MC 205 - ТТХ?

Discussion in 'Engineering Retrospective' started by -bw-, May 23, 2004.

  1. -bw-

    -bw- FH Beta Tester

    Joined:
    Jan 23, 2000
    Messages:
    1,661
    Location:
    Moscow
    MC 205 - ТТХ?

    Привет

    Если есть что-нибудь про MC205, то давайте.
    Интересует скорость по высотам и климб.
     
  2. -exec-

    -exec- FH Consultant

    Joined:
    Jan 29, 2000
    Messages:
    24,690
    Location:
    xUSSR
    Re: MC 205 - ТТХ?

    в общем кроме смены мотора разницы там мало.

    был db 601aa или db 601a-1, выпускался по лицензии как
    alfa romeo ra 1000 rc 41 «monsonie»

    стал db 605a-1, выпускался по лицензии как
    alfa romeo ra 1050 rc 58 «tiffone»

    что касается скорости и набора, тут ведьма припасла трошки
    http://vedma.papatramp.com/Monografii/MacchiC205_nTW/
     
  3. -exec-

    -exec- FH Consultant

    Joined:
    Jan 29, 2000
    Messages:
    24,690
    Location:
    xUSSR
    Re: MC 205 - ТТХ?

    кстати, ещё кусочек про 202.

    Hi Exec,

    The referenced pages (from the M.C. 202 manual, I presume) show
    that the M.C. 202 Series 1 was equipped with an R.A. 1000 R.C. 44 I.a.
    engine (quoted as identical to the DB601Aa) capable of giving 1100 HP
    at 4.4 km (2400 rpm, 1.35 ata, 1 min rating).

    However, this rating does not match the original DB601Aa which had
    its 1 min rating at 2500 rpm and could do 1100 HP @ 3.7 km for 5 min
    at 2400 rpm.

    This rating doesn't match the original DB601A-1 either. The
    DB601A-1 could achieve 1020 HP @ 4.2 km for 5 min at 2400 rpm.

    The difference can be for two reasons:

    1) The Alfa Romeo engine was not identical to any of the German
    engines.

    2) The Italian rating conditions were different from the German
    rating conditions.

    I assume a combination of both.

    In my opinion, the engine data from the manual shows that the
    engine used should be similar to the DB601A-1, not an Aa. The Aa had
    more power than the A-1 at low altitude but was virtually identical
    higher up. That means with an Aa, the M.C.202's top speed would have
    been achieved at around 4.2 km, not at 5 km like the speed charts
    indicate.

    However, when I last tested the Freehost M.C. 202 in 1.4x, the
    speed curve had nothing to do with the real thing anyway! :)

    It clearly was the speed curve for an aircraft with a two-speed
    supercharger, which a gear switch at about 4 km and a high gear full
    throttle height of about 6.5 km. That's really a funny glitch, I'm
    sure it wasn't intenational.

    The MC202 is fine at low altitudes, but Rgreat simply has to
    eliminate the second stage of the supercharger and make the full
    throttle height 5 km.

    Regards,

    Henning (HoHun)

    ---cut-----------

    http://members.aol.com/hohunkhan/Tab202a.jpg

    http://members.aol.com/hohunkhan/Tab202b.jpg
     
  4. -bw-

    -bw- FH Beta Tester

    Joined:
    Jan 23, 2000
    Messages:
    1,661
    Location:
    Moscow
    Re: MC 205 - ТТХ?

    Спасибо,то что надо. :)
    Теперь сделаю.
     
  5. -exec-

    -exec- FH Consultant

    Joined:
    Jan 29, 2000
    Messages:
    24,690
    Location:
    xUSSR
    Re: MC 205 - ТТХ?

    тогда поглядай график 202 тоже.
    хохун русским по белому говорит: график скорости 202 на фх очевидно с двухступенчатым компрессором, с чем он не согласен.
    не вдаваясь в конкретику, я перескажу как я понял его слова.
    хохун предлагает добиться правильной скорости следующей фиксой мотора (сейчас сиреневый, хохун говорит про зелёный)
    можешь кинуть ему приват.
     

    Attached Files:

    • 202.gif
      202.gif
      File size:
      2.6 KB
      Views:
      162
  6. -bw-

    -bw- FH Beta Tester

    Joined:
    Jan 23, 2000
    Messages:
    1,661
    Location:
    Moscow
    Re: MC 205 - ТТХ?

    по 202 у меня данные есть, с тем что у нас еще не сравнивал - посмотрю.
     
  7. PressLuftHammer

    PressLuftHammer FH Beta Tester

    Joined:
    Mar 5, 2003
    Messages:
    15,045
    Location:
    Ekaterinburg (Russia)
    Re: MC 205 - ТТХ?

    Вообще да излом должен быть один нагнетатель одноступенчатый с гидромуфтой.
    Граница высотности в зависимости от режима 4.5км на 5 минутном и 5.5 на продолжительном.