hammerheady wingovery etc

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by jfm, Oct 2, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    założmy ze lece idealnie pionowo predkosc juz mi spadla do 150 km/h na ogonie stallujaco-sprejujacy con, co teraz zrobic zeby blyskawicznie zmienic kierunek lotu??
    przyznam ze u mnie jest to bardzo przypadkowe czasem nawet troche skorkuje zanim dziub skieruje w dol

    acha i ostatnio na attachu zobaczylem cos ze malo mi gały z orbit nie wyskoczyły
    jak to sie robi przy takiej predkosci??
    http://www.republika.pl/jefim/jaktosierobi.trk
     
  2. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    probowalem ale nie potrafie tego zrobic :)
     
  3. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    eng off, rudder, poczekac chwile , eng on, wep

    aha, kierunek wychylenia rudera zalezy od momentu obrotowego smigla
    nie pytaj jakim samolotem w ktora strone, nie pamietam , Blue bedzie napewno wiedzial
     
    Last edited: Oct 2, 2005
  4. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    ramz, jak orczyk ma dzialac przy wylaczonym silniku?? :eek: to bedzie jakas pokraka jak na szybowcowu, a nie przewrot przez skrzydlo :D
    im wiecej przeplywajacego powietrza na sterze tym lepiej dziala, wylaczanie silnika jest jakas pomylka...
     
  5. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    ramzeyowi chodzi o moment obrotowy ktory zadziala przy ponownym wlaczeniu silnika ;)
     
  6. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Ci dam pokrake jak na szybowcu!! Szkolnym patykiem szybciej ranwers zrobisz niz extra 300 ty silnikolubna gadzino!
     
  7. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    czytasz ze zrozumieniem? ;)
     
  8. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    dobra, a moze sie wypowie ktos to ma perfekcyjnie opanowane te manewry w realiach WB FH :)
     
  9. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    hmn ramzey przy predkosci okolo 300-350mph twoja metoda prawdopodobnie doprowadzi do kora.
    zauwaz jefim ze kolo przed zawrotem nie leci dokladnie w pionie, samolot leci w lekkim lewym skosie, zaznaczam ze probowalem na POffline na 1.64 ale chyba powinno zadzialac na online. nalezaloby w momencie rozpoczecia manewru zredukowac throtle mniejwiecej do polowy, sam manewr to lekkie wykrecenie raczki w lewo (rudder) tak by samolot obrcil sie do gory dupa, z jednoczesnym (lub ulamek sekundy pozniej :)) zdecydowanym pociagnieciem joya do siebie - niestety termin zdecydowany trzeba wyczuc bo jesli zrobisz to za ostro to wpadniesz w kora a jak za slabo to samolot powiesi ci sie gdzies w polowie manewru, jeszcze jedno -
    manewr odbywa sie na blackoucie
    jeszcze drugie:) jak zaczniesz tracic sile nosna dodaj mu gazu tylko nie przesadz bo wiesz... korki nie spia :mafia:

    co do hammerheadow i tym podobnych, to zapraszam do nas, bo w wb rudder dziala w sumie raczej kiepsko :) i o takie manewry jakie robie ponizej w spicie raczej bedzie ciezko ;)

    http://squadftp.raf315.org/storage/films/przyklad.avi

    pzdr
     
    1 person likes this.
  10. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    Pit, 150 km/h, (90mph, to na stallu) i pionowa swieca :)

    nie wiem co jest nei tak nie moge otworzyc twojego filmiku
     
  11. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    thx, na razie wychodzi wychodzi ten przewrot na low speedzie

    ten na tracku przy 460 km/h to narazie wyzsza szkola jazdy
    jezeli przepustnica ma tu duze znaczenie, to moge sobie darowac bo jej juz nie mam :D
    i btw to nie robil kolo tylko kolesiowa ;)

    pozdro
     
  12. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    hmn.. jefim, jak ty nie masz kontroli nad przepustnica to manewry obronne zostaw sobie jak juz bedziesz mial nowy joystick :mafia: , bez tego nawet dobrych nozyc nie zrobisz, skup sie raczej na ofensywie :). ramzey tam nic wielkiego nie ma na tym filmie, wysle ci tracka na ftp, zobaczysz ze w swiecy nie trzeba wylaczac silnika zeby sie szybko obrocic, nawet gazu nie trzeba redukowac.

    pzdr
     
  13. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
    Ja robie tak jak Ramzey pisal i powiem, ze dziala :) Przy wznoszeniu, gdy predkosc wynosi 150-200 trzeba wrzucic klapy, ponizej 100 wylaczyc silnik, po to by samolot nie obracal sie na szczycie. Przy osiagnieciu predkosci 0, zaleznie od kata samolot przekreci sie o 180', widac wtedy jak rudder zjezdza na bok, po czym sie centruje sam.
     
  14. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    btw fajnie ze czasem zagladacie tu z tego AH, bo jak widzicie oswiata kuleje ;)

    pamietam ze jak zaczynalem, to sie troche pocztywalo jakies stare wymarle lub wymierajace fora (polskiego serwera i stare forum 302) i zawsze mozna bylo znalezc mase dyskusji na rozne taktyczno techniczne tematy (co pewnie stanowilo o wiekszej znajomosci tematu, przez polakow w poczatkowych okresach zabawy na RusFH)
    a teraz chyba doszlo do takiej sytuacji ze wszyscy juz wszystko wiedza i nikt nie ma zadnych pytan
     
    Last edited: Oct 3, 2005
  15. HanD_ZeD

    HanD_ZeD Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2002
    Messages:
    272
    Albo do sytuacji, ze Ci ktorzy wiedza to wiedza, a reszta ktora nie wie to nawet nie ma pojecia ze mozna takie manewry wyczyniac i w zwiazku z tym nie zapytaja jak sie cos takeigo robi, bo przeciez nie wieda ze takie cos istnieje.
     
  16. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    ta kreska nad celownikiem to chylomierz, a nie znacznik ruddera, pokazuje ci wychylenie samolotu wzgledem osi kadluba, poprostu pokazuje czy lecicie prosto czy slizgiem, warto go miec zawsze na srodku wtedy szybciej przyspieszacie ciasniej skrecacie itp :)
     
  17. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    Nie rozumiem terminu "wychylenie samolotu wzgledem osi kadluba". Chyba raczej wychylenie osi kadluba od kierunku lotu?
     
  18. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Jak juz tak technicznie, to to jest "odchylenie" po naszemu :)

    @ramz
    z tego opisu wyglada to jakby silnik nalezalo wlaczac po wykonaniu manewru czyli jak sie leci w dol, bo napisales o tym na koncu, wiec sie nie czepiaj, ze nie umiem czytac :p

    @dot
    spoko, tak lubie sobie czasem patykowcow podenerwowac :D zostalo mi po rozmowach z topgunem ;)
    natomiast co do porownywania do tlokowych akrobacyjnych, to widzialem ostatnio jak niejaki Sean Tucker zrobil 540, a nie marne 180 :eek:
     
  19. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    zawsze niepokorny ;P

    silnik wlaczasz w momencie gdy samolot lekko odchyli sie od pionu, po to zeby ciag silnika przyspieszyl obrot
     
  20. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    ooojjj cos wacham intryge jefima.....

    nie wierze ze wszystkie osiagniecia zrobiles bez regulacji przepustnica - lub ON/OFF silnik :))

    bujac to my... heh

    tak ogolnie - operacje "na silniku" to bardzo wazny element walki.

    kazda zmiana ciagu (radykalna lub mniej) ma wplyw tak na skret poziomy (niezbedne zeby w ogole mowic o nozyczkach) jak i na ciasnote skretow w poziomie i w pionie a takze - to bardzo istotne - na manewry - PO - nurku ucieczkowym.

    Na moje malo wprawne ze starosci oko - ponad 50% ucieczek odbywa sie poprzez pierwszy manewr - nurkowanie.

    Od pilota zalezy czy nurek potraktuje jako ratuuunek (malo agresji - duza wola zycia) lub - heh.. potraktuje jako wstep do rozlozenia przeciwnika na kilka czesci (duzo agresji, mala wola przezycia).

    Ja zwykle.... heheh:)

    Przy tym manewrze znowu operowanie przepustnica jest niezbedne - tak w trakcie nurka jak i przy metodzie jego konczenia (czytaj - agresywnych nozycach), probie doprowadzenia do blacka u przeciwnika, ktory da szanse na przejecie inicjatywy.


    Oczywiscie - nie namawiam do stosowania jak goni kogos wiecej niz 2-ch przeciwnikow.

    Przy manewrach pionowych - do gory - nie jest istotne kiedy wylaczysz gaz... i tak samolot zwolni - istotne jest ILE wynosi twoja przewaga energii nad przeciwnikiem.

    Przy rownowaznej energii - predkosc podobna - istotny bedzie styl wykonania manewru - im sprawniej tym mniej czasu pelnej sylwetki w kiwajacym sie celowniku.

    Przy roznicy in + na korzysc uciekajacego - styl ma niewielkie znaczenie... i bledy w stylu beda wybaczone proporcjonalnie do roznicy energii w trakcie wznoszenia:)

    Suma sumarum - przepustnica - mala rzecz a ma duze znaczenie w walce....

    pozdro
    Lolo
     
    Last edited: Oct 4, 2005
Thread Status:
Not open for further replies.