21 sierpnia 1940

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by piterk, Jun 5, 2004.

  1. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    pol roku zabawy z softem 3d i wreszcie moge pokazac pierwsze wyniki, w zasadzie to narazie przymiarka, moim glownym celem jest pokazanie akcji z 20 sierpnia kiedy to Satchel na spole z Wapniarkiem otworzyli konto zestrzelen 302-ego, nalezaloby poprawic blad w notce historycznej sqdu, Riley Chalupa i Paterek lecieli 21 i zglosili dwa prawdopodobne zestrzelenia, natomiast 20 lecieli Satchel, Wapniarek i ...... moze Dot bedzie wiedzial :) bo ja pojecia nie mam zestrzelili oni napewno 1 ju88 i 1 prawdopodobnie
    Dobra dosyc pieprzenia ;)

    http://republika.pl/nexusroy/images/chalupafin1280.JPG

    pzdr
     
  2. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    :super: Uh pikny Hurrik.

    :@prayer: WTG
     
  3. HanD_ZeD

    HanD_ZeD Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2002
    Messages:
    272
    Ladne, robi wrazenie!
     
  4. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    No calkiem fajne :)
    A ta "flaga francuska" na ogonie hurka to nie za duza jest ?
     
  5. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    wzorowalem sie na malowaniu samolotu Krola z pazdziernika 1940, angole stosowali 4 czy 5 rodzajow malowan kokard na ogonie, niektore jednostki mialy malowane kokardy na samym rudderze, 303ci natomiast faktycznie mial kokarde na ogonie troche mniejsza (mam dwa wzory malowania 303ego z tego okresu) ale nie znaczy to ze reszta polskich sqdow miala ten sam wzor.
     
  6. hrabia

    hrabia Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2003
    Messages:
    1,397
    Location:
    Legnica Poland
    WTG!!! piterk
    Możesz pomyśleć, że się czepiam... Pisałeś, że to przymiarka, więc myślę, że uwagi mile widziane. Gdzie jest horyzont?
    Bo wygląda jak by lecieli w górę. Po za tym wygląda kozacko. Czekamy na końcowy efekt :D
     
    Last edited: Jun 5, 2004
  7. reggis

    reggis Well-Known Member

    Joined:
    Apr 7, 2004
    Messages:
    428
    Ladne bardzo ladne nawet bym powiedzial;)
     
  8. miixch

    miixch Well-Known Member

    Joined:
    May 11, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    Poznan, Poland
    Bardzo ładne , ale chmurki jeszcze warto by podpicować
     
  9. daedal

    daedal Well-Known Member

    Joined:
    Sep 21, 2001
    Messages:
    709
    Location:
    England
    Ladne, te chmurki nawet bez picowania moga byc. Moze i horyzontu nie ma ale przypomina to troche nurkujace w poplochu ju88 nad Kanalem.
     
  10. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    milo mi ze sie wam podoba ;), co do horyzontu problem polegal na tym ze musialbym pokazac tez kawalek ladu, a dopiero nad tym pracuje. miixch te chmurki to zdjecie wiec nie wiem jak mialbym je podpicowac ;)
     
  11. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Piter, sporo na ten temat w I tomie "PSP w wojnie 39-45" Cynka (str. 188)

    Jezeli nie masz tego opracowania to polecam popatrzec po ksiegarniach i na allegro bo jest niesamowite, najlepsze, najobszerniejsze i najbardziej obiektywne ze wszystkich prac jakie sie na ten temat pokazaly.

    Na wszelki wypadek troche detali: :)
    Wylot 20.08.40 o 18:50 z Leconfield na przechwycenie intruza krecacego sie w okolicach przyladka Flamborough Head.
    Klucz w skladzie #1 S/Ldr Satchell, #2 P/O Wapniarek i #3 F/Lt Jastrzebski
    Walka miala miejsce na wys 6-8kft
    Atakowali po 2 razy Satchell i Wapniarek (Jastrzebski zaspal czy go olali w kronikach? ;)), po 2 ataku Wapniarka prowadzonym z odleglosci ok 50m juz czesciowo w chmurze ale przy dostatecznej widocznosci ("Pociski moje trafialy, gdyz widzialem ogniki skaczace po skrzydlach samolotu npla." - fajny detal na obrazek ;)), zaloga bombera zaczela wyskakiwac z samolotu, po czym Ju zniknal w chmurach.
    Zwyciestwo mialo miejsce nad morzem w okolicy Withernsea a kill jest potwierdzony (indywidualny dla Satchella, gnojki...) : Ju88 z 8./KG30, zaloge wylowili z morza.

    Raportow Satchella i Wapniarka nie bede przepisywal bo mi sie nie chce :)
     
  12. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    sliczne modele :)
     
  13. Beebee

    Beebee Well-Known Member

    Joined:
    Mar 6, 2003
    Messages:
    207
    Location:
    London / UK
    co to ma byc to cos co ma niby imitowac ju88???? bo poza 2silnikami nic go imo nielaczy z ju88 :D
     
  14. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    jak sie oglada ju tylko w warpbirdsie bee to faktycznie mozna miec problemy,
    tu masz przyklad tego samego modelu w probnym renderingu
    http://republika.pl/nexusroy/images/ju88a1.JPG
    wzorowalem sie na materialach referencyjnych z dwoch wydawnictw (polskiego aj-pressu i amerykanskiego aerodetail) i nie sadze zebys byl od nich dla mnie bardziej opiniotworczy ;)

    @dot - dzieki za info jakbys mial gdzies jeszcze dane na temat oznakowan hurrikow Satchela i Wapniarka ( litery rozpoznawcze i numery maszyn) no to juz by bylo calkiem super, w kazdym badz razie piwo juz u mnie masz :)
     
  15. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Ju88 bardzo ladny, tylko na tej fotce od tylu nie widac cos kaemow ze stanowisk tylnych (choc z drugiej strony, to jest to tak rozmazane, ze rownie dobrze moglyby tam byc ;))
    A beebee w zyciu ju88 nie widzial poza WB, moge sie zalozyc :D
     
  16. daedal

    daedal Well-Known Member

    Joined:
    Sep 21, 2001
    Messages:
    709
    Location:
    England
    W RL wiekszosc samolotow z WWII wygladala inaczej niz we wszelkich grach dlatego ze nie skladaly sie z polygonow tylko byly oplywowe. Ciekawe czy bys beebee odroznil prawdziwego Spita od p51B z 500m. Ja, ogladajac pewien film z ww. samolotami mialem z tym problemy (nie pamietam tytulu ale to byl film o odmianach jez. angielskiego na studiach, przypadkowo, ku memu zaskoczeniu i uradowaniu, oparty na akcjach pilotow z WWII. Jako jedyny chyba w grupie nie zmruzylem wtedy oka przez 45 minut (kolezanki malo zainteresowane przedmiotem byly raczej ;-)))
     
  17. yivan

    yivan Well-Known Member

    Joined:
    Aug 30, 2003
    Messages:
    486
    Location:
    N 50°43' E 23°16'|Poland|Zamość
    ładne - ale :]
    imo swiatla jakos warto by poprzestawiac zeby sie tak dziwnie nie odbijały
    pozatym jak robisz scene z takim zblizeniem nei ch sie w hurku powierzchnie sterowe troche ruszaja ;)
     
  18. Beebee

    Beebee Well-Known Member

    Joined:
    Mar 6, 2003
    Messages:
    207
    Location:
    London / UK
    Snakeye wlasnie przegrales zaklad wiec panu juz podziekujemy.... :D

    Piter od plskiego moze nie ale od hamerykanskiego jak najbardziej :) pozatym jest tam troche niedopracowan jesli chodzi o dlugosc skrzydelek itp tak tylko krzywy jest (czepiam sie) :D

    no daedal z 500m spita od ponego dalo by rady skoro tobie sie to udalo, co innego spita I od spita II :D
     
  19. daedal

    daedal Well-Known Member

    Joined:
    Sep 21, 2001
    Messages:
    709
    Location:
    England
    Kto powiedzial ze mnie sie udalo? Dodzisiaj sie zastanawiam co to byly za samoloty czy pony czy spity a nie mam jak jeszce raz obejrzec
     
  20. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    no coz bee jak juz powiedzialem wczesniej robilem wg referek (rzuty samolotu w trzech plaszczyznach jakbys nie wiedzial :)) co do dlugosci skrzydel wersja a1 miala skrzydla krotsze o prawie dwa metry w stosunku do pozniejszych wersji byly tez inne roznice np tylko jeden karabin z tylu kabiny i pare innych pierdol, zreszta tak jak mowilem wczesniej, nie robilem nic na oko ;). co do mylenia spita z p51 hmn.. kabina spita od 1-9 jest bardzo charakterystyczna wiec z boku raczej nie mozna sie pomylic ale 14 i 16 mialy montowane tez oslony kroplowe tak jak p51d, dodatkowo 14 miala dluzszy dziub coby pomiescic silnik wiec tu pomylka juz jest mozliwa.