oo widze ze nie tylko ja sie bawie w 3d ja wlasnie skonczylem hurrica I S. Chalupy od przyszlego tyg zabieram sie za jego ofiare (ju88) co do malowania to zapodaje linka http://republika.pl/nexusroy/images/15.jpg na gorze spit z 316 a na dole z 303 oba 9c z 43r. z tego co pokazales to chyba ten typ robisz mozna spytac na czym robisz i jaka technika (subdivision surfaces czy nurbs)? pzdr
Piterk a sklejasz jeszcze plastikowe modele? Jak masz fotki jakichs nowych to zapodaj na forum bo ja chetnie bym znowu poogladal te twoje cacka Ostatnie co widzialem pieknie pootwierana 190 z diorama
PRIMO pluchaty jest stary i slepy sec. bardzo ladny model - ile ma poly i jak robiłes? musze przyznac ze jakbys dodał jakiego smootha albo blura do perspektywy wygladal by jak zdjecie wysokiej jakosci po trzecie dzieki za malowania po 4te uzywalem 3dsmax lowpoly+meshsmoth (małopracochłonne) - tak to sie chyba zwie jest to moj 1 model samolotu który jest na jakims etapie po 5te w jaki sposob teksturujesz kadłub?
dzieki yivan, podobnie jak u ciebie to moj pierwszy model samolotu, robilem go na Lightwave podobna metoda co twoja, nie wiem jakiego maxa uzywasz ja ostatnio sciagnolem sobie 6tke przez edonkeya i jak przekonwertujesz model na editable poly to mozesz go wtedy przelaczyc w tryb nurbs subdyvisions, to taki meshsmooth tylko w realtime (tylko iterations trzeba dac na conajmniej 2) , co do hurrika ma ok 95tys poly bez kokpitu i pilota. co do teksturowania to nakladalem planarnie dzielac model na sekcje - lewa i prawa burta, przod gora tyl gora, spod z przodu i z tylu, skrzydlo lewe gora, prawe to samo, spod obu skrzydel + sekcja srodkowa jako jeden surface mam nadzieje ze ci nie zamieszalem za bardzo ) , ale jesli uzyjesz UVmaps to bedziesz mogl teksturowac kadlub w jednym kawalku ja musialem z tego zrezygnowac bo UVmapy w Lightwave sa poprostu do dupy jak cierpisz na brak materialow o spicie 9 to mam w jpegach "spit 9- Modelmania" Aj-pressu i "spit9- pod lupa" ( z niego pochodza malowania) kupa zdjec i rysunkow kazdej sekcji samolotu z rozroznieniem wersji HF F i LFXVI + plus malowania ofcoz pzdr
moze ktos z was dysponuje dokladnymi rysunkami technicznymi 109tek? model robie praktycznie z pamieci, jest duzo do poprawienia jeszcze, ale nei moge znalezc nic odpowiednio dokladnego a tu kilka wstepnych renderow model ma 600 polygonow, jak skoncze bedzie miec ponizej 1000 textur uzywam z ila2 wiec ze schematami i ich edycja nie bedzie problemow tym bardziej ze mapowanie juz odwalilem z grubsza; jak stanie sie cud to zamieszcze kiedys tu linka do powstalej gierki dla ktorego w sumie robie kilka modeli
max5 piterk>co do hurrika ma ok 95tys poly bez kokpitu i pilota. co do ja mam niecałe 9tys piterk>teksturowania to nakladalem planarnie dzielac model na sekcje - lewa i piterk>prawa burta, przod gora tyl gora, spod z przodu i z tylu, skrzydlo lewe piterk>gora, prawe to samo, spod obu skrzydel + sekcja srodkowa jako jeden piterk>surface mam nadzieje ze ci nie zamieszalem za bardzo ) , ale jesli do tego momentu nadążam piterk>uzyjesz UVmaps to bedziesz mogl teksturowac kadlub w jednym piterk>kawalku ja musialem z tego zrezygnowac bo UVmapy w Lightwave sa piterk>poprostu do dupy hmm
ok to sie zrewanzuje linkiem http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html [del] nevermind juz mam co chcialem
no wszystko piknie tylko ten kamuflaz ma nie wiele wspolnego z orginalem no chyba ze nalozyles ten na probe pzdr
wiem - podrzuć mi te malowania układ łat powinien byc dobry, jednak gdzies musze poszukać próbek kolorów bo te kolorki wziąłem colorpickiem z tego co mi podrzuciłes, a kolorki nie dobre są. Pozatym musze jeszce bumpy na kadłubie zrobić i na skrzydłach uszczegółowić :]
no wiec tak - wchodzisz na strone ponizej http://www.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/kolory/alianci_39-45.html wyszukujesz tabelke z RAF i interesuja cie kolory dark green (ciemny kamuflaz) ocean grey(jasniejszy kamuflaz) medium sea grey (spod) white (pas identyfikacyjny, kolpak smigla, napisy) identyfikation yellow (koncowki smigla) mysle ze teraz wszystko jasne pzdr
Hmmm widocznie pomylilem Cie z kims, Byl taki gosciu na forum u Pikace ktory piekne modele kleil... Btw Mee to chyba Meehau od Pika? Jego modele tez sie przyjemnie ogladalo...
hmm zobaczyłem a ze mi sie nie spodobało pogrzebałem (kolory imo są przekłamane np Dark Green był bardziej szary niż zielony), wraz z rgb/hex value: http://www.1java.org/skinning/UK.html @spuint o jakiej gierce wspominałes?