Na poczatku 126, a potem skacze 104-113 mam xp2500@2,2GHz i radek8500le a miasta znalazlem - sam zbudowalem ! myszką
lol zapomnialem wywalic stawianie miasteczek ale po resecie i tak znikna czyli przyjmiemy ze 100FPS na 2.2G hmmmm trza cos poprawic - rozdzielczosc tylko 800x600 16bit za wolne to to, powinno byc wiecej klatkow
I supposed Sid Meyer to be dead or something (joke) -'cause i havent heard about any game released by him recently.. Has developement of new Pirates started yet?
Z mojej skromnej wiedzy użytkownika komputera wynika że fpsow nie będziesz mial więcej niż ustawione odświeżanie monitora
hmmm ja np. w HL/CS jakie mam odswiezanie tyle fpsow mi pokazuje brat ma to samo, także winnych grach tak mam ;-)
ano mam... ale zakładając że odświeżanie to "odnawianie" obrazu ileśtam razy w ciągu sekundy to nielogicznym jest żeby mógl pokazywać więcej klatek niż sie odswieża
praktycznie to sie do tego sprowadza - tylko porywa nas magia liczb jesli program wyswietla nam ze osiagamy nie wiadomo ile fps
z mojej wiedzy wynika ze liczba fps zalezy od ilosci klatkow wyswietlanych na sekunde przez grafike (tzn ile karta zdola wyswietlic), do tego dochodzi cos takiego jak vsync - czyli odswiezanie obrazu przez monitor (im wyzsze tym lepiej - co by nie miec efektu interlace - cos takiego bylo w amigowskich monitorach przy wiekszej rozdzielczosci i liczbie kolorow, a takze w starszych monitorkach do PC) przy wlaczonym vsync karta nie wysle wiecej klatek na monitor niz pozwala na to odswiezanie monitora, przy wylaczonym wysyla tyle ile zdola monitor wyswietlic i to jest zasadnicza roznica. vsync powstalo po to by zapobiegac uszkodzeniu monitora (w dawniejszych czasach grafiki nie byly tak doskonale jak obecnie tak samo monitory). na starszym monitorze pojawialy sie poziome paski, przeklamania w grafice itp. po prostu monitor nie nadazal za karta (jesli ta byla odpowiednio szybka). to w zasadzie wsio
Generalnie roznica jest taka, ze przy vsync wyglada to tak: - karta generuje obraz - czeka na monitor az ten zglosi gotowosc do wyswietlenia obrazu - karta wysyla obraz na monitor - monitor obraz pokazuje jesli monitor ma ustawione odswiezanie pionowe 60Hz, to 60 x na sek generuje to zgloszenie i wyswietla obrazek w praktyce oznacza to, ze jesli karta nie wyrabia z generowaniem 60 fps, to predkosc wyswietlana spada np. do 30fps - karta po wyswietleniu obrazu nie wyrabia z wygenerowaniem nowego i traci co 2ga "kolejke" Przy wylaczonej synchronizacji karta wysyla na biezaco to co ma i monitor rysuje kolejne linie z aktualnie posiadanego bufora czy czego tam uzywa. W ten sposob bardzo czesto wystepuje efekt "rozjezdzania sie" klatek - gorna polowa ekranu to klatka poprzednia, a dolna to juz nastepna. Przy odswiezaniu od 75Hz w gore efekt przestaje byc zazwyczaj zauwazalny (tzn zalezy dla kogo ) Nie wystepuje on rowniez zazwyczaj jesli karta wyswietla mniej klatek niz jest ustawione odswiezanie ekranu.
przy wlaczonym vsync karta nie wysle wiecej klatek na monitor niz pozwala na to odswiezanie monitora, przy wylaczonym wysyla tyle ile zdola monitor wyswietlic i to jest zasadnicza roznica. - jak dla mnie to 2 razy to samo napisałeś :O
ot ciekawostka, gierka FPP (taka co sie chodzi i strzela ala quake ) zajmujaca 96 kilobajtow - tak tak kilo nie mega czy giga. http://pclab.pl/art9634.html