Curtiss P-40 "Warhawk"

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by Lesiu, Aug 30, 2007.

  1. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Curtiss P-40 "Warhawk"

    Obiecałem opis p40 ? oto i on. Smacznego.

    Curtiss P-40 to jednomiejscowy samolot myśliwski produkcji amerykańskiej. Zbudowany na bazie P-36, oblatany zostal po raz pierwszy w 1938 roku. Warhawk nie posiadał sprężarki, co powodowało że jego skuteczność malała wraz z wysokością, i nie był on w stanie konkurować z niemieckimi maszynami. Skutkiem tego stanu rzeczy P-40 miał niewielki udział w walkach na froncie zachodnim; był za to gwoździem programu wszędzie tam gdzie wysokość nie była potrzebna, czyli u ruskich, w Afryce i nad Pacyfikiem. Samolot ten charakteryzował się świetna zwrotnością, fantastycznym nurkiem, złym wznoszeniem i dość dobrą wytrzymałością (konstrukcja ? full metal, co wykorzystywali słowiańscy piloci, taranując przeciwników). Łącznie wyprodukowano 13738 sztuk tego samolotu, w rożnych wersjach.

    Pierwszy wariant Warhawk-a dostępny na FH to P-40B. Uzbrojony w dwa karabiny 12mm zamontowane przy silniku, 4 karabiny 7mm w skrzydłach, pojawia się w grudniu 1940 i pozostaje na arenie do grudnia 1942. Dość silne uzbrojenie jest miłą odmianą dla pilotow strony red, zmuszonych do tej pory do krótkich lotów w iszakach, lub mało efektywnego opukiwania blach 109 w spitach2. Bardzo dobra maszyna w DF, spokojnie wykręca niemieckie wynalazki z początku wojny. Rollrate niezły. Fajny nurek z dobrą kontrolą. Niestety, zamontowany w tej wersji silnik - Allison V-1710 ? to nieporozumienie. I to widać, słychać i czuć. Predkość maksymalna P-40B taka sobie (emil dojdzie), przyśpieszenie fatalne, nabieranie wysokości... No cóż, widziałem okręty podwodne wynurzające się szybciej od Warhawka. Czyli latać należy uważnie, do walki wkraczamy rozbujanym myśliwcem i pilnujemy energii. Ah, i standardowo ? widoczność na szóstą, jak we wszystkich amerykańcach, zła.

    Drugi Freehostowy wariant to Curtiss P-40E wchodzi w maju 1941 i pozostaje do końca wojny. Już nie tak popularny jak poprzednik; dostępne w tym okresie są juz Beaufightery i Spity5b. Uzbrojenie to sześć pukawek 12mm umieszczonych w skrzydłach. Zamontowano mocniejszy silnik, rezultatem czego uzyskujemy lepsze osiągi, szczególnie nabieranie wysokości i prędkość maksymalną. Samolot uzyskał większą masę - P-40E kręci dużo słabiej od poprzednika. Bardzo dużo słabiej. Dedykowany sposób walki to EF, a i to bardzo ostrożny, bo 109F2 przewyższa Warhawka pod każdym względem. Dodatkowo, na arene wchodzi właśnie wyśmienite Ki43...
     
  2. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    ladny opis Lesiu :)
     
  3. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    tylko z tym bym sie nie do konca zgodzil ;) tzn. konkretnie z czescia ze u wszystkich amerykancow jest zla.
     
  4. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    W P40 jest nawet jedna z lepszych. A najlepsza 6 jest w P39. Tyle że to wyjątki. Mustang widoczność na 6 słaba, Wildcat/Hellcat beznadziejna, Corsair - niespodzianka - jeszcze gorsza :)
     
  5. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    Conrad, jak bedziesz pakowal to na strone, to wyedytuj poprostu.
     
  6. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    I jeszcze jedna kwestia. Pedzel obiecal p47, jesli jednak nie ma czasu, moge machnac opis jabo demona.
     
  7. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    Machnij. Jak Pedzla nawiedzi wena to będą dwa. Od przybytku głowa nie boli.
     
  8. reggis

    reggis Well-Known Member

    Joined:
    Apr 7, 2004
    Messages:
    428
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    Dobra widoczosc tez w P51D
     
  9. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    juz nie chcialem wypominac :)
     
  10. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    wyjatki, wyjatki, wyjatki

    regula jest taka ze amerykanskie maszyny sa do bani

    ;)
     
  11. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    No nie do bani, ale wymagaja treningu i nieco rozumku pod sufitem. To nie to co radzieckie cuda techniki. Latal z was ktos ostatnio yakiem3? przeciez ten samolot to przegiecie.
     
  12. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    TY go nie znaleś z czasów gdy rzeczywiście był przegieciem :) Zwróc uwage ze teraz to wcale nie taki czesty gosc na arenie

    PS
    Do bani

    PS2
    Półcalówki są też do bani

    ;)
     
  13. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Re: Curtiss P-40 "Warhawk"

    12mm bardzo fajnie skubia, i dostarczaja skubanym bardzo duzo emocji. a w amerykancach amunicji jest bardzo duzo. do tego, fajnie sie poluje na buffy, bezkarnie strzelajac z d9. ciekaw jestem jaki jest maksymalny zasiego 50cal.