Aces High 2

Discussion in 'Warbirds Polish' started by Conrad, Jan 27, 2005.

  1. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Zmuszony koniecznoscia zmienilem sprzet na nieco bardziej
    wydajny i z ciekawoscia zaczalem patrzec na Aces High 2.
    Zainstalowalem, odpalilem offline i... brak wiekszego
    wrazenia. Moze dlatego ze offline, moze brak odpowiednich
    ustawien. Nie wiem kiedy wejde online - ze wzgledu na krotki
    okres darmowego latania chce to zrobic w momencie gdy bede
    mial wiecej czasu niz 20 minut dziennie - jednak w momencie
    slabego rostera w WB chetnie polatalbym sobie na razie nieco
    offline. Chcialbym jednak w maksymalny sposob upodobnic
    sterowanie (widoki, klapy, klawiszologia itp) do tego jaki
    jest w WB. W jakim stopniu jest to mozliwe?

    Rozumiem ze Polakom latajacym w AH2 zalezy na tym by coraz
    wiecej rodakow tam bywalo - wydaje mi sie ze bardzo by
    pomogla polska strona poswiecona AH2 - po polsku, z
    rozbudowanym helpem i radami dla poczatkujacych - cos w
    stylu warbirds centrum albo stron 302, 303 czy III/3 Wlkp.
    A na poczatek np piekny, obszerny post pod tytulem: "Czym i jak jeść
    AH2. Od sniadania po kolacje"
     
  2. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    hmn co do strony, to pewno jeszcze troche czasu minie zanim sie cos takiego urodzi, Polakow na AH2 lata w sumie jakies 8-9 osob , ale w miare aktywnych na dzien dzisiejszy jest 4 reszte albo widze zadko albo od jakiegos czasu wogule :).
    co do ustawien wszystko masz w clipboard (klawisz esc) wszelkie ustawienia dotyczace grafy klawiatury czy joya sa wlasnie tam, co do grafy to ja gram w 1024x 32 bit rozdzialka tekstur 512x suwak z detalami terenu mniejwiecej w polowie, przy tych ustawieniach fpsy oscyluja miedzy 20-50 (dolna granica przy duzych furbalach tuz nad ziemia) moj sprzet p4 1.7ghz + gf4200tit +512DDR, aha nie wlaczaj efektu animowanej wody, efekt raczej sredni a potrafi zjesc pare fpsow

    z istotnych spraw_ ustawienia widokow _ kazdy widok standardowy mozesz jeszcze skorygowac klawiszami kursora oraz page dwn page up (bezcennne przy widokach do tylu :)). tak skorygowane ustawienie zapamietujesz klawiszem f10

    obroty silnika_ oprocz throtle mozesz jeszcze kontrolowac obroty silnika (+,- na klawiaturze num) bezcene ze wzgledu na ustawienie zwiekszonego spalania ( chyba jakas plaga ) pozatym w clipboard masz cos takiego jak E6B ktory pokazuje ile jeszcze masz czasu do osuszenia zbiornika :)

    latanie offline raczej zadnych wrazen ci nie zaserwuje ot lata sobie w kolko piec mustangow i koniec, mozna jedynie wstepnie oswoic sie z poszczegolnymi maszynami,

    gunnery - ogolnie skuteczniejsze niz w WB ( ale nie tak skuteczne jak w offline gdzie mustangi rozpadaja sie ledwo dotkniesz spust :) ) trudniej jest za to trafic, nalezy jednak uwazac na desperatow stosujacych spray&pray bo dluzsza celna seria moze zrobic krzywde nawet z 600y szczegolnie trzeba uwazac wieszajac na smigle takie baki jak zeke czy spit5, maja bardzo niski stall speed i moga wisiec i co za tym idzie strzelac bardzo dlugo :)

    model lotu - to juz najlepiej sprawdzic empirycznie :), taktyka w sumie ta sama dora ze spitem nie pokrecisz za to masz przewage predkosci i przyspieszenia, nalezy jednak zaznaczyc ze samoloty wolniej traca energie niz w WB przez to praca przepustnica jest bardzo istotna, przy walce manewrowej liczy sie tez jak szybko samolot moze wytracic predkosc poprzez calkowite zdlawienie throtle , lepszy niz w WB rollrate dodaje walkom dynamiki.

    main arena - jak wiadomo brak rpsa oraz podzialu na samoloty axis i allies, trzy strony konfliktu (bishops, knights, rooks ) samolotow troche mniej niz w WB, brak czajek i rat uwazam za plus :), ogolnie najpolularniejsze to mustangi, la7 spity5 (mk9 dla wielu jest zbyt trudne w prowadzeniu, prawda lolo :)?) czesto lataja tez 109g dory, typhony, rzadziej p38 (pewno sie to niedlugo zmieni bo od nowego patcha bedzie nowy model 3d i bede dodane dwie starsze wersje J i G) spity9 yaki p47, f4u, takie wynalazki jak p40e lub hurri I to raczej
    spotyka sie od swieta :), niby same energy fighters no moze za wyjatkiem spitow ale furballi nie brakuje :), tu masz strone z parametrami poszczegulnych maszyn http://www.netaces.org/ahplanes/comparisons/comparisons.html#title

    wracajac jeszcze do clipboard map, w kazdym kwadracie mapy masz dwa paski : czerwony i zielony obrazujace stosunek sil w danym rejonie (czerwony wrog, zielony wlasne sily), jesli radary stoja to widzisz pozycje przeciwnikow nawet podczas lotu, klikajac prawym przyciskiem na mape wyswietla sie menu gdzie miedzy innymi mozesz podejrzec jaki w danej chwili masz connect oraz status poszczegolnych lotnisk
    (co juz jest na nich zniszczone)


    jak widac pewne rzeczy moga zniechecic po przesiadce z WB (szczegolnie brak rpsa dziwny system scorowania itp) ale jest duzo ciekawostek takich jak
    walka czolgami, bitwy flot, mozna nawet ostrzeliwac flote z nabrzeza, mozna tez wsiasc w lotniskowego acka i ostrzeliwac atakujace samoloty, zdobywanie lotnisk odbywa sie inacze niz w WB, nie zdobywasz samego lotniska tylko stojace obok niego miasto, troopsy mozna dowiezc w c47 ale jest tez mozliwosc dowiezienia ich pojazdem (m3) jesli blisko lotniska jest flota mozna z niej wyslac LVT z troopsami. duze bombery lataja w formacjach po 3 maszyny, jeden pilotujesz ty, dwa pozostale to drony ktore staraja sie kopiowac twoje manewry, efektownie to wyglada ale podejscie od tylu do takiej formacji czesto bywa zabojcze bo drony wala w to miejsce co pilot (przynajmniej staraja sie :)), na pocieszenie, nie ma auto ottonow jak cie pilot nie zauwazy to mozesz rabac bezkarnie :)

    nie wiem co jeszcze chcialbys na poczatek wiedziec, najlepiej wejsc na arene w okolicach 22 (wtedy z reguly latamy) i wypytac sie na biezaco, voice obowiazkowy, dziala doskonale wiec grzech z niego nie korzystac szczegolnie w walce :). ewentualnie moge sam postawic giere ale srednio mi sie to usmiecha bo musze wylaczyc wtedy firewalla

    to tyle odemnie

    pzdr
     
    Last edited: Jan 27, 2005
  3. HanD_ZeD

    HanD_ZeD Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2002
    Messages:
    272
    A ile sie za toto placi ?
     
  4. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    AH jest do kitu. Nie ma RPSa :p.
     
  5. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Dwie uwagi:

    Animowana woda- wygląda zajebiście gdziekolwiek się nie pojawi (vide IL2 i FS2004) wymaga dla pełnej miodności jednak Pixel Shaderów... generalnie więc jak masz kartę obsługującą DX9 (a więc nie NVidiową serii GF lub FX- posiadacze FX5700 i 5900 oburzą się w tym miejscu, ale czego by nie powiedzieć, to nawet na tym DX9 jest delikatnie mówiąc zjebany) to możesz spokojnie sobie pozwolić na włączenie wody... dość powiedzieć, że jak poprzednio 3DMark2001 u mnie zwalniał potwornie przy teście z wodą (nature)... to teraz biega tym szybciej, im więcej wody na ekranie.
    Generalnie simy to najbardziej sprzętowo wymagające gierki po Doomie3 :D Więc jak masz jakieś 256RAM, przetaktowanego Durona/Celerona i do tego kartę grafiki za 130zeta, to nie ma co się zbliżać, bo po prostu tylko smaka sobie narobisz a pograć nie pograsz.
    Co do grywalności-> kiedyś wykorzystałem próbny miesiąc w AH1 i wiele rzeczy mi tam nie odpowiadało. Odkąd grywam regularnie w Forgotten Battles mniej brakuje mi RPS. Na plus AH trzeba policzyć to, że zdecydowanie więcej lata mniej "zaawansowanych" graczy i łatwiej komuś złoić dupę... na minus, że jak trafisz na dobrze zorganizowanych kumpli "wyjadaczy" to możesz od razu skakać, bo nic nie pomoże-> słowem zupełnie tak samo jak w FH tylko "świerzynek" więcej. Brak RPS rekompensują w AH częste scenary i areny historyczne. Arena główna jest daleko bardziej przyjazna niż w WB, ale wkurwia to, że przy bogactwie samolotów do wyboru w powietrzu spotykasz właściwie tylko LAmy, Fw i Spity. Model lotu (mówię na podstawie AH1): zdecydowanie łatwiejszy niż w IL2, generalnie bardzo podobny do WB, tylko powietrze zdaje się być trochę gęstsze i samoloty się "łatwiej go trzymają". DM-> już piterk napisał... kilkanaście 12ek i lecisz do piachu. Fajne są Perk-Points->generalnie chodzi o to, że niektórych samolotów nie możesz wziąć online, dopóki nie pozabijasz kilku gostków na normalnych maszynkach.

    Cena:
    Z tego co pamiętam to 20 czy 15 papierów za miesiąc... słowem->jak się komuś spodoba, to wcale nie jakieś poważne pieniądze, żeby pograć online. Mi się nie spodobało.
     
  6. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland

    hehe co do nvidii to po wypuszczeniu serii 6800 sa bezprzecznie najbardziej kompatybilni z dx9 wlacznie z werscja 9c, tym ati sie jeszcze pochwalic nie moze, choc faktycznie seria fx w porownaniu z rodeonami niewiele jest warta , co do skutecznosci 0.50 to az tak dobrze nie ma, szczegolnie widac to po snapshotach ktore z reguly nie robia na przeciwniku wrazenia (no chyba ze trafisz pilota ) co do modelu lotu tak AH2 jak i il2 maja mocne i slabe strony, w FB nie podoba mi sie slaba praca ruddera i trymow, oraz kompletnie odrealnione dzialanie flap (dobrze ze sie chociaz blokuja jak przekroczysz 350km/h) w AH samolot potrafi dziwnie zachowywac sie po przeciagnieciu a czasami wpasc w taki korek ze ufo by sie nie powstydzilo,
     
  7. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Pisałem o 5500, 5700, 5900.... 6800 to chętnie... ale jak wygram w totka chyba (najtańsza zdaje się w tej chwili jakieś półtorej kafla).
    Co do FM to bardziej chyba jednak przyczepiłbym się AH, gdzie jest on nadto uproszczony, a co do klap w FB... to co w nich takiego nierealnego przepraszam? Co do ruddera w FB- rzeczywiście jest mało efektywny... ale kilkutonowa Foka czy Mietek to nie akrobacyjna Extra300... nie ma przeproś... polataj P11c jak chcesz robić kółka za pomocą ruddera :D
    DM też chyba zdecydowanie lepszy w FB jest (pomijając symboliczną wprost siłę 7mm i DM Parchów wzięty z mokrego snu O.Maddox-a).
     
  8. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    FM'y obu gier to parodia i arcade - nie ma sensu sie sprzeczac, ktory lepszy, bo obydwa sa do bani imo i z realizmem przez "duze R" maja mniej wiecej tyle wspolnego, co wspomniana Extra 300 z Su 27 - to sa po prostu tzw. massive

    PS. przypomnialy mi sie niegdysiejsze "dyskusje" z Maddox'em o dosc dziwnych rzeczach w FB...podejscie bylo dosc standardowe (a'la goscie od FH)
     
    Last edited: Jan 28, 2005
  9. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    hehe ty i ten twoj realizm lesio, a co to jest realizm, ammo za mocne w AH a skad wiesz ze takie nie bylo, parametry ruskich maszyn w FB czy WB no moze byly takie, sowiecki pilot przed wyslaniem na front mial wylatane srednio 30h wiec trudno wymagac zeby taki kolo wykorzystal potencjal maszyny ktora lata.
    model lotu - w zasadzie we wszystkich simach zblizony moze za wyjatkiem zachowania sie samolotow w okolicach stallspeed nikt z nas jednak nie latal prawdziwym warbirdem wiec nie moze powiedziec ktory z programow symuluje to dokladniej, a skoki smigla, ustawienia mieszanki , dla mnie to porostu dwa przyciski wiecej, owszem przy zlych ustawieniach mozesz zjarac silnik ale jakos nie uwarzam zeby tego typu gadzety czynily sim bardziej realnym niz inne , mi brakuje glownie porzadnego oddania warunkow atmosferycznych, turbulencje, wiatr, chmury, teraz to zreguly latamy w prozni z przyciaganiem :) i to jest glowny mankament dzisiejszych simow owszem symuluja one niektore z tych elementow ale w sposob bardzo uproszony za wyjatkiem naprawde zajebistych chmur w il2
    co do tego ze AH i FB to arcade, no jak ktos lata dluzej niz powstaje wegiel to pewnie jest arcade i zeby poczuc adrenaline musi zasiac w fabrycznym simie boeninga 747 z prwdziwym kokpitem i mrugajacymi zewszad swiatelkami :). dla newbee te simy sa wystarczajaco realne zeby po tygodniu taki koles stwierdzil
    ze sie jednak pomylil i wraca do counterstrika :). hehe przypomnial mi sie pierwszy dzien uechtiego jak biedak probowal wystartowac z f40 na duzym medzie, jezdzil po calym lotnisku tylko nie po pasie startowym :))

    pzdr
     
  10. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    Czolgiem Piter!
    Wiesz, kiedys pokazal sie taki sim (a wlasciwie jeszcze beta), ktory zwie sie Target Rabaul...kolesie wyszli z podobnego zalozenia, co niegdys, na poczatku, Maddox...zrobic cholernie realny sim dla hardcore'owcow, bez kompromisow...niestety wszystko poszlo jak wiadomo inna droga (popularnosc, duzy wydawca itp.).
    W TR cel jest ten sam, ale srodki inne...zobacz, jak sa tam symulowane juz w tej chwili np. moment smigla, oscylacje i zachowanie orczyka, slip, na ktory ciagle musisz zwracac uwage...ogolnie parametry engine/airframe; wsiadasz do takiego Corsair'a i momentalnie rozumiesz dlaczego byl zwany "widowmaker", albo Zero...dlaczego na poczatku swego istnienia i wojny na Pacyfiku byl tak niezwyciezony i uwazany za najlepszy mysliwiec na swiecie (dla a6m2 wildcat to po prostu mieso, wbrew temu co widzialem w WB i PF - totalnie mijaja sie tam z prawda - gdy zobaczylem np. jak lata taki Hellcat w PF, to omal nie spadlem z krzesla...kompletna bzdura). Cobra (dokladnie P-400) to prawdziwy "iron dog", ktory lata jak "iron dog" (slaby accel, slaby climb, narowisty, wymagajacy naprawde uwagi i wyczucia...dokladnie tak, jak opisywany byl przez amerykanow, nie jakies magiczne UFO powstale w glowach ruskich developerow...fakt, pozniejsze wersje modyfikowane juz w ZSRR byly duzo lepsze, ale bez przesady). Mozna tak mnozyc i wymieniac...konkluzja jest taka, iz wsiadajac tam w jakas maszyne wiesz, ze jestes bardzo niedaleko tego jak ona faktycznie zachowywala sie w rzeczywistosci (pomijajac nawet to, ze w chwili obecnej nie sa symulowane odpowiednio np. korki)...i to sie czuje (jest to np. jedyny wg. mnie WW2 sim, w ktorym pedaly sa naprawde super sprawa, jak dla mnie obowiazkowa, czego nie moge powiedziec o WB/AH/IL2, ktorych uproszczenia "dla mas" zawieraja w sobie na dzien dobry system "fly-by-wire", gdzie masz w glebokim powazaniu slip, a co za tym idzie ciagle korekty rudder/trim; ze odniose sie tylko do samej walki.
    Fakt, tak jak napisales, dla mnie prawdziwa adrenalina sa juz chyba tylko loty w RL, ale Targetware daje calkiem niezla namiastke, po uzywaniu ktorej nie chce sie juz wracac do tych "prostych arcade-simów"...

    PS. grupa chlopakow-zapalencow konczy prace nad Target Tobruk - wreszcie na niebie TW ukaza sie 109, a ja bede mogl pochasac nad moja ukochana Sahara, w mojej ukochanej tropikalnej, ganiajac wrogie siły :)

    Wpadnij kiedys i sprobuj...moze ci sie spodoba
    Pozdro
     
    Last edited: Jan 30, 2005
  11. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Lesiu- otóż chce się-> latam od 1,5 roku w TR jako "kubek" i irytuje mnie przede wszystkim "krótka lista celów"... po prostu, realizm odstrasza i tyle :(
    A fakt- niczego poza TR nie można traktować jak sima... to strzelanki z wbudowanym (lepszym czy gorszym) FM w porównaniu z TR... nc
     
  12. geobrt

    geobrt Well-Known Member

    Joined:
    Nov 23, 2004
    Messages:
    135
    Location:
    Gdynia/Longyearbyen
    az strach pomyslec co bedzie jak skoncza TR i beda korki.
    Zreszta ich braku nie zauwazam, na razie probuje utrzymywac kurs i idzie srednio:)
     
  13. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    wiedzialem ze temat TR wyjdzie, TR jako ten jedyny bezkompromisowy sim, niestety nie dane mi bylo jeszcze go probowac bo dwie proby zalozenia konta zakonczyly sie niepowodzeniem ( nie dostalem hasla na maila, moze macie na to jakas rade) , zapeniam cie jednak, rudder w AH2 jest bardzo efektywny daleko bardziej niz w FB i WB( slizgi wszelkiej masci sa bardzo efektowne) , slip indicator moze nie ma wiekszych odchylow gdy leci sie prosto (chyba wlasnie przez to ze nie ma w zasymulowanego momentu obrotowego) ale przy kazdym skrecie znacznie sie wychyla i kontra rudderem jest wysoce porzadana szczegolnie przy mniejszych predkosciach, bez tego nie jestes w stanie wykonac optymalnego zakretu i jestes znacznie bardziej narazony na przepadniecie (a przepadniecie w DF wiadomo czym sie konczy), do trymerow rowniez nie mam zastrzezen , pozostaje wiec moment obrotowy, no coz tego faktycznie AH2 nie ma, tutaj punkt dla ciebie, w sumie nieznacznie wygrales o ten jeden element no chyba ze masz jeszcze jakies asy w rekawie ;)

    pzdr
     
  14. yankee

    yankee Well-Known Member

    Joined:
    Dec 18, 2003
    Messages:
    201
    Location:
    Warsaw / Poland
    jesli chodzi o zakladanie konta na TR to chyba cos maja w tej materii skaszanione.
    za pierwszym razem jak probowalem zalozyc to tez nic nie dostalem na mejla. dopiero druga proba udala sie, ale to chyba tylko dlatego ze podalem info jakiego domagali sie przy rejestracji.
    a co do pierwszej proby (tej bez podawania danych) to napisalem mejla (adres na stronce rejestracji) i koles sam recznie wyslal mi haslo i wszystko co tam bylo potrzebne.
     
  15. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    Witam,

    troszka pozno dotarlem ale zabiore glos - bo lotom w AH2...

    Lesio - czy lotales w najnowsza wersje AH 2.02? (jest od przedwczoraj).

    Generalnie - model lotu zmienil sie dosc mocno - juz przy przejsciu z AH1 na AH2

    (dlatego Piterk wytyka mi ze od AH2 nie lotom Spitem9 bo... poprzez zmiany moj spit ciagle lamie skrzydla przy przeciazeniowych manewrach a jak nie zgine od braku skrzydel... to gine walac w glebe na blacku....

    Poniewaz porownywanie AH2 z WB nie jest mozliwe w zadnym z elementow graficznych, mozna jedynie odniesc sie do FM - ale tu roznice podal dosc obszernie Piterk.

    Cos, czego nie powiedziano jeszcze to przyjemnosc z lotow wspolnych z pelna komunikacja glosowa, gdzie para albo 3-ka (np Blue + Pug + lolo wczoraj) przywozi ze wspolnego lotu razem 14 kili.

    Takie rzeczy sie pamieta i takie loty sprawiaja, ze mi po tych 7 latach wciaz chce sie lotac.

    A model lotu - czyli - blubry starego marycha na temat wyzszosci przesuniecia noga pod stolem w lewo w stosunku do obrotu 16,5 stopnia raczka rudera w joju - wsadzam GLEBOKO w... (tu wpisz co ci wygodniej czytelniku)......

    Model lotu ma dla mnie takie znaczenie jak obecnosc lub nie kumpli na serwie. Jak nie ma kumpli - nie lotam (model lotu zbedny). Jak kumple sa - lotam (model lotu sluzy - a jakze - do wspolnego z kumplami rozgniatania przeciwnikow w ilosci przynajmniej 5 na lot -to przyzwoita dla takiego archaizmu symulotniczego ilosc jak ja).

    Z tego co napisalem wynika jasno ze nie lotam dla wynikow, score czy innych doznan (np slizgow i meczenia sie ze skokiem smigla).
    Lotam dla przyjemnosci wspolnych lotow z ludzmi, ktorym tyz sie to samo podoba.

    @Conrad+ inni zainteresowani.
    Sim kosztuje 15USD (czyli tero ok 50 zeta/miech).

    Co do nauki, to jedyna nowoscia dla pilotow WB-FH sa furbale po 50 i wiecej maszyn oraz koniecznosc kontrolowania w prawie kazdej walce przynajmniej 3-4 przeciwnikow na raz.

    Ilosc walk 1 na 1 jest znikoma.. prawie sie nie zdarzaja.

    Efekty wizualne porownywalne a nieraz nawet lepsze niz w IL2FB/AEP/PF (chmury juz podobne, budynki, lasy, pojazdy, etc).

    Kto chce niech krytykuje, kto chce lotac - niech lota

    pozdro
    Lolo

    PS
    @Conrad
    czy dobrze pamietam ze mieszkamy w tym samym miescie?
    Zapraszam do mnie - z bliska zobaczysz co cie czeka przez 2 tygodnie.

    @Kopi
    zwykle po 19 jezdem wiec wal kiedy Ci pasuje
     
    Last edited: Jan 31, 2005
  16. -kopi-

    -kopi- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 3, 2002
    Messages:
    370
    Tez se cos nabazgram.
    Inne symulacje przy Target Rabaul naprawde bledna. W ilku i AH sa takie smaczki jak mieszanka skok smigla chlodzenie itp ale dopiero w TR te rzeczy naprawde nabieraja znaczenia. Raz udalo mi sie poleciec tam swego rodzaju scenar i wrazenia byly dosc ciekawe. W czasie do lotu do rejonu patrolowania ciagle trzeba bylo pilnowac temp silnika poprawiac trymowanie dobrac skok smigla. Po tym wszytskim nastempuje szok przy spotkaniu ze zwinnymi japoncami. Odrazu zapomnialem o BnZ bo nie bylo na niego szans. Ho pociagam do gory i w polowie immelmana zero energi. Nic tylko nurek i modly aby ktos sprzatna cona z 6. I wlasciwie na tym polega walka ciagle wystawianie sobie wzajemnie przeciwnikow a zera staraja sie nas wyciagnac na wznoszeniu. I z tego wlasnie powodu nie wpadam tam czesto. Walki sa schematyczne i nudne. Nie ma zadnych pasjonujacych walk kolowych, slizgania sie na granicy przeciagniecia stsowania wymyslnych manewrow a to glownie mnie bawi w symulacjach. Denerwuje mnie tez czesta bezsilnosc amerkancskich maszyn ktorym bardzo brakuje mocy i traca energie tak szybko jak ceglowka rzucona do gory i tez tak przyspieszaja. Na przyklad p51 jestem na 1 km zeke na mnie nurkuje ja schodze w dol na deck. Wys 100 m a predkosc tylko okolo 500 km/h. Zeke nadal sie trzyma ogona a mi predkosc rosnie symbolicznie i tylko jak utrzymuje samolot w idealnej prostej ( co jest tam dosc kolopotliwe) jakikolwiek manewr i juz trace cenne km/h. Do tego w zastrzaszajacym tempie rosnie temperatura silnika 190 195 po chwili ponad 200 i silnik zaczyna sie kopcic. Zeby go schlodzic musialbym wyciagnac cooling flaps a te niestety zwolnia mnie o 50 km/h a zeka z silnikiem gwiazdwym dojdzie mnie bez problemow. W takich sytuacjach nie ma ratunku tylko smierc. Sam pomysl targetware na prawdziwy symulator mi sie podoba ale nie zabardzo target rabaul. Dlatego bardzo wyczekuje Tobruka gdzie maszyny beda mialy bardzo zblizone parametry i mam nadzieje ze nudno nie bedzie.

    P.S Ok Lolo to jutro wpadne.
     
  17. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    no to w takim razie pytam sie gdzie tu jest realizm, skoro Sakai pisal ze zeke z f6f nie mialo zadnych szans, a p40 po paczatkowych batach przestaly sie ladowac w DF i byly juz dla zero nieuchwytne, p38 mimo ze atakowaly z nizszego pulapu zdmuchnely Yamamoto eskorcie z przed nosa nie tracac zadnej maszyny, o p51 uciekajacym w nurku nie wspominam (te samoloty jesli chodzi o aerodynamike dzielila epoka) , ja rozumiem skok smigla, mieszanka, moment obrotowy ale bez przesady, przegiac w druga strone to w zasadzie to samo co zrobic arcadowy PF, trzeba sobie zadac pytanie co bardziej mnie rajcuje walka z przeciwnikiem czy walka z wlasnym samolotem ,
    nie wiem kopi czy tobruk spelni twoje oczekiwania bo z twojego wczesniejszego opisu wynika ze silnik 109tki bedziesz musial obkladac lodem ;), aha i nie zapomnij zablokowac ruddera w maksymalnym wychyleniu bedzie mniej realnie ale troche latwiej, bedziesz lecial prosto jak na autopilocie ;)

    tak reasumujac: jedni gonia za realizmem inni za grywalnoscia, najbiednszy conrad, niewiele sie dowiedzial i chyba bedzie sie musial osobiscie pofatygowac, koledzy wyluszcza mu na zywo co i jak , mam nadzieje ze sie nie zniecheciles ;)

    pzdr
     
  18. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Skad :) Lolo - dzieki za zaproszenie - gdy tylko czas na to pozwoli odezwe sie na priva by uzgodnic czas swojego najazdu :)
    Natomiast na razie ustawiam sobie AH2 offline, bawie sie grafika i settingsami (np niby w ustawieniach mam w HAT widok do gory czy ukosy ale gdy lece juz w kabinie dzialaja mi z HAT tylko prawo. lewo i tyl - cos zle robie czy cos sie gryzie?)
    A kiedy online? Podejrzewam ze wowczas gdy w WB pojawi sie arena "wielka europa"...
     
  19. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    no skoro wjechala grafa troszke nowszej technologi niz ta, ktora mialem to tez zobacze co w trawie piszczy na AH. Jak settingsy mi pozwola na w miare logiczne granie to moge sie pobawic H2H, bo online jeszcze zostane przy WB i FB :)
     
  20. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    no i dobrze pisal...przypominam, ze WW2 to juz troche inne czasy i rycerskie walki 1 na 1 odeszly w zapomnienie...a w takim wlasnie wypadku byli by oboje dla siebie nieuchwytni (Zero dzieki zwrotnosci i climb, Hellcat dzieki predkosci i nurkowaniu, to samo dla P40 i wlasciwie reszty amerykanskich maszyn, chociaz przy srednim-duzym speed udaje sie chwile pokrecic z zero i uzyskac trafienia, ale to wymaga juz jako takich umiejetnosci), btw. amerykanska doktryna mowila, by nigdy nie wchodzic w walke z Zero samemu.
    Amerykanie wygrali dzieki TAKTYCE - po poczatkowych porazkach nauczyli sie wspolpracowac, wykorzystywac energie i lepsze wlasciwosci pilotazowe przy duzych predkosciach...tak jak napisal Kopi, walka polegala SCISLE na relacjach prowadzacy-wingman-reszta i "odstrzeliwaniu" wolnych japonskich maszyn ze swych ogonow; sadze, ze to wlasnie mial na mysli Sakai - nigdy nie mogli zlapac szybkich amerykanow, przeciez nie to, ze Hellcat'y miazdzyly ich w walce kolowej lub climb'ie (chociaz F6F niezle wspinaja sie przy wiekszych predkosciach) - identycznie to samo odbywa sie w TR, gdzie pilotow Zero po prostu szlag trafia gdy napotkaja doswiadczona grupe aliantow.

    PS. co do obecnego modelu lotu mustanga w TR, to nie jestem do konca przekonany...ma prawdopodobnie jeszcze bledy
     
    Last edited: Feb 2, 2005