109g2

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by Lesiu, Feb 3, 2008.

  1. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Prosze państwa, 109g2 jako prawdziwy rzeźnik i pogromca redów. Maszyna w chodzi w kwietniu 1942 na arene, czyli jak foka 190a3. Siła rzeczy nie jest popularna, bo uzbrojenie ma stosunkowo słabe: 1x20mm i 2x7mm, co przy foce wygląda mizernie. Do tego mieśiąc później wchodzą genialne spity 9, które górują nad 109g2 zwrotnością i zachowaniem energii. Czyli latadło mało popularne, trudne w pilotażu. I absolutnie się z tą opinią zgadzam, do momentu kiedy znika jedyny adwersarz 109g2, czyli spit 9 (paradoksalnie, spit 9 LF już nie jest dla mietka gustawa 2 godnym przeciwnikiem). Pod koniec wojny, wszystkie maszyny aliantów (poza p38) sa dla g2 łatwym łupem o ile zaczną walke manewrową. I tak: ławoczkiny, jaki, spit14, p51, p47 są w absolutnym zasięgu g2. Do tego ta wersja 109, jak wspomniałem, nie cieszy się popularnością, toteż jej multi oscyluje w granicach 20.000. Dobry fajter wycisnie z tej maszyny dużo punktów. Aha, jabo standardowe, jak na 109, czyli 4x50kg, lub 1x250kg, przy mniejszej ilosci pestek do działka 20mm. Mało pali.
     
  2. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    hm pamietam jak x3 pod rzad zdjalem antreda w walce kolowej tuz nad ziemia w g2, ale bylo goraco :)
     
  3. lepper

    lepper Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2002
    Messages:
    531
    Location:
    Poland
    Potwierdzam, kiedys tym duzo latalem od momentu kiedy weszlo do konca ToD.
    Spity 9 mozna outclimbic (mi sie udawalo czasami) - G2 ma climb podobny do K4 na niskim alt.
    109G2 ma tez zajebista bron defensywna - dive!
    Mozna tym z paru kilometrow pojsc na WEP pionowo w dol z P47 na ogonie. Jak na liczniku robi sie 1000 km/h dzbanek zostaje daleko w tyle... a my mozemy nad sama woda trymerami wyjsc do lvl bez obawy o to ze cos sie urwie.
    Przetrenowalem to nawet w wersji extra hardcore: climb do 10 km z bomba 250 kg, pionowy dive w dol, w okolicach 3 km przekroczona predkosc dzwieku i ostry lvl (wedle wskazan .showdata G w okolicach 13).

    Nie udalo mi sie w tej masznie urwac skrzydel !

    Zajebisty uber.

    Podobne numery mozna robic Li-2.
    Climb do 7 km az parasy sie dusza, open doors, gears, silnik na idle i pionowo w dol prosto na tower. Speed ustala sie na ok 700 km/h, cony maja wielki problem takie dziwadlo zestrzelic. Nad wieza zrzut polowy, ostry zoom (nic sie nie urwie) i zrzut reszty zanim cony rozszarpia.
     
  4. amator

    amator Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2005
    Messages:
    656
    Location:
    Wrocław, Poland
    Znaczy tak ich motywujesz do szybszego biegu?:)
    Tu pilot: panowie, jak nie zdobedziecie tego fielda to nastepnym razem powtorzymy numer z wejsciem na 7km i pionowym nurkiem (ja bym jak samochodzik lecial do tej wiezy)
    Rozumiem ze G13 odczytales na traku z powodu blackouta w locie, czy sie myle?
     
    Last edited: Feb 4, 2008
  5. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Numer z Li-2 potwierdzam. Z G2 nie próbowałem, co dzisiaj naprawię :))
     
  6. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    G2 to kulminacja 109 - potem jest juz tylko gorzej. Samolocik ktory celuje w E-fighcie, jednoczesnie calkiem niezle krecac. Cecha ktora moze uratowac zad w sytuacji kryzysowej ze spitem jest wspolna z wczesniejszymi 109: swietna sterownosc na malych i srednich predkosciach. W rolling scissors 109g2 przy odrobinie szczescia jest w stanie wykrecic praktycznie wszystko przynajmniej do momentu w ktorym bedzie mozliwe bezpieczne urwanie sie przeciwnikowi i nurek poza jego zasieg. Ale zdarzylo mi sie pare tygodni wstecz i to w jednym z pierwszych lotow po dluzszej nieobecnosci, wykrecic na G2 hugo baskervilla na wildcacie =). Jako ostatnia deska ratunku pozostaja plaskie nozyce nad ziemia z dosc intensywna zabawa klapami i przepustnica. Na FH jest tylko kilku pilotow spitow ktorzy w takiej sytuacji poradza sobie ze 109G2.
     
  7. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Im późniejsze samoloty tym większa ich wytrzymałość a pojedyncza psikawka 20mm - zwana żądełkiem - siły ognia powalającej nie ma. G2 faktycznie lata się przyjemnie a jeszcze milej fruwa się F2 choć po tod na Bf109 wieksze zaufanie do skutecznosci budza podwersje R6.
     
  8. lepper

    lepper Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2002
    Messages:
    531
    Location:
    Poland
    w 2D showdata mi nie blackoutuje :))
     
  9. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Mój mały kuzyn (jakieś 12 lat) zobaczył jak gram w WB. Wymskło mu się tylko "Dżizas! Co to za garfa? To jakaś gra z komórki?" :):)
     
  10. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    no ja tez nie wiem jak wy mozecie w 2D grac :)
     
  11. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Ja lubię wypasioną grafike dlatego gram w od początku tylko w 3D :)
     
  12. lepper

    lepper Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2002
    Messages:
    531
    Location:
    Poland
    Przez te wypasione 3D dzisiejsza mlodziez nie ma wogole wyobrazni...
     
  13. lepper

    lepper Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2002
    Messages:
    531
    Location:
    Poland
    A ja gram w 2D bo wiecej widac.

    Np ju52 widac z d100 albo lepiej :)