Troszke pomocy.

Discussion in 'Warbirds Polish' started by Lesiu, Nov 30, 2005.

  1. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Czołem

    Od dawna jestem maniakiem latania, ale jakoś teraz dopiero przyszło mi do głowy spróbować swoich sił w wb. No więc znalazlem freehosta, ściągnełem wszystko co trzeba, zapiąłem pasy... I tragedia. Jasne, spodziewałem się że będzie innaczej, ale wyglada na to że musze się oduczyć nawyków z symulatorów maszyn odrzutowych. I w związku z tym mam pytania:

    -Od czego zacząc? Jakie maszyny na początek wybierać?
    -Czego unikać?
    -Fajnie by było jakby mi ktoś wyjaśnil te wszystkie skróty które tu się przewijają.

    Szukałem po tym forum porad, ale albo po rosyjsku, albo pisane strasznie niejasno. Może ktoś ma jakąś strone z poradnikiem dla początkujacych?

    Pozdrawiam.
    :fly2:
     
  2. SiD

    SiD Well-Known Member

    Joined:
    Jan 22, 2004
    Messages:
    304
    Location:
    Katowice/Tychy
    Czesc.
    Nie bede ci doradzal w kwesti samolotów, gdyż to jest indywidualna sprawa kazdego, kto czym lubi latac. Aczkolwiek na poczatek cos prostego to chyba Spit V, albo A6M .. IMO

    Jesli chodzi o reszte to zapraszam na nasza strone http://www.303sqn.prv.pl do działu "szkoła latania".
    W dziale "piloci" opisane sa skróty.

    pozdrawiam,
    i do zobaczenia.
    :cheers:

    PiS
    latamy dla RED.
    To na wszelki wypadek.
     
  3. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Witamy :)

    http://www.303sqn.prv.pl/ - tu masz po kolei z menu do poczytania:
    • Cale RusFH
    • Piloci -> Zwroty w radio
    • Cala Szkola latania
    • i co tam sobie jeszcze ciekawego znajdziesz ;)

    A na koniec zapisac sie do jakiegos :rolleyes: dywizjonu - i latwiej sie lata, i szybciej uczy :)


    ...koniec reklamy
     
  4. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    qrde, no i sid mnie wyprzedzil :p
     
  5. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
  6. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    To juz przeczytalem. Chwilowo robie za niezly cel. Zazwyczaj albo nie moge przeciwnika dogonic, albo mnie wymanewruje tak ze po chwili soli mi po ogonie, a czasami poprostu przeciagam samolot. I owszem, spit Vc jest ok, ciezko cos spaprac, ale wszyscy mi uciekaja (o ile juz znajdzie sie przedemna). Jakies sugestie? Aha, I jak juz przeciagnelem maszyne, jak z tego cyrku wyjsc?
     
  7. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    strzelaj jak najblizej obcego samolotu, to bardzo wazne
    najlepiej d2 max d3, strzelajac z dalszej odleglosci
    dajesz po prostu znak ze jestes za nim i ci ucieknie jakims wrednym manewrem (kopi, kilbee ;) )
    i lataj wysoko, przewaga wysokosci to podstawa :)
     
  8. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    jak juz przeciagniesz to wszystko zalezy od maszyny, refleksu, i opinii tego ktory ci radzi co robic :)

    ogolnie to drazek od siebie i orczyk w przeciwna strone niz obrot, reszta juz zalezy od maszyny i tego w jak bardzo pasqdny korek wpadles :)

    jesli szybko skontrujesz przechyl na skrzydlo korka nie bedzie - wszystko wymaga wprawy i wyczucia - przyjdzie z czasem wiec... DUZO LATAJ!
     
  9. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    801
    z czasem i tak bedziesz unikal sytuacji w ktorych mozesz przeciagnac, bo lawirowanie na granicy przeciagniecia na dluzsza mete jest bez sensu, co doprowadza miedzy innymi do tego ze wszyscy ci uciekaja :)
    jest tam taki bzyczek "stall horn" sie nazywa
    zawsze sie balem tego bzyczenia, co z perspektywy czasu wyszlo na dobre ;)

    i nie wiem jak jest w odrzutowcach, ale w tych sprzetach z WW2 wejscie na 6 za wszelka cene, np. kosztem utraty przewagi predkosci czesto nie przynosi rezultatow.

    pozdrawiam
     
  10. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    w odrzutowcach raczej unika sie walki manewrowej pod jakakolwiek postacia ;)
    chodzi o to, zeby odpalic rakiete samemu pozostajac nie wykrytym - nieco inny rodzaj zabawy :)
    dlatego gracze, ktorzy bawia sie w ww2 i pozniej pierwszy raz odpalaja odkurzacz i wchodza na on-line "guns only", stracaja wszystkich na lewo i prawo :)
     
  11. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    To teraz zrobilem popisowy numer, mianowicie nabralem wysokosci, polecialem sobie w chmurkach, a nastepnie wypadlem na dota, z przewagi wysokosci. Troche przesadzilem, z ta wysokoscia, i moj spit slicznie zacza klekotac. Natomiast moj cel sie polapal, zrobil przesliczny unik w bok, nastepnie wlazl mi na ogon. I wez tu wychamuj. Pociagniecie w gore oczywiscie wylaczylo mi swiatlo w kabinie. Zakladam ze to kwestia praktyki. Ale jest jeden plus, juz coraz mniej manewruje na krawedzi przeciagniecia i zaczynam lapac idee klap, pozatym starty mi wychodza (na poczatku mnie przewracalo ;-) ). Teraz pytanie, czy w wb mozna podgladac replaye, jak sie je nagrywa/oglada i czy ma ktos jakies pogladowe nagrania, abym mogl sobie podpatrzec jak to robia profesjonalisci. A, i dziekuje za masowe i szybkie odpowiedzi.
     
  12. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Male offtopicowe sprostowanie. We wszystkich nowoczesnych mysliwcach nie ma mowy o czyms takim jak przeciagniecie, wszystkie manewry sa korygowane przez elektronike. Przykladowo f-16 ma ograniczenie i manewrow wiekszych jak~ 8g nie wykonasz. Jesli dobrze pamietam amerykanskie f4 nie mialy ogranicznikow, i przy ostrym manewrowaniu gubily silniki ;-)
     
  13. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    ogolnie to czasem trzeba drazek do przodu, a czasem do tylu, w zaleznosci od korka ;)
    zawsze rob tak zeby nos kierowac w kierunku ziemi
     
  14. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    replaye mozna nagrywac komenda .record nazwa_tracka, zatrzymuje sie .stop
    pozniej w fhlu View Tracks jest, niestety nie mozna trackow przewijac ;) mozna je podczas ogladania troche przyciac - tez komendami do nagrywania
    a swiatelko jak gasnie to jeszcze nic strasznego, szybko sie zapala. lepiej spokojnie wyciagnij w gore po takim ataku i tak predkosc sobie zmniejszysz - nie ma po co marnowac przewagi energii, zaraz zawrocisz w pionie i znow zaatakujesz
     
  15. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    jesli masz ogromna przewage wysokosci to ustawiaj przepustnice na idle
    jesli samolot mimo wszystko sie rozpedza schodz spirala
    zanim jednak wytracisz w ten sposob energie radze sie upewnic jak szybki jest przeciwnik, bo potem sie moze okazac ze mimo tego ze spadles na neigo z wysokosci, on zrobi plaski zwrot i ciebie dojdzie (to sie nigdy nie powinno zdarzyc, no chyba ze lecisz jakims totalnym zlomem)


    repleye ogladasz z poziomu fhnlaunchera
    odpalajac fhlauncher masz na dole po lewej przycisk tracks
    w grze masz komendy do nagrywania trackow
    .record nazwa_tracka -nagrywasz track
    .stop -konczysz nagrywanie

    ogolnie fhlauncher ma w zwyczaju nagrywanie kazdego lotu
    jest on zachowywany pod nazwa
    last_sortie.trk w katalogu /fhlauncher/tracks
    do czasu oczywiscie az wykonasz nastepny lot i last_track zostanie nadpisany ;)
    ale po wykonanym locie, jezeli uwazasz ze bylo cos ciekawego, wartego zachowania, wyjdz z gry i zmien nazwe last_sortie.trk na inna
    ja tak zwykle robilem



    co do nauki
    jezeli widzisz ze ktos sobie neizle radzi
    uzyj komendy w grze:
    .attach nick
    nick to ksywa tego gracza i popatrz sobie jak on to robi ;)
     
  16. yivan

    yivan Well-Known Member

    Joined:
    Aug 30, 2003
    Messages:
    486
    Location:
    N 50°43' E 23°16'|Poland|Zamość
    jest jeszcze komenda .attach -nick- i mozesz sobie pooglądać jak ktoś lata na arenie
     
  17. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    teraz chyba lesiu wszystko dobrze zapamieta, bo ma wszystko napisane po 2 razy :D
     
  18. Lesiu

    Lesiu Well-Known Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    1,242
    Location:
    Gdańsk
    Dzieki za porady, pierwszy dzien latania, 3 kille, 6 upokorzen i w koncu wyczaje tego spita. Mam kilka pytan, ale to na jutro. Np. gdzie tu jest radar :) , i czemu jeep jezdzi jak chce.
     
  19. SiD

    SiD Well-Known Member

    Joined:
    Jan 22, 2004
    Messages:
    304
    Location:
    Katowice/Tychy
    rdr tylko w twr. Jesli jeszcze stoi.

    do jeep'a nie siadaj...
    od tego ma sie wysypki na rekach pozniej..
    lepiej ucz sie latac :)
     
  20. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    LOL od jezdzenia jeepem sie slepnie i mozna dostac ptasiej grypy :D