pol roku zabawy z softem 3d i wreszcie moge pokazac pierwsze wyniki, w zasadzie to narazie przymiarka, moim glownym celem jest pokazanie akcji z 20 sierpnia kiedy to Satchel na spole z Wapniarkiem otworzyli konto zestrzelen 302-ego, nalezaloby poprawic blad w notce historycznej sqdu, Riley Chalupa i Paterek lecieli 21 i zglosili dwa prawdopodobne zestrzelenia, natomiast 20 lecieli Satchel, Wapniarek i ...... moze Dot bedzie wiedzial bo ja pojecia nie mam zestrzelili oni napewno 1 ju88 i 1 prawdopodobnie Dobra dosyc pieprzenia http://republika.pl/nexusroy/images/chalupafin1280.JPG pzdr
wzorowalem sie na malowaniu samolotu Krola z pazdziernika 1940, angole stosowali 4 czy 5 rodzajow malowan kokard na ogonie, niektore jednostki mialy malowane kokardy na samym rudderze, 303ci natomiast faktycznie mial kokarde na ogonie troche mniejsza (mam dwa wzory malowania 303ego z tego okresu) ale nie znaczy to ze reszta polskich sqdow miala ten sam wzor.
WTG!!! piterk Możesz pomyśleć, że się czepiam... Pisałeś, że to przymiarka, więc myślę, że uwagi mile widziane. Gdzie jest horyzont? Bo wygląda jak by lecieli w górę. Po za tym wygląda kozacko. Czekamy na końcowy efekt
Ladne, te chmurki nawet bez picowania moga byc. Moze i horyzontu nie ma ale przypomina to troche nurkujace w poplochu ju88 nad Kanalem.
milo mi ze sie wam podoba , co do horyzontu problem polegal na tym ze musialbym pokazac tez kawalek ladu, a dopiero nad tym pracuje. miixch te chmurki to zdjecie wiec nie wiem jak mialbym je podpicowac
Piter, sporo na ten temat w I tomie "PSP w wojnie 39-45" Cynka (str. 188) Jezeli nie masz tego opracowania to polecam popatrzec po ksiegarniach i na allegro bo jest niesamowite, najlepsze, najobszerniejsze i najbardziej obiektywne ze wszystkich prac jakie sie na ten temat pokazaly. Na wszelki wypadek troche detali: Wylot 20.08.40 o 18:50 z Leconfield na przechwycenie intruza krecacego sie w okolicach przyladka Flamborough Head. Klucz w skladzie #1 S/Ldr Satchell, #2 P/O Wapniarek i #3 F/Lt Jastrzebski Walka miala miejsce na wys 6-8kft Atakowali po 2 razy Satchell i Wapniarek (Jastrzebski zaspal czy go olali w kronikach? ), po 2 ataku Wapniarka prowadzonym z odleglosci ok 50m juz czesciowo w chmurze ale przy dostatecznej widocznosci ("Pociski moje trafialy, gdyz widzialem ogniki skaczace po skrzydlach samolotu npla." - fajny detal na obrazek ), zaloga bombera zaczela wyskakiwac z samolotu, po czym Ju zniknal w chmurach. Zwyciestwo mialo miejsce nad morzem w okolicy Withernsea a kill jest potwierdzony (indywidualny dla Satchella, gnojki...) : Ju88 z 8./KG30, zaloge wylowili z morza. Raportow Satchella i Wapniarka nie bede przepisywal bo mi sie nie chce
jak sie oglada ju tylko w warpbirdsie bee to faktycznie mozna miec problemy, tu masz przyklad tego samego modelu w probnym renderingu http://republika.pl/nexusroy/images/ju88a1.JPG wzorowalem sie na materialach referencyjnych z dwoch wydawnictw (polskiego aj-pressu i amerykanskiego aerodetail) i nie sadze zebys byl od nich dla mnie bardziej opiniotworczy @dot - dzieki za info jakbys mial gdzies jeszcze dane na temat oznakowan hurrikow Satchela i Wapniarka ( litery rozpoznawcze i numery maszyn) no to juz by bylo calkiem super, w kazdym badz razie piwo juz u mnie masz
Ju88 bardzo ladny, tylko na tej fotce od tylu nie widac cos kaemow ze stanowisk tylnych (choc z drugiej strony, to jest to tak rozmazane, ze rownie dobrze moglyby tam byc ) A beebee w zyciu ju88 nie widzial poza WB, moge sie zalozyc
W RL wiekszosc samolotow z WWII wygladala inaczej niz we wszelkich grach dlatego ze nie skladaly sie z polygonow tylko byly oplywowe. Ciekawe czy bys beebee odroznil prawdziwego Spita od p51B z 500m. Ja, ogladajac pewien film z ww. samolotami mialem z tym problemy (nie pamietam tytulu ale to byl film o odmianach jez. angielskiego na studiach, przypadkowo, ku memu zaskoczeniu i uradowaniu, oparty na akcjach pilotow z WWII. Jako jedyny chyba w grupie nie zmruzylem wtedy oka przez 45 minut (kolezanki malo zainteresowane przedmiotem byly raczej ;-)))
ładne - ale :] imo swiatla jakos warto by poprzestawiac zeby sie tak dziwnie nie odbijały pozatym jak robisz scene z takim zblizeniem nei ch sie w hurku powierzchnie sterowe troche ruszaja
Snakeye wlasnie przegrales zaklad wiec panu juz podziekujemy.... Piter od plskiego moze nie ale od hamerykanskiego jak najbardziej pozatym jest tam troche niedopracowan jesli chodzi o dlugosc skrzydelek itp tak tylko krzywy jest (czepiam sie) no daedal z 500m spita od ponego dalo by rady skoro tobie sie to udalo, co innego spita I od spita II
Kto powiedzial ze mnie sie udalo? Dodzisiaj sie zastanawiam co to byly za samoloty czy pony czy spity a nie mam jak jeszce raz obejrzec
no coz bee jak juz powiedzialem wczesniej robilem wg referek (rzuty samolotu w trzech plaszczyznach jakbys nie wiedzial ) co do dlugosci skrzydel wersja a1 miala skrzydla krotsze o prawie dwa metry w stosunku do pozniejszych wersji byly tez inne roznice np tylko jeden karabin z tylu kabiny i pare innych pierdol, zreszta tak jak mowilem wczesniej, nie robilem nic na oko . co do mylenia spita z p51 hmn.. kabina spita od 1-9 jest bardzo charakterystyczna wiec z boku raczej nie mozna sie pomylic ale 14 i 16 mialy montowane tez oslony kroplowe tak jak p51d, dodatkowo 14 miala dluzszy dziub coby pomiescic silnik wiec tu pomylka juz jest mozliwa.