To sie nie zrozumielismy - ja mysle tak samo . BTW: Czy ktokolwiek wiedzial ze 110 beda bomby rzucac?????
z tego co sie orientuje to nei chodzi tak naprawde o wypuszczenie sil rafu do walki w momencie gdy lw pojawi sie na radarach, tylko frame byl zaplanowany wg odstepow czasowych (1- staruje lw; 2- lw sie grupuje do ataku; 3- startuje raf); wszystko scisle ustalone; tymczasem w lw panuje nielad, widza ze nie wyrobia sie z czasem i start rafu zostaje odwolany i przesuniety w czasie; od puszczenia lw do startu (tego nieodwolanego) pierwszego squadu rafu mija 20 minut.. ale nie chodzi o to zeby sie czepiac; sadze ze bledow w organizacji bedzie coraz mniej, a organizatorzy bogatsi o te doswiadczenia sprawniej to wszystko poprowadza; co do zarzadzajacych nizszych szczebli w szeregach RAFu zastrzezen chyba miec nie mozna, bo z tego co widzialem (na f2 przynajmniej) starty odbywaly sie niemalze idealnie; wyszlo slabo, ale teraz bedzie tylko lepiej
Chyba od Goeringa 1.Samowolne porzucenie przydzielonej pozycji za prowadzoncym i pozbawienie go oslony 2.Samowolne wejscie w ogien prowadzacego i zmuszenie go do zaprzestania ostrzalu nieprzyjaciela. 3. Nieoprzepisowy atak na Ju87 , pozostajac w zasiegu ostrzalu strzelaca pokladowego ju87 narazenie na straty RAF 4. Utrata Samolotu marki Havker Hurricane spowodowana bledem pilota a przez to obnizenie wartosci bojowej wlasnej jednostki 5. Brak wiedzy odnosnie prawidlowego funkcjonowania spadochronu mk3 ;-)
Sprostowanie: Kiedy leciałem na przydzielonej przez dowódce skrzydła pozycji zauważyłem, że podczas podchodzenia do ataku ju87 mój dowódca yankee ma problem z otworzeniem ognia do nieprzyjaciela a strzelec ju87 szykuje się do kontrataku. Mając mało czasu do namysłu wleciałem i własną maszyną zasłoniłem dowódce przed śmiertelną salwą pocisków nieprzyjaciela, dzięki czemu bardziej doświadczony pilot yankee mógł kontynuować walkę i być może ocalił życie innym pilotom może także i ramzeya. Nie wspomnę kto sugerował ustawienia zbieżności na 200 Samolot stojący bezczynnie na pasie lotniską wystawiony na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych ulega korozji. Na proces ten nie mamy wpływu i jest on niestety postępujący. Jak wiemy na arenie czas ma inna prędkość. Dwie godziny na pasie to kilka dni.. może więcej (obliczeń dokładnych nie robiłem). W tym czasie obsługa nie konserwowała samolotów (stad zwiększona usterkowość maszyn i obniżona ich wartość bojowa) ani nikt nie sprawdzał czy na przykład spadochrony nie zostały zjedzone przez mole lub inne insekty... Tyle sprostowania.
@ Beryl zara poprawie @ Pedzel 110 mialy zbombardowac acki dokola fabryki by zrobic miejsce dal ju87 i to zrobily a ju87 maily walnac kilka budynkow tylko ze ju87 sie nie pojawily jak bylismy nad fabryka byc moze to byly te co 32sq postracal z tego co widzalem na tracku ktos walnol 2 budynki (byc moze jakas 110taka) a glowny budynek ocalal , moze tylko dlatego ze banda hurrikow sie pojawila w koncu Arttii
uaktualnione zestawienie zestrzelen na podstawie aktualnie dostepnych raportow: 32sq : Xar 1 kill ju87 Rax 1 kill ju87 Sid 1 asysta ju87 Plu-pl 1 asysta ju87 yankee 1 kill ju87 Julius 1 asysta ju87 Gwiazd 2 asysty ???? (pls o notke na czym te asysty?) 79sq : Reggis 1 kill Bf110 Beryl 1 asysta Bf110 Handz 1 asysta Bf110 Holmes 1 kill Bf109 Snakeye 1 asyta Bf109 pls o dalsze raporty Brak danych od 610sq(spity) ,kto w nim lecial pls o raporciki Arttii ps. Mam taka propzycje by zrobic taka stala tabele z dokonan naszych skladow na arenie BoB uzupelniana po kazdym frame Co wy na to? czy mozna na tym forum machnac cos na ksztal tabeli i watek z nia przykleic?
pikkot w ktorym momencie was wypuscili? i jak wogole wygladalo to z waszej perspektywy? bo 266ty robil za karmnik (chociaz chlopaki i tak niezle sie odgryzali)
Ze strony 610 to wygladalo tak, ze spotaklismy level i hi (okolo 5)ju87 +3x109. Z 7 nagle sie nas zrobilo 4 (ktos zginął, ktos polecial w dol za uciekajacymi ju87) zostalem z flihnt'em i kielonem (i jeszcze ktos tam byl troche nizej) w walce ze 2ma 109. Kielon polegl (moj spozniony 6call, plus brak mozliwosci manervowych kielona). Zostalem z Flihnt sam i pogonilismy jednego 109, ktory zaczal uzywac alt-s i mialem go w dupie. wrocilem do bazy z powodu low fuel. zostalismy wypuszczeni jak cale biggin hill. dla mnie to bylo troche za pozno.
widze ze ju87 sie znalazly pozniej to pewno one wpadly na 32sq Pikkot pls wiecej szczegolow kto co zestrzelil? @Spuint Nie wiem czy dobrze by to wygladalo np arttii 5 kili 7x zginol na sluzbie 3 x ranny w pubie kolo lotniska Arttii
A ja ile razy mam powtarzac, ze mialem asyste 110 ??? Toz ja reggis i beryl walilismy w te same samoloty !!!
w dokładnie tą sama 110 która leciał MMX. Wcześniej postrzelałem też trochę Sonara, ale chyba nie spadł. poza tym te Ju87 MOGŁY BYĆ NAD FABRYKĄ W TYM SAMYM CZASIE CO MY, ale ze względu na buga z 32 samolotami mogliśmy ich nie widzieć, podobnie jak 110 prawdopodobnie nie widziały nas
Wniosek jest prosty - jakiekolwiek formacje latajace razem moga miec max. 12 samolotow. Spotkanie 12 RAF + 12 LW + jakies zagubione dusze = szansa na cokolwiek.
Mocno niekompletne to zestawienie. Sporo pilotów brakuje A co do zbiorczego zestawienia osiągnięć Polaków. Fajny pomysł. Możnaby nawet jakieś www wysmażyć. Podziubię temat i szybko stworzę coś na próbę.