HELP jaka byla predkosc maksymalna P.11a?

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by pietas, May 14, 2007.

  1. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Zwracam sie do posiadaczy kolekcji literatury fachowej.
    Czy bylo to 340 kmh czy 359 kmh?
     
  2. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    Śmiało możesz przyjąć średnią.
    Nikt chyba tego tak dokładnie nie wie.
     
  3. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Chodzilo mi o dane z fachowych publikacji, ksiazek, artykulow.
    Wikipedia podaje 340
    Cynk w "Sily powietrzne.." podaje 343.
    Wiecej chwilowo nie mam (lamer).
    Na pewno macie kupe ksiazek, ja sie nie orientuje w tych Cynkach, Malakach, Pawlakach, ktory wiarygodny a ktory ssie z palcow.
    Jak macie cos pod reka o danych taktyczno-technicznych z innych zrodel niz moje sypnijcie co laska..
     
  4. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    Wg instrukcji platowca z 1937r P11c z silnikiem VS2, 4 kaemami i 4 bombami (masa startowa 1800kg) osiagal 375km/h @ 5000m

    Jako ciekawostka o Karasiu - wg monografii bylo to 319 @ 3000m, a tak naprawde to byla predkosc zalecana, bo powyzej niej Pzl 23 wpadal we flatter, ale mogl wyciagnac jakies 365 km/h
     
  5. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Spoko, rzecz jednak rozbija sie o P.11a
     
  6. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    Wlasnie dlatego mowie zebys wyposrodkowal, bo sie ostatnio okazalo ze P11a mogly miec Mercury IV, V w roznych odmianach, i nikt nic tak naprawde nie wie.
     
  7. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    ups, nie doczytalem ;)
    w takim razie opis platowca z 1935r. mowi o 343km/h, a monografia Glassa i spolki o wyliczonych 340km/h @ 4000 albo 4500m dla Merkury IV S2
     
  8. Szymon

    Szymon Well-Known Member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    104
    Location:
    Pilica
    Wg dwutomowej monografii A.Glassa o P-11 prędkość P-11a jest podana jako 340 km/h i są to dane oszacowane (przybliżone) nie ma dokładnych danych o prędkości P.11a (z silnikiem Mercury IV S2). W innych książkach Cynka, Glassa czy Malaka wartość jest taka sama.
     
  9. lucas

    lucas Member

    Joined:
    May 18, 2006
    Messages:
    5
    ...choć też otarło mi się o uszy twierdzenie, że p.11a osiągał ca. 350km/h, ale stosujmy się do danych z instrukcji (które były uśrednione oczywiście).

    Pzdr!
     
  10. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Z dyskusji na innym forum (niestety linkiem nie dysponuje - albo IL2 albo WW2) wyszla konkuzja iz zadna sztywna wartosc nie moze byc prawdziwa gdyz przede wszystkim metodologia pomiaru predkosci maksymalnej P11a czy 11c byla dosc... prymitywna. I blad przy tym pomiarze rzedu 10-20km/h byl norma. Z drugiej strony w instrukcji platowca tez dane nie musialy byc w pelni prawdziwe gdyz producentowi/Polsce zalezalo na srubowaniu wynikow. A z trzeciej - im bardziej obciazona byla maszyna, im bardziej wyeksploatowany silnik - tym gorsze rzecz jasna osiagi.
     
  11. miixch

    miixch Well-Known Member

    Joined:
    May 11, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    Poznan, Poland