FAJNE GRY WSZELKIE - nowosci, zapowiedzi, opinie

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by pedzel, Jul 28, 2006.

  1. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    pamietam jaka zabawa byla w Red Faction z rozwalaniem wszystkiego co sie da, a konkretnie to sciany sie dalo przestawiac :)
    to bylo cos :)
     
  2. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
    Kolejny ukłon w stronę realizmu :) Grafika też poszła do przodu, wręcz ekstremalnie po wprowadzeniu PixelShader 2/3 i HDR. Polecam spróbować HL2: Episode One, znacznie poprawiono szybkość działania HDR w stosunku do Lost Coast a efekt prawie piorunujący. Strach pomyśleć co będzie w 2007/2008 :)
     
  3. beryl

    beryl Well-Known Member

    Joined:
    May 8, 2002
    Messages:
    1,788
    Location:
    19*08'E 51*30'N
    obok gigabajtowej grafiki pewnie sę przyda psyh-x
     
  4. miixch

    miixch Well-Known Member

    Joined:
    May 11, 2001
    Messages:
    914
    Location:
    Poznan, Poland
    a co to jest ragdoll i HDR ?
    :dunno:
     
  5. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
    Ja podczas czytania postu Beryla nie wiedziałem co to psyh-x. Ale Google pomogły :) Podczas czytania przypomniały mi się zapowiedzi PPU.

    W skrócie: Ragdoll - model potworów/przeciwników składa się ze szkieletu, na który oddziałowuje mniej lub bardziej złożona fizyka. Jak kopniesz gościa w jaja to się złoży a jak strzelisz w nogę to pocisk najpierw porwie nogę a reszta ciała efektownie się przewróci ;)

    HDR - High Dynamic Range. Zaawansowany system oświetlenia zastosowany prototypowo w Half-Life 2: Lost Coast. Efekt działa następująco. Wychodząc z ciemnego tunelu wprost na otwartą przestrzeń oświetloną słońcem postać zostaje oślepiona światłem o dużym natężeniu. Po chwili wzrok się przyzwyczaja. I odwrotnie. Patrząc dłużej na słońce lub mocną żarówkę, a pózniej np. na ścianę, postać widzi wszystko przyciemnione, po czym obraz się rozjaśnia. Do pełnego efektu brakuje jeszcze "powidoków" :D
     
  6. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
  7. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    orzeszek... specjalnie dla tej giery chyba kupie nowy sprzet :)
     
  8. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Cholera, ładniutki ten sajlent!
     
  9. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Wyglada ladnie, ale mam nadzieje, ze bardziej przyloza sie do czesci "fizycznej" niz w poprzedniej czesci...
     
  10. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    o Snakeye co to za leszcze lataja teraz w The Napierdalator??
     
  11. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Nie wiem, ja od 3 miesiecy airfaxa upijam i na WB nie mam jak tu latac
     
    Last edited: Aug 26, 2006
  12. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    tej snejki co masz do fizyki SHIII? :)
     
  13. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Glownie do modelowania uszkodzen na wszystkim po kolei - statki wybuchaja jak sie przekroczy ich hitpointsy, w podstawowej wersji (bez modow) na kazdy statek sa metody, ktore go topia 100 na 100, nie ma zadnej losowosci.
    Dalej - nie ma pekajacych grodzi, jak sie statek napelni woda do jakiegos poziomu, to tak bedzie sobie stal w nieskonczonosci. Pozary nie maja zadnego wplywu na toniecie, ot tylko dodatkowy efekt graficzny. Dodatkowo w niezmodowanej wersji gry jest magiczny komunikat, ze statek tonie jak tylko zada mu sie wystarczajace uszkodzenia, choc zatonie dopiero za jakis czas. Tak samo jak komunikatu nie ma, to nie ma co czekac ilestam godzin na cud, nawet jesli woda przelewa sie przez poklad na calej dlugosci, a pozary plona w kazdym wystajacym z wody miejscu...
    Dziala sa za celne jak na falujace morze i bujajacy sie u-boot, a nie mialy zadnej stabilizacji.
    Nie odzwierciedlili klopotow Niemcow z torpedami - na poczatku wojny prawie zawsze plynely za gleboko. Jak torpeda poszla za plytko i przebila sie przez powierchnie wody to potrafila wybuchnac, a prawie zawsze skrecala z kursu.
    Pewno jeszcze moglbym jakis czas o tym pisac, ale wystarczy troche w to pograc, zeby zobaczyc jak wysoka jest w tej grze powtarzalnosc i schematycznosc zatapiania statkow...
     
    Last edited: Aug 27, 2006
  14. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    musze ci przyznac niestety racje :)
    chociaz z tymi torpedami to bym sie nie rozpedzal bo co to za frajda grac wiedzac ze nic nie trafisz :)
     
  15. Ziomek

    Ziomek Well-Known Member

    Joined:
    Jan 26, 2004
    Messages:
    815
    Fall of liberty

    Studio developerskie Spark Unlimited, jakie na swoim koncie ma już shootera Call of Duty: Finest Hour, szykuje kolejnego FPS'a, jaki zatytułowany został roboczo Fall of Liberty.


    Fabuła przeniesie nas do roku 1950, kiedy to naziści przeprowadzają inwazję na Stany Zjednoczone. Po podbiciu Europy armia nawiedza zupełnie nieprzygotowany Nowy Jork, Waszyngton oraz planuje atak nuklearny na Manhattan. Zadaniem gracza jest wzięcie udziału w walkach na okupowanych terenach.

    [​IMG]
     
  16. hrabia

    hrabia Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2003
    Messages:
    1,397
    Location:
    Legnica Poland
    ?Nieprzygotowany? - to źle dobrane słowo. Zniszczona walką w europie i na Pacyfiku ? możliwe.
     
  17. beryl

    beryl Well-Known Member

    Joined:
    May 8, 2002
    Messages:
    1,788
    Location:
    19*08'E 51*30'N


    a ja bym sobie pograł w CallofDuty:Wehrmacht. Coby Niemcami można pograć, desantować się w Narviku, skopać dupę żabojadom a później coś na froncie wschodnim. I koniecznie w Ardenach paru GJ odstrzelić. Bo już mam kurde serdecznie dość tych na jedno kopyto zrobionych gier z bohaterskimi aliantami. W Strategiach i RTS do woli można grać "tymi złymi" a FPP jeszcze takiego nie było jak sięgam pamięcią (jeśli pominąc wolfa:ET i Red Orchestre)
     
  18. Ziomek

    Ziomek Well-Known Member

    Joined:
    Jan 26, 2004
    Messages:
    815
  19. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Polowa z tego co widzialem w tym filmie to na konsole. Jesli nie wiekszosc.
     
  20. Ziomek

    Ziomek Well-Known Member

    Joined:
    Jan 26, 2004
    Messages:
    815
    W internetowych sklepikach ;) jest juz do nabycia Company of heroes
    [​IMG]