowe ordnance w options, i tyle.. A widzialem spita 9 ktory wydawal sie miec 4 hispano!

    I jak mozna sprawdzic jakie scenario jest/bedzie. Zawsze trafiam na makarony a szczytem luksusu jest kiepawy emil i to najczesciej w nocy. I jak tu grac w te gre. Tylko aliantami chyba. Gdzie moge sprawdzic kiedy mozna grac foka, albo chociaz w dzien.

    Generalnie giera przyciaga innym bardziej wymagajacym modelem lotu, oraz tym strzelaniem i celowaniem, bo jednak nie trzeba byc prawdiwym pilotem zeby stwierdzic ze notoryczne kille z d4 to tylko arcade.. tutaj jest zupelnie inaczej :cheers:

    Reszta mocno odstaje, gra pelna absurdow, no ale to silny magnes - model lotu i niebo bardziej realistyczne strzelanie, oraz tez ten config samolotu w locie, to tez ma swoj smaczek. Tylko pomozcie mi sie polapac w tych scenarach oraz innych podstawowych informacjach jak np kolejnosc scenarow, parametry i uzbrojenie samolotow, kiedy mozna latac a kiedy lepiej omijac TT szerokim lukiem..
     
  18. lucas261

    lucas261 Well-Known Member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    501
    Location:
    Warsaw, Poland
    Load można ustawić w "Select Options", i w zależności od wersji faktycznie można tam wstawić chyba 4 hispano:).
    Ja natiomiast jeszcze raz zapytam, jak sprawdzić jaki ordnance jest aktualnie ustawiony - bomby czy roxy? Niestety pod shitf+f3 jest tylko podana ilość oręża.
    Co do samolotów - mnie zadziwił p-38:) Niby takie krówsko a jak się zapuści klapy to kręci prawie w miejscu i jeszcze można wystartować prawie jak Harrierem;)
     
  19. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Ordnance masz w HUD, wciskajac backspace (defaultowo) projawia sie "+" przy odpowiednim ordnance, powinno byc w tej samej linii co ammo do dzialek, tylko na koncu.

    Troche juz polatalem, dzis poznalem literke b jak boost, backspace jak ordnance, i shift-D jak zrzucanie zbiornikow paliwa. I nawet zakapowalem ze w HUD wysokosc podawana jest w stopach. Nie znam dalej literki bind.

    Teraz chwila oddechu, co do modelu lotu - z calym szacunkiem ale jest bardzo wypaczony.

    Pierwsze, co kazdy chyba zauwazyl, to efekt wahadla, samolot zahowuje sie jak balansujaca sprezyna, jakby wisial w prozni i reagowal na stery balansem, a nie pociskal tnac najprawdziwsze powietrze. Debilne to strasznie i niezwykle utrudnia startowanie (kazdy zna rozjechanie ruddera na boki i krakse - to wlasnie przez to) ladowanie (chyba najcienszy symulotnik wie ze przy ladowaniu samolot sie nie buja w gore i w dol jakby wisial na gumce od majtek), no i sam lot, wszystkie manewry powoduja ten efekt, najdebilniejszy na wielkich predkosciach gdzie samolot powinien byc jak cegla - a nawet tam buja w gore i w dol. Najlepszy jest autotrim w hurriku, to balansowanie kompletnie oglupia mechanizm, i autotrim konczy sie korkiem bo akurat ruchy mechanizmu nakladaja sie na ten durny balans i tylko poteguja efekt az do utraty sterownosci.

    Drugie - brak odczucia predkosci. Tylko po HUD mozna odczytac predkosc. Ja czesto jestem zdumiony ze cisne 340mph, to samo z predkoscia krtytyczna... latwo przez to o krakse nad ziemia. Kiepawo, to duzy brak, moze i zaden ze mnie lotnik, ale widzialem na filmach pokaz spita gdzies w norwegii, tam az dech zapieralo jak samolot robil loopy i nawroty, kazde stekniecie cylindra mowilo czy ten samolot jest na szczycie petli czy wyciaga z nura, tutaj mozna o tym zapomniec.

    Trzecia sprawa, beczka, tutaj to ze tak powiem po paru tysiacach wylatanych godzin w WB ze w TT to jest hmm jeden z trudniejszych manewrow, sam nie robie beczek a raczej unikam bo te maszyny w kulki leca. Sztuczne to, nie wierze zeby glupia beka powodowala drzenie samolotu na szczycie jakby mial zaraz wpasc w korkociag. Moim zdaniem to jeden z tych glupich efektow skaleczonego FM, gdzie prosty manewr grozi korkiem a jesli nie korkiem to utrata duzej ilosci energii.

    I czwarte to celowanie. Brak celownikow. Moge zrozumiec ze glowa rzuca na boki do gory i w dol (chociaz jak bylem w wesolym miasteczku na Rangerze z laska to niczego takiego nie bylo, wgniatalo tylek w fotel ale glowa po barierkach nie walilem (wiem ze nie wierzycie), a przeciez tam nie ma zapinanych pasow. Ale jak mi jakis gowniany smieszny celownik co chwila znika za rama przez to bujanie pilota to juz K.O. wymiekam. Nie dosc ze ten celownik bylby za slaby do PRL-owskiego korkowca, to jeszcze mi kokpit lata po calym ekranie.

    Moim zdaniem to powazne usterki - w koncu to ma byc symulator.
    Absurdy z wersji beta mozna zrozumiec, ale te 4 rzeczy to fundamenty calej tej gry...

    :duel:
     
  20. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Moze jeszcze dodam ze na wysokosci 3km w Targetware ma sie uczucie ze sie leci jak w WB na 9km. Sorry lecialem odrzutowcem na 11km, pelna kultura, super widok, tylko delikatnie bylo widac zakrzywiony widnokrag (jak sie czlowiek dobrze przypatrzyl) i juz w WB ten efekt byl mocno skaleczony. To co powiedziec o tym TT, gdzie na 3km nie widze pod soba lotniska.