Кое-что о бригаде еще

Discussion in 'WWII Online' started by Vitali, Feb 9, 2004.

  1. Vitali

    Vitali Well-Known Member

    Joined:
    Sep 8, 2003
    Messages:
    350
    Location:
    Germany
    Кое-что о бригаде еще

    Не знаю будет ли это введено с 1ю12 который собственно обещали как я понял в этот понедельник,или позже,но вот решил перевести и выложить вам на обозрение:

    Первые ответы от CRS на ваши вопросы к Brigadespawning. Особое спасибо Misled,который перевел ответы на немецкий!

    Вопрос:Бригады будут включать в себя все разновидности войск или только из одного ,к примеру только танки,или даже одного типа танка?

    Ответ:Мы планируем ввести различные типы бригад.Различные бригады будут иметь и различную структуру построения,ну и конечно,чтобы бригады сугубо ограниченные и концентрировались бы только на одном,к примеру или танки или бомберы.

    Вопрос:Можете ли вы себе представить,что при встрече больших бригад лимит на 64 может доставить много хлопот?

    Ответ:Да,при очень больших обьемах боев,есть возможность того,что 64 лимит себя проявит.Мы работаем над тем,чтобы повысить лимит,но от этого не будет зависеть Deployment.

    Вопрос:Будут ли ставки армий решать о том,где бригады спаунить,как это на данный момент с переведением точек бомберов и флота случай?

    Ответ:Да начальная стартовая позиция будет решаться в Ставке.Ежедневные передвижения бригад будут решатся командующим бригады и его целями.Если цель будет взята,то спаун бригады переходит в ту позицию.Если же эта позиция будет отбита,то точка спауна возращается туда,откуда бригада начала наступление на цель.

    Вопрос: Будут ли проблемы с подкрепом у некоторых типов бригад,которые ближе всего к фронту?

    Ответ: По определению собственно все бригады будут находится на фронте.Подкрепление будет или вручную или автоматически через приказную цепочку распределятся на фронте,кто его затребует.Ручное способствование покреплениям будет быстрее чем автоматизированное

    Вопрос:Как можно представить себе покреп?Будет он медленно через тылы проводится на линию фронта или сразу появлятся у бригады,которая его затребовала?

    Ответ: Покдрепление будут от фабрик до приказных штабов через цепь идти,чтобы достичь прифронтовых частей

    Вопрос: Может ли бригада быть уничтожена и исчезнуть с поля действия?

    Ответ: Нет!Если даже бригаду и "растопчут" у ней будет всегда точка возрата на прежние позиции.Если же точки возврата нет,к примеру бригада окружена*патронов нет,не хрена нет,а жить то хочется))*,то она будет просто заново сформирована при вышестоящем дивизионном штабе

    Вопрос: Будут ли потери постоянно обновлятся как сейчас,или индустриальная производителность будет играть свою роль?

    Ответ: Действующая система,которая базируется на Resupply-Timer*то есть через 3 часа потерянная техника снова восстанавливается*,будет заменена на систему,где фабрики производят юниты,которые позже через линии подкрепа окажутся на фронте*так получается,смысла не было фабрики бомбить?ни черта не понимаю*

    Вопрос:Каждая бригада получит свой определенный канал,или существующие каналы будут включенны в эту систему?

    Ответ: Пронумерованные каналы отпадут.Каждая бригада будет иметь определенный канал,который каждый участник сможет использвать,точно так же как сейчас миссии,которые будут постится от бригады

    Вопрос: Как будет работать Brigadespawning у авиации? Специально случаи,где боевая единица не возращена на базу дислокации,или то,что аэродром сменит "хозяина"?

    Ответ: Точно так же как и у наземных частей.Если единица будет деспаунится вне ее базы,то она останется там,где она есть.Система подкрепления постарается эту единицу вернуть в бригаду,которой она будет нужна.

    Вопрос: В чем разница между HC-Teams и Lone-Wolves?

    Ответ: Не в чем.Каждый игрок должен будет принадлежать какой-либо части,у которой будут свои цели и задачи,и игроки которые к ним присоединятся,смогут внести свою лепту.
     
  2. Bobby

    Bobby Well-Known Member

    Joined:
    Oct 19, 2001
    Messages:
    9,755
    Location:
    Almaty, Kazakhstan
    Re: Кое-что о бригаде еще

    Вопросов только больше стало. Хотя все равно гранмерси.
    Хотелось бы узнать все же что будут представлять собой эти бригады.
    Лично я представлял себе, что это нечто вроде ударных армии, скрытый резерв, который определенные личности по своему усмотрению могут активировать. Похоже я ошибался и это какая то организационная структура чертовски похожая на существующие АБ, но чуть погибче. Хочется больше коментариев! :)

    ЗЫ бомбить экономику сейчас имеет смысл в плане задержки РПС. То есть способ получения форы. С другой стороны после первого цикла и появления Pz3H и Стюарта обе стороны сильно теряют энтузиазм в этом вопросе. На мой взгляд в случае если введут его воздействие на производство, то надо чем то помочь и перехватчикам, в реальности они имели хотя бы зачатки системы наблюдения, сейчас максимум, на что они способны, это отомстить уходящим бомберам. Иначе игра очень быстро перейдет на перестрелку одиноких пехотинцев. А там и до палок не далеко.
     
  3. Vitali

    Vitali Well-Known Member

    Joined:
    Sep 8, 2003
    Messages:
    350
    Location:
    Germany
    Re: Кое-что о бригаде еще

    Эт точно,некоторое и мне было непонятно,или вопрос задан,а ответ какой-то расплывчатый и зачастую совсем про другое.

    К тому же можешь радоватся:)Я читал в Readme 1.12 что добавлены AI Gun к морским базам,значит просто так эсминцы приезжать не смогут терь.
     
  4. Bobby

    Bobby Well-Known Member

    Joined:
    Oct 19, 2001
    Messages:
    9,755
    Location:
    Almaty, Kazakhstan
    Re: Кое-что о бригаде еще

    Это просто бальзам на изрененую 130мм пушками душу!
    Хотя я мечтал о упровляемых станционарных орудиях как в АН. Будем надеятся это будет со временем, когда сделают возможность присоеденяться к существующим объектам.
     
  5. --u-p-

    --u-p- Well-Known Member

    Joined:
    Feb 11, 2000
    Messages:
    7,849
    Location:
    Moscow
    Re: Кое-что о бригаде еще

    Нда, ниччччё не понял. :)
    АВ, FB, CP остаются или вообще их не будет?
     
  6. --u-p-

    --u-p- Well-Known Member

    Joined:
    Feb 11, 2000
    Messages:
    7,849
    Location:
    Moscow
    Re: Кое-что о бригаде еще

    V1.12 Pre-Release Read Me

    Next week brings us to the release candidate phase of testing for v1.12. Most issues are resolved and we are expecting the release to be made public next week. Several of the major bugs you guys posted to us earlier this year have been fixed and we have made excellent progress on the HE issues you expressed concern over. Even grenades are markedly better (I?d say fixed but Murphy has a special place in his heart for me).

    Rifle grenades have had some last hour design changes proposed by the community, and these changes are significant for us to develop. Our hats certainly go off to those of you who put forward so much valuable information about the expectations of these weapons. These changes have made us do some redevelopment work on these weapons and has cost us some delay in getting them to test. In the end I believe that you will be much happier with these changes but they do jeopardize these weapons making the release deadline. In the event that v1.12 does ship without these systems, which is a possibility, we will continue to work on them and have them ready for a point release when we can be certain that they are working properly. I know many of you are looking forward to these weapons and I can assure you that the dev team is working diligently to deliver them.

    Here?s what we have in Test so far and thise features that are in the release candidate going out Monday.

    =====================
    World War Two Online
    =====================
    02-06-04
    version 1.12.0 (pre-release read me)

    Vehicles:
    -Fixed bug that was allowing AAA guns firing HE to kill tanks
    -Fixed a bug with MGFF and MG151 mine rounds not fusing correctly and exploding externally on aircraft before penetrating
    -Added code support so fuel fires burn out when they have consumed all available fuel
    -Fixed shrapnel effectiveness on all AI controlled AAA weapons
    -Fixed shrapnel effectiveness on all player controlled AAA weapons onboard ships
    -Fixed shrapnel effectiveness on all player controlled AAA weapons
    -Added HE-111 visible damage model
    -Added Blen I visible damage model
    -Added Blen IV visible damage model
    -Added 110c visible damage model
    -Added 110c4b visible damage model
    -Added DB7 visible damage model
    -Added Havoc visible damage model
    -Fixed "Damaged component zero" error on Bf110c
    -Fixed a "Damaged component zero" error in the BF110C4
    -Fixed shrapnel effectiveness on all aircraft 20mm HE, HEI, and MINE rounds
    -Fixed shrapnel effectiveness on all player controlled AAA weapons
    -Fixed error with SpitV not having HE mix in it's loadout
    -Added hooks for vis dam on tanks (internal only)
    -Fixed "pogo-rebound" bug in PZIVD
    -Added HE to the loadout of HurricaneIIc, AP-Tracer, AP, HE (belt stagger info for 20mm)
    -Added HE to the loadout of and SpitVB AP-Tracer, AP, HE (belt stagger info for 20mm)
    -Adjusted roll rates and compression effects on SpitI, BF109F4 and BF109E3 to match historic values
    -Fixed damage caused by HE ammo shrapnel
    -Fixed bug where gear, canopy and flaps could not be damaged if left deployed in flight
    -Added waving flags to some boats first and third person
    -Fixed dispersion on the vickers coax and .50cal maingun
    -Fixed tracer round not visible in Stuka tail gunner
    -Fixed bug where you couldn't turn off Fairmile engines
    -Fixed bug with the Stuart where the gun would disconnect from the turret when faced backwards
    -Increased speed for Bofors and Flak36 when pushed
    -Fixed engine sound component bug with visdamage
    -Added component type that is activated when damage group is destroyed
    -Added door open/close sounds to opel and bedford
    -Improved drag effects on aircraft missing parts due to the new visible damage
    -Corrected mass values for parts blown off, wings, engines, stabs, etc.
    -Adjusted engine damage model(aircraft only). Engines should now be easier to damage, this will also shorten the run time of the engines when out of oil
    -Fixed bug with H75 cowl guns not having a sound
    -Bomb drag was adjusted on F200
    -ROF of MACM39AIR (H75 D520) was increased to 1000rpm to match historical record

    Infantry:
    -Added third person infantry sounds for trot
    -Added third person infantry sounds for sprint
    -Added third person infantry sounds for crawl
    -Adjusted concussive force on grenades for more effect
    -Added third person sound volume adjustment based on distance
    -Firing a weapon now cancels your capture operation correctly
    -Added the "need more ammo" emote as a text only animation (Left ctrl + 5)
    -Enabled 3rd person emote text (side filtered)
    -Switched infantry sound calls to the new optimized routinues
    -Fixed a bug with TPS on the LMG infantry
    -Fixed a bug on the French Rifleman that caused a CTD.

    Terrain:
    -Added "big gun" AI-FLak to Naval Bases, Factories and rear airfields.
    QF3.7" (British) Mle36 75mm (French) and Flak36 88mm (German)
    -Corrected cplist so you can now select the new towns on the dropdown menu

    -Added 11 new CP's:
    Allied:-
    Evrange
    Sierck-les-Bains
    Metzervisse
    Bouzonville
    Boulay
    Raville

    Axis:-
    Trier
    Saarburg
    Zerf
    Losheim
    Merzig

    -Added rail and road bridges to the northern canal network
    -Added waving flags for some capture buildings (PC)
    -Added waving flag sound first and third person (PC)
    -Added "Builders Bridge" to Dinant.
    -Corrected a number of anomalies and squashed several terrain bugs.

    Global:
    -Added ability to handle more levels of multitexture to the ground (internal only)
    -Significantly upped the sensitivity of the vertical angle optimizer for the clutter culling
    -Settings.exe will now change text to selected language when hitting apply
    -Fixed reported CTD bugs
    -Fixed a bug when a depot linked to an FB changed hands the FB would be restored to 100% health
    -Changed the way we generate sortie IDs for scoring
    -Fixed an issue with non troopers getting RTB at depots
    -Tidied up and commited the HC commands
    -Implemented ".pinfo" (GM Only) command for showing player info
    -Made ".cpinfo" available to GMs only on the live server


    In Development

    Development never stops around here. Here?s a peek at things that are being worked on for upcoming releases.

    Vehicles:
    -Visible damage on trucks
    -Visible damage on armored cars
    -Visible damage on tanks
    -Critical component audit on all vehicles (for scoring)

    Infantry:
    -Rifle Grenades (1.12.x deliverable)
    -Officer meshes
    -Command Meshes
    -Map reading animation
    -Loadout development (back end only no client support)
    -Synched footfall sounds in third person
    -Ability to individualize third person sounds based on unit type
    -Exploring red out issues (no deliverable)
    -Exploring improvements to infantry damage system (no deliverable)
    -Explore statistical damage model for grenades (no deliverable)
    -Complete design work for medics and related systems (no deliverable)

    Terrain:
    -Waving flags (vertex shader technology deliverable)
    -Ground multi texture revision (bump mapping technology deliverable)
    -New moving water effects
    -Bulders program support

    Global:
    -New HC rank icons
    -Additional rank based icons in chat
    -Continued fixes for multicrew scoring
    -Sun glare
    -Continue work on new update system
    -Fallback command and functionality
    -Hold at all costs command and functionality
    -Squelch revisit
    -Begin design work for new HUD
    -Continue design work on deployment UI
    -Spec for pre-deployment plan
    -Spec despawn timer (initial bailout)
     
  7. Bobby

    Bobby Well-Known Member

    Joined:
    Oct 19, 2001
    Messages:
    9,755
    Location:
    Almaty, Kazakhstan
    Re: Кое-что о бригаде еще

    С двумя багами я уже сталкивался :)
    Это когда Mile38 убила мой Pz3H в лоб. Игнорирование Хавоком 20мм снарядов ровно с 6 часов.