OT: Piraci ?? :D

Discussion in 'Warbirds Polish' started by airgem, Feb 29, 2004.

  1. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Na poczatku 126, a potem skacze 104-113
    mam xp2500@2,2GHz i radek8500le

    a miasta znalazlem - sam zbudowalem ! :D myszką ;)
     
  2. airgem

    airgem Well-Known Member

    Joined:
    Dec 2, 2002
    Messages:
    73
    Location:
    POLAND, SAGAN
    lol zapomnialem wywalic stawianie miasteczek :D ale po resecie i tak znikna :D
    czyli przyjmiemy ze 100FPS na 2.2G hmmmm trza cos poprawic - rozdzielczosc tylko 800x600 16bit za wolne to to, powinno byc wiecej klatkow
     
  3. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    I supposed Sid Meyer to be dead or something (joke) :D -'cause i havent heard about any game released by him recently..
    Has developement of new Pirates started yet?
     
  4. Manius

    Manius Well-Known Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    80
    umnie Airgem ta twoja gierka ma 42fps a mam celeron 700 i karte grafiki zintegrowana
     
  5. Mateus

    Mateus Well-Known Member

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    143
    Z mojej skromnej wiedzy użytkownika komputera wynika że fpsow nie będziesz mial więcej niż ustawione odświeżanie monitora :)
     
  6. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    a ja mam 120 127 fs :)
     
  7. Mateus

    Mateus Well-Known Member

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    143
    hmmm ja np. w HL/CS jakie mam odswiezanie tyle fpsow mi pokazuje :) brat ma to samo, także winnych grach tak mam ;-)
     
  8. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    moze masz wlaczona synchronizacje pionowa albo cus - mi czasem pokazuje wiecej :)
     
  9. Mateus

    Mateus Well-Known Member

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    143
    ano mam... ale zakładając że odświeżanie to "odnawianie" obrazu ileśtam razy w ciągu sekundy to nielogicznym jest żeby mógl pokazywać więcej klatek niż sie odswieża :)
     
  10. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    praktycznie to sie do tego sprowadza - tylko porywa nas magia liczb jesli program wyswietla nam ze osiagamy nie wiadomo ile fps:)
     
  11. Mateus

    Mateus Well-Known Member

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    143
    ha ;-p
     
  12. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
  13. Mateus

    Mateus Well-Known Member

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    143
  14. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    co chciales przez to powiedziec?:p
     
  15. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    chyba z wrazenia zapomnial :D
     
  16. airgem

    airgem Well-Known Member

    Joined:
    Dec 2, 2002
    Messages:
    73
    Location:
    POLAND, SAGAN
    z mojej wiedzy wynika ze liczba fps zalezy od ilosci klatkow wyswietlanych na sekunde przez grafike (tzn ile karta zdola wyswietlic), do tego dochodzi cos takiego jak vsync - czyli odswiezanie obrazu przez monitor (im wyzsze tym lepiej - co by nie miec efektu interlace - cos takiego bylo w amigowskich monitorach przy wiekszej rozdzielczosci i liczbie kolorow, a takze w starszych monitorkach do PC)

    przy wlaczonym vsync karta nie wysle wiecej klatek na monitor niz pozwala na to odswiezanie monitora, przy wylaczonym wysyla tyle ile zdola monitor wyswietlic i to jest zasadnicza roznica.
    vsync powstalo po to by zapobiegac uszkodzeniu monitora (w dawniejszych czasach grafiki nie byly tak doskonale jak obecnie tak samo monitory). na starszym monitorze pojawialy sie poziome paski, przeklamania w grafice itp. po prostu monitor nie nadazal za karta (jesli ta byla odpowiednio szybka).
    to w zasadzie wsio :D
     
  17. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Generalnie roznica jest taka, ze przy vsync wyglada to tak:
    - karta generuje obraz
    - czeka na monitor az ten zglosi gotowosc do wyswietlenia obrazu
    - karta wysyla obraz na monitor
    - monitor obraz pokazuje
    jesli monitor ma ustawione odswiezanie pionowe 60Hz, to 60 x na sek generuje to zgloszenie i wyswietla obrazek
    w praktyce oznacza to, ze jesli karta nie wyrabia z generowaniem 60 fps, to predkosc wyswietlana spada np. do 30fps - karta po wyswietleniu obrazu nie wyrabia z wygenerowaniem nowego i traci co 2ga "kolejke"

    Przy wylaczonej synchronizacji karta wysyla na biezaco to co ma i monitor rysuje kolejne linie z aktualnie posiadanego bufora czy czego tam uzywa. W ten sposob bardzo czesto wystepuje efekt "rozjezdzania sie" klatek - gorna polowa ekranu to klatka poprzednia, a dolna to juz nastepna. Przy odswiezaniu od 75Hz w gore efekt przestaje byc zazwyczaj zauwazalny (tzn zalezy dla kogo ;))
    Nie wystepuje on rowniez zazwyczaj jesli karta wyswietla mniej klatek niz jest ustawione odswiezanie ekranu.
     
  18. beryl

    beryl Well-Known Member

    Joined:
    May 8, 2002
    Messages:
    1,788
    Location:
    19*08'E 51*30'N
    przy wlaczonym vsync karta nie wysle wiecej klatek na monitor niz pozwala na to odswiezanie monitora, przy wylaczonym wysyla tyle ile zdola monitor wyswietlic i to jest zasadnicza roznica. - jak dla mnie to 2 razy to samo napisałeś :O :D
     
  19. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    cc beryl :)
     
  20. airgem

    airgem Well-Known Member

    Joined:
    Dec 2, 2002
    Messages:
    73
    Location:
    POLAND, SAGAN
    ot ciekawostka, gierka FPP (taka co sie chodzi i strzela ala quake :D ) zajmujaca 96 kilobajtow - tak tak kilo nie mega czy giga.

    http://pclab.pl/art9634.html