Zainstalowałem sobie Silent Hunter III na laptopie z intelowską grafiką GMA950. Grafika taka biurowa ale gothik 2 na niej smigał. SH poszło, ale haczy się nieco na widokach z falująca wodą (choćby przez peryskop). Stąd moje pytanie: Czy można gdzieś ustawić mniejszą szczegółowość wody?
Kiedyś na teoretycznie dobrym sprzęcie miałem podobny "efekt" i był to wynik błędu w silniku gry. Wyłącz/zmniejsz do zera number of particles (lub coś w tym rodzaju, nie pamiętam dokładnie a gry już nie mam żeby sprawdzić). Może to pomoże.
U mnie chodzi, chociaż grafika już raczej niedzisiejsza (GF7600Go)... nie wiem, może rzeczywiście zmniejsz liczbę particles, bo to obciąża strasznie jednostki obliczeniowe karty. Swoją drogą brat narzeczonej był lekko zakłopotany, jak przyjechaliśmy do Polski z laptopem i pokazałem mu, że nawet NFS Pro potrafi nieźle na laptopie chodzić.
Particles to cząsteczki w dosłownym tłumaczeniu. Piana w wodzie, odłamki w eksplozji. Obiekty nieteksturowane, a mimo to pochłaniające część mocy obliczeniowej. Przy słabszych procesorach modelowanie efektownego (czytaj "zbliżonego do prawdziwej fizyki") zachowania tychże cząsteczek pochłania masę mocy obliczeniowej samego CPU (a nie tylko karty grafiki). Jeżeli masz jakiegoś Core Duo (najlepiej T2450 lub wyżej) to da sobie radę z palcem w d..., ale przy Celeronie M to nawet cała ręka nie pomoże i trzeba by było zmniejszyć te efekty do zera. (Zapominam rzecz jasna dodać, że RAM to też zżera efektywnie, więc przydałby się zdefragmentowany dysk z dużym plikiem stronnicowania o ile RAM<=1GB). Co prawda oficjalne wymagania systemowe ma SH3 znośne, to poniżej 1GB RAM raczej się tnie (chodzi ponoć przy 512, ale nienajlepiej i nie pod XP a pod 2000). A zdaje mi się, że GMA, którą podajesz jako swoją kartę grafiki dodatkowo zżera Tobie jakieś 128-224MB pamięci systemowej na własne potrzeby.
chodzi ladnie przy 512RAM, zasmieconym dysku, malym pagefileu i starym XP nieformatowanym od hohohoh grafa radek 7600
Dla porownania, SHIII na mocnym procku, w miare swiezym XP, 1gb ramu i lipnej grafie ledwo zipie - probowalem odpalic na firmowym lapie, porazka... Particles musialem zmniejszyc do minimum, zeby _jakos_ chodzilo.
widac jednak wiecej zalezy od grafy ja procka mam athlona 1500MHz, a na grafie 256RAMu gierka sie oczywiscie laduje masakrycznie dlugo (malo RAMu), ale jak juz sie zaladuje to czkawki dostaje jedynie jak cos robi BUM edit: P.S. snejki a tak marudziles ze gierka zabugowana, ale jednak nie odstawiles
Grafika ma duże znaczenie - ale żabkuje w zasadzie tylko na widoku zewnętrznym ew. przez peryskop gdy leci konwój przez wzburzone morze. Ale da się spokojnie grać. A gierka sympatyczna i kllimatyczna bardzo.
SH III odstawilem jak wyszlo SHIV Z reszta w Finlandii nie mialem duzego wyboru. Na tym laptopie/laczu i tak sie latac nie dalo, a picie z Finami jest nudne, bo sie prawie nie odzywaja SH ratuja zawsze mody, tak samo teraz do SH4 mam zainstalowane Trigger Maru i pare bajerow do niego.