il2 co wiem a czego nie...

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by jfm, Apr 9, 2009.

  1. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    ja umim czytać po polska i nie mieć problema ;)
     
  2. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Dobra, mam dwie sprawy dotyczące ILka.
    Najlatwiej pokazac na zdjeciach, wiec zaczynamy:

    [​IMG]

    Strzaleczka A: Widac tylko czesc budynku, na wysztkich tych szarych prostokacikach powinna stac reszta tego budynku, ale nie stoi... Jak sie zblizam to sie laduje, kawalek po kawalku. Ze screena widac, ze nie jestem jakos strasznie daleko od tego budynku, chcialbym widziec caly :/

    B: Hangary najdalej ode mnie w ogole nie sa wyswietlane, widac tylko plaskie podstawy.

    C: Hangary blizej mnie stoja, kawalek dalej i juz sie nie wyswietlaja...

    [​IMG]

    Brakuje dwoch budyneczkow

    [​IMG]

    Gdzies w tym kwadraciku, niedaleko lotniska powinien byc dymek z mojej poprzedniej kraksy, nie ma... Zaladuje sie dopiero jak podlece blizej, sytuacja analogiczna jak z budynkami.

    Przy okazji widac, ze wszystkie zabudowania z lotniska zostaly gdzies przeniesione ;)

    [​IMG]

    Na tej fotce widac snieg na pustyni ;) Do tego jeszcze zamarzniete jeziorka ;)
    Takie kwiatki sie pojawiaja, jak ustawie Landscape Detail na Perfect (HardwareShaders na "1" w configu). Jak jest ustawione na "0", to problemu nie ma.


    Ktos potrafi zaproponowac jakies konstruktywne rozwiazanie w/w problemow? :)
     
  3. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    u mnie nie zauwazylem takich kwiatków
    a mam wiekszosc rzeczy na ful poza lasem
    faktem jest ze jak lece to widze przed soba rysowanie obiektow na ziemi
    szczegolnie widoczne na miastem
    odpowiada za to chyba parametr
    VisibilityDistance ja mam ustawiony na 3 i ciekawe czy jest to max?
     
  4. rax

    rax Well-Known Member

    Joined:
    Aug 5, 2003
    Messages:
    291
    Location:
    Poland
  5. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    rowniez mam ustawiony visibilitydistance na 3
    a hardwareshaders w configu masz pewnie wylaczone?
    Nie masz takich kwiatkow jak to wlaczysz?
    Jaka masz wersje sterownikow? Ja mam Catalysty 8.12

    ahh same pytania :p

    @rax: czytalem wszystkie istniejace opisy conf.ini w necie
    nic, z tego co tam jet napisane nie roziwazuje mojego problemu

    milo ze wpadles i zamiast poczytac rzucasz tylko linkiem i od razu marudzisz ze nic nie umiemy i ze nie pytamy sie tam gdzie trzeba

    jak masz jakies konkretne propozycje, to slucham/czekam
     
    Last edited: Apr 24, 2009
  6. rax

    rax Well-Known Member

    Joined:
    Aug 5, 2003
    Messages:
    291
    Location:
    Poland
  7. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Dla potomnych, wrzuce tutaj:

    [il2]
    title=Il2-Sturmovik Forgotten Battles
    hotkeys=HotKey game

    [window]
    width=1280
    height=960
    ColourBits=32
    DepthBits=24
    StencilBits=8
    ChangeScreenRes=1
    FullScreen=1
    DrawIfNotFocused=0
    EnableResize=0
    EnableClose=1
    SaveAspect=0
    Use3Renders=0

    [GLPROVIDER]
    GL=Opengl32.dll

    [GLPROVIDERS]
    Open GL=Opengl32.dll
    DirectX=dx8wrap.dll

    [NET]
    speed=100000
    routeChannels=0
    serverChannels=31
    localPort=21000
    remotePort=21007
    SkinDownload=1
    serverName=No Name
    serverDescription=
    remoteHost=195.189.238.100
    localHost=
    socksHost=
    checkServerTimeSpeed=1
    checkClientTimeSpeed=0

    [MaxLag]
    farMaxLagTime=10.0
    nearMaxLagTime=2.0
    cheaterWarningDelay=5.0
    cheaterWarningNum=-1

    [chat]
    region=(dx=0.63359374,dy=0.11666667,x=0.0,y=0.0)
    adr0=ALL
    adr1=MY_ARMY

    [game]
    Arcade=0
    HighGore=1
    mapPadX=0.66875
    mapPadY=-0.046875
    viewSet=56
    Intro=0
    NoSubTitles=0
    NoChatter=0
    NoHudLog=0
    NoLensFlare=0
    iconTypes=3
    eventlog=eventlog.lst
    eventlogkeep=0
    3dgunners=1
    Typeclouds=1

    [HotKey game]
    PrintScreen=ScreenShot
    P=pause
    Pause=pause

    [HotKey gui]
    Escape=activate

    [HookViewFly Config]
    timeFirstStep=2.0
    deltaZ=10.0

    [HookView]
    MouseLeft=Len

    [HookView Config]
    AzimutSpeed=0.1
    TangageSpeed=0.1
    LenSpeed=1.0
    MinLen=1.0
    DefaultLen=20.0
    MaxLen=30000.0
    Speed=500

    [HotKey builder]
    MouseLeft=objectMove
    MouseRight=popupmenu
    Enter=freeView
    Shift MouseLeft=worldZoom
    Alt MouseLeft=select+
    Alt MouseRight=select-
    Alt Ctrl=unselect
    PageDown=change+
    PageUp=change-
    End=change++
    Home=change--
    Ctrl MouseLeft=insert+
    Insert=insert+
    NumPad-0=insert+
    F=fill
    Ctrl MouseRight=delete+
    NumPad.=delete+
    Delete=delete+
    Backspace=cursor
    Tab=cursor
    F10=land
    F11=onLand
    NumPad-=normalLand
    NumPad+=toLand
    NumPad-5=resetAngles
    NumPad-8=resetTangage90
    NumPad-7=stepAzimut-5
    NumPad-4=stepAzimut-15
    NumPad-1=stepAzimut-30
    NumPad-9=stepAzimut5
    NumPad-6=stepAzimut15
    NumPad-3=stepAzimut30

    [MouseXYZ]
    F1=SpeedSlow
    F2=SpeedNormal
    F3=SpeedFast
    MouseRight=XYmove
    F4 MouseRight=Zmove
    MouseMiddle=Amove
    F5 MouseRight=Amove
    F6 MouseRight=Tmove
    F7 MouseRight=Kmove

    [MouseXYZ Config]
    RealTime=1

    [HotKey Console]
    Shift Tab=Activate
    [Console]
    HISTORY=1024
    HISTORYCMD=1024
    LOAD=console.cmd
    SAVE=console.cmd
    LOG=1
    LOGTIME=0
    LOGFILE=log.lst
    LOGKEEP=0

    [sound]
    SoundUse=1
    SoundEngine=1
    Speakers=2
    Placement=0
    SoundFlags.reversestereo=0
    RadioFlags.Enabled=0
    RadioEngine=2
    MusicVolume=8
    ObjectVolume=6
    MusState.takeoff=0
    MusState.inflight=0
    MusState.crash=0
    MusFlags.play=0
    MasterVolume=7
    Attenuation=7
    SoundMode=3
    SamplingRate=2
    NumChannels=3
    SoundExt.occlusions=0
    SoundFlags.hardware=1
    SoundFlags.streams=1
    SoundFlags.duplex=1
    SoundExt.acoustics=0
    SoundExt.volumefx=0
    SoundFlags.voicemgr=0
    SoundFlags.static=1
    VoiceVolume=12
    Channels=2
    SoundExt.extrender=0
    SoundFlags.bugscorrect=0
    SoundSetupId=8
    ActivationLevel=0.02
    Preemphasis=0.85
    RadioLatency=0.5
    AGC=1
    PTTMode=1
    SoundFlags.UseRadioChatter=0
    SoundFlags.AutoActivation=0
    RadioFlags.PTTMode=0
    RadioFlags.PlayClicks=0
    ActLevel=0
    MicLevel=0
    SoundFlags.forceEAX1=0

    [rts]
    ProcessAffinityMask=2
    mouseUse=2
    joyUse=1
    trackIRUse=1
    DisableIME=0
    locale=en

    [rts_mouse]
    SensitivityX=2.5
    SensitivityY=2.5
    Invert=0
    SensitivityZ=1.0

    [rts_joystick]
    X=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
    Y=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
    Z=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
    RZ=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
    FF=0
    U=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
    V=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
    1X=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
    1Y=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
    1Z=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
    1RZ=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0

    [Render_DirectX]
    TexQual=3
    TexMipFilter=2
    TexCompress=0
    TexFlags.UseDither=1
    TexFlags.UseAlpha=0
    TexFlags.UseIndex=0
    TexFlags.PolygonStipple=1
    TexFlags.UseClampedSprites=0
    TexFlags.DrawLandByTriangles=1
    TexFlags.UseVertexArrays=1
    TexFlags.DisableAPIExtensions=0
    TexFlags.ARBMultitextureExt=1
    TexFlags.TexEnvCombineExt=1
    TexFlags.SecondaryColorExt=1
    TexFlags.VertexArrayExt=1
    TexFlags.ClipHintExt=0
    TexFlags.UsePaletteExt=0
    TexFlags.TexAnisotropicExt=0
    TexFlags.TexCompressARBExt=1
    TexFlags.TexEnvCombine4NV=0
    TexFlags.TexEnvCombineDot3=0
    TexFlags.DepthClampNV=0
    TexFlags.SeparateSpecular=0
    TexFlags.TextureShaderNV=0

    HardwareShaders=0

    Shadows=2
    Specular=2
    SpecularLight=2
    DiffuseLight=2
    DynamicalLights=1
    MeshDetail=2
    VisibilityDistance=3

    Sky=2
    Forest=2
    LandShading=3
    LandDetails=2

    LandGeom=2
    TexLarge=1
    TexLandQual=3
    TexLandLarge=1

    VideoSetupId=4
    ForceShaders1x=0
    PolygonOffsetFactor=-0.15
    PolygonOffsetUnits=-3.0

    [Render_OpenGL]
    TexQual=3
    TexMipFilter=3
    TexCompress=0
    TexFlags.UseDither=0
    TexFlags.UseAlpha=0
    TexFlags.UseIndex=0
    TexFlags.PolygonStipple=0
    TexFlags.UseClampedSprites=0
    TexFlags.DrawLandByTriangles=1
    TexFlags.UseVertexArrays=1
    TexFlags.DisableAPIExtensions=0
    TexFlags.ARBMultitextureExt=1
    TexFlags.TexEnvCombineExt=1
    TexFlags.SecondaryColorExt=1
    TexFlags.VertexArrayExt=1
    TexFlags.ClipHintExt=1
    TexFlags.UsePaletteExt=0
    TexFlags.TexAnisotropicExt=1
    TexFlags.TexCompressARBExt=0

    TexFlags.TexEnvCombine4NV=0
    TexFlags.TexEnvCombineDot3=0
    TexFlags.DepthClampNV=0
    TexFlags.SeparateSpecular=0
    TexFlags.TextureShaderNV=0

    HardwareShaders=1

    Shadows=2
    Specular=2
    SpecularLight=2
    DiffuseLight=2
    DynamicalLights=1
    MeshDetail=2
    VisibilityDistance=3

    Sky=2
    Forest=2
    LandShading=3
    LandDetails=2

    LandGeom=3
    TexLarge=1
    TexLandQual=3
    TexLandLarge=1

    VideoSetupId=17
    Water=2
    Effects=1
    ForceShaders1x=0

    PolygonOffsetFactor=-0.15
    PolygonOffsetUnits=-1.0
     
  8. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    OK, sprawa śniegu rozwiązana

    Catalyst AI musi być WŁĄCZONE i ustawione na STANDARD
    Trochę spadają od tego FPSy, ale śniegu nie ma

    wg ludków z forum ubisoft to znikanie budynków to normalka i można się tylko przyzwyczaić :/
     
  9. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
  10. swanca

    swanca Well-Known Member

    Joined:
    Mar 4, 2006
    Messages:
    1,505
    Location:
    POLSKA
    miałem podobny problem i jak zmieniłem w setup rodzaj karty graficznej na inna to wszystko zaczęło lepiej pracować
    co ciekawe jak ustawiłem w setupie bezpiecznie ustawienia karty graficznej to iłek stracił umie jakieś 20klatek czyli przy ziemi jak miałem 15 to się cieszyłem:)
    maja sugestia jest taka byś może spróbował się pobawić w setupie tymi ustawieniami/rodzajami kart
    wiem ze to brzmi trochę nie dorzecznie ale mi giera lepiej chodzi na radeonie a mam geforsa:)

    PS.do zobaczenia na bilardzie
    będę autem dziś już nie pije......
     
    Last edited: Apr 25, 2009
  11. swanca

    swanca Well-Known Member

    Joined:
    Mar 4, 2006
    Messages:
    1,505
    Location:
    POLSKA
    al testowałem na laptopie i mi znikaj tak samo domki ale na pewno później niż tobie :)
    jak masz jutro/dziś czas to wlecę do ciebie kolo 14stej i sam zobaczysz:)
     
  12. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    kolo 14 to bedzie wyscig :p
    no ale dobra, mozesz na chwilke wleciec jak chcesz ;)

    wystarczyloby jakbys ze mna wszedl na serwer :p
     
  13. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    ok, szybki update

    byl u mnie swanca i u niego te budynki znikaja O WIELE pozniej
    oczywiscie on ma Nvidie

    ciekawa sprawa, ze jak ustawilem u siebie wyzsza rozdzialke (z 1280x960 na 1600x1200) to budynki znikaja mi TROCHE pozniej, ale i tak nie jest tak dobrze jak u swancy

    probowalem jego conf.ini i tez nie pomaga

    jestem w kropce :(

    artii moglbys mi podeslac swoj konfig/wejsc ze mna na serwer i porownac?

    [​IMG][​IMG]

    to po lewej to moje, po prawej swancy
    ten duzy budynek na koncu lotniska jest u mnie niewidoczny, a zniknal juz przy duzo blizszym zoomie :(
     
    Last edited: Apr 26, 2009
  14. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    to moj konfig
    zauwazylem pare roznic ale czy to to:) ?
    jak by co wisze teraz na ventrilo,moze sie sie spikniemy

    [Render_OpenGL]
    TexQual=3
    TexMipFilter=3
    TexCompress=2
    TexFlags.UseDither=1
    TexFlags.UseAlpha=0
    TexFlags.UseIndex=0
    TexFlags.PolygonStipple=1
    TexFlags.UseClampedSprites=0
    TexFlags.DrawLandByTriangles=1
    TexFlags.UseVertexArrays=1
    TexFlags.DisableAPIExtensions=0
    TexFlags.ARBMultitextureExt=1
    TexFlags.TexEnvCombineExt=1
    TexFlags.SecondaryColorExt=1
    TexFlags.VertexArrayExt=1
    TexFlags.ClipHintExt=0
    TexFlags.UsePaletteExt=0
    TexFlags.TexAnisotropicExt=1
    TexFlags.TexCompressARBExt=1

    TexFlags.TexEnvCombine4NV=1
    TexFlags.TexEnvCombineDot3=1
    TexFlags.DepthClampNV=1
    TexFlags.SeparateSpecular=1
    TexFlags.TextureShaderNV=1

    HardwareShaders=1

    Shadows=2
    Specular=2
    SpecularLight=2
    DiffuseLight=2
    DynamicalLights=1
    MeshDetail=2
    VisibilityDistance=3

    Sky=2
    Forest=2
    LandShading=3
    LandDetails=2

    LandGeom=2
    TexLarge=1
    TexLandQual=3
    TexLandLarge=1

    VideoSetupId=17
    Water=1
    Effects=1
    ForceShaders1x=0

    PolygonOffsetFactor=-0.15
    PolygonOffsetUnits=-3.0
     
  15. lucas261

    lucas261 Well-Known Member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    501
    Location:
    Warsaw, Poland
    Grasz na OpenGL czy Direct3d? Oczywiście nie wiem, czy to może być przyczyną, zresztą nie widać specjalnych różnic poza tym, że landscape:perfect mogę włączyć tylko na OpenGL.

    Generalnie preferuję OpenGL ale przypadkowo zobaczyłem, że zdarzają się błędy - kiedy próbuję nagrać tracka do video (np. VirtualDubem) to co kilka sekund pojawiają się sekwencje czarnych plam, syfów itp. Problem się rozwiązał po przełączeniu na Direct3D.

    Tak więc warto spróbować, może coś pomoże:)
     
  16. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    wkleilem u gory dwa obrazki, ten z lewej ode mnie a ten z prawej swancy

    ten wielki budynek na koncu lotniska jest u mnie niewidoczny :(
    ta sama rozdzialka

    oczywiscie uzywam OpenGL
    z nagrywaniem tez nie mialem problemu, Frapsem nagrywam w trakcie grania i wszystko jest ladnie
     
  17. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Ekhm

    Sprawa sie wyjasnila. Czesciowo :)

    Otoz pierwsza rzecz, jaka robie zaraz po tym jak mi sie kokpit samolotu pojawi, to przelaczam na widok wide (defaultowo page down). Na widoku normalnym (klawisz End defaultowo) mam dokladnie tak jak swanca.

    Cale zamieszanie o nic :)

    A czemu czesciowo? Bo przy zmianie rozdzialki na wyzsza, obiekty znikaja pozniej. Przy nizszej rozdzialce obiekty znikaja wczesniej. Troszke dziwne.
     
  18. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    pytanie trochę z kosmosu, ale może ktoś będzie wiedział,

    tracki w ił2 1946 nagrywają się z rozszerzeniem .ntrk
    jest jakiś cudowny sposób by nagrywały się jako .trk
    ?
     
  19. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    hm a co za roznica z jakim sa rozszerzeniem?
     
  20. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    .ntrk ma to do siebie że nie da się wyłączyć ikon przy odtwarzaniu