Co sprawilo w lotnictwie nagly przelom (pomijajac odrzutowe silniki), ze juz nic nigdy nie bylo takie jak kiedys? Cos co mialo wpyw na historie? Do pracy waznej szkolnej (nie mojej, potrzeba mi .
imho "fly-by-wire", kontrola przez komputer a nie przez ciegna... ale duzo na ten temat powiedziec nie moge ani poprzec nie mam czym...
Wspomaganie kiero... e sterów W czasie 1WŚ nie było to potrzebne a w czasie drugiej juz trzeba bylo byc silaczem by przy duzych predkosciach machac drążkiem...
Chyba poszycie kadłuba i skrzydeł. Kiedyś nie wyobrażano sobie, że samolot z metalowymi skrzydłami się uniesie. Ino płótno i papier? I chyba helikoptery i lotniskowce?
2 kolejne wojny. Przez kilka lat wojennych technologia skakala o 4 generacje, napedzana najwyzsza koniecznoscia przy praktycznym nieliczeniu sie z kosztami, a osiagi samolotow wzrastaly 3-4 krotnie.
Największy przełom w lotnictwie nastąpił dnia pierwszego. Kiedy Bóg stworzył niebo. Reszta to już były kosmetyczne zmiany.
Hej Ja bym stawial na postep technologiczny. Lepsze radary, bron dalekiego zasiegu (rakiety powietrze-powietrze), i obrona p.lot. Mysle, ze wielu pilotow, chcialo by powalczyc jak ich "dziadkowie" ale poprostu sie nie da... w skrajnych przypadkach moze tylko.
pomijając silniki odrzutowe to wprowadzenie metalowego poszycia i udoskonalenie aerodynamiki/silników tłokowych (wsio głównie podczas 2giej wojny). O ile przed wojną lot przez Atlantyk był niemalże fanaberią, po wojnie stał się codziennoscią. A dalej chyba wprowadzenie 747 i makabryczne obniżenie cen biletów.
Wszystko zależy od tego do czego się to odnosi. Silniki odrzutowe pomijamy aczkolwiek pominąc ich całkiem nie mozna - np wycofanie Concorde-a ze względu na ekonomię. Concorde był mało pojemny, niewygodny i nieekonomiczny aczkolwiek bardzo szybki. teraz skupiamy się na ekonomii przewozów. To samo będzie z maszynami tłokowymi. Zwykłe silniki tłokowe juz są nieopłacalne w montażu - chyba że mówa o samolotach klasy turystyczno-rekreacyjnej. Nawet śmigłowce posiadają juz napęd wirnika w postaci silników turbowentylatorowych. Wracając do tematu Koniec zimnej wojny zakończył napływ kasy na badania rozwojowe, komputeryzacja samolotów, rozwój lotnictwa lotniczego, ogromne fundusze związane z budową kolejnych maszyn, przez co przewoźnicy międzynarodowi skupili sie na 2-3 typach najbezpieczniejszych i najekonomiczniejszych maszyn. Codzienność... Skoro człowiek zbudował rakietę, zaczeliśmy szukac innych wyzwań. Samoloty miały byc jedynie wstępem do podróży międzygwiezdnych. Niewiem co jeszcze można by wymyśleć ) Mnóstwo tego będzie
Pytanie powinno brzmiec: co takiego w lotnictwie w pewnym momencie sie stalo, co moglo spowodowac przelom w szerszej skali - wygrana bitwe, zalamanie strategii przeciwnika, nieprzewidywalne skutki. Cos co mialo wplyw nie tylko na same lotnictwo. Cos w stylu: wplyw lotu Gagarina na zbiory kukurydzy w Kanadzie.
nie oczekujesz chyba ze ktos tutaj cala prace napisze? Masz tu pelno pomyslow z ktore nalezy tylko rozwinac. Bron dalekiego zasiegu - IMO kolosalny przelom, walka zmienila sie z bezposredniej typu face to face, w walke gdzie przeciwnicy czasm wogole sie nie widzieli w powietrzu. Radar - wprowadzenie radaru na poklady samolotu to tez IMO przelomowy moment wspomniany byl autopilot. Kazdy podaje odpowiedz na zadane przez ciebie pytanie, jesli szukasz jednego super przelomu nie patrzac na tekie nowinki techniczne to chyba tylko Bracia Wright, bo nikt przed nimi nie wiedzial jak utrzymac sie w powietrzu dluzej niz trwa upadek ze skarpy.
Wlasnie - wychodzi na to, ze nie bylo czegos, co byloby przelomowe, dalo przewage jednej ze stron w szerszym zakresie. Nie oczekuje pracy - chcialem tylko potwierdzic moje domniemania. Nawet jak ktos cos wymyslil, to druga strona zaraz wyrownywala. Nie bylo rewolucji, tylko ewolucja. Jakby 262 zdecydowaly o losach wojny, to to bylby temat.