MC 205 - ТТХ? Привет Если есть что-нибудь про MC205, то давайте. Интересует скорость по высотам и климб.
Re: MC 205 - ТТХ? в общем кроме смены мотора разницы там мало. был db 601aa или db 601a-1, выпускался по лицензии как alfa romeo ra 1000 rc 41 «monsonie» стал db 605a-1, выпускался по лицензии как alfa romeo ra 1050 rc 58 «tiffone» что касается скорости и набора, тут ведьма припасла трошки http://vedma.papatramp.com/Monografii/MacchiC205_nTW/
Re: MC 205 - ТТХ? кстати, ещё кусочек про 202. Hi Exec, The referenced pages (from the M.C. 202 manual, I presume) show that the M.C. 202 Series 1 was equipped with an R.A. 1000 R.C. 44 I.a. engine (quoted as identical to the DB601Aa) capable of giving 1100 HP at 4.4 km (2400 rpm, 1.35 ata, 1 min rating). However, this rating does not match the original DB601Aa which had its 1 min rating at 2500 rpm and could do 1100 HP @ 3.7 km for 5 min at 2400 rpm. This rating doesn't match the original DB601A-1 either. The DB601A-1 could achieve 1020 HP @ 4.2 km for 5 min at 2400 rpm. The difference can be for two reasons: 1) The Alfa Romeo engine was not identical to any of the German engines. 2) The Italian rating conditions were different from the German rating conditions. I assume a combination of both. In my opinion, the engine data from the manual shows that the engine used should be similar to the DB601A-1, not an Aa. The Aa had more power than the A-1 at low altitude but was virtually identical higher up. That means with an Aa, the M.C.202's top speed would have been achieved at around 4.2 km, not at 5 km like the speed charts indicate. However, when I last tested the Freehost M.C. 202 in 1.4x, the speed curve had nothing to do with the real thing anyway! It clearly was the speed curve for an aircraft with a two-speed supercharger, which a gear switch at about 4 km and a high gear full throttle height of about 6.5 km. That's really a funny glitch, I'm sure it wasn't intenational. The MC202 is fine at low altitudes, but Rgreat simply has to eliminate the second stage of the supercharger and make the full throttle height 5 km. Regards, Henning (HoHun) ---cut----------- http://members.aol.com/hohunkhan/Tab202a.jpg http://members.aol.com/hohunkhan/Tab202b.jpg
Re: MC 205 - ТТХ? тогда поглядай график 202 тоже. хохун русским по белому говорит: график скорости 202 на фх очевидно с двухступенчатым компрессором, с чем он не согласен. не вдаваясь в конкретику, я перескажу как я понял его слова. хохун предлагает добиться правильной скорости следующей фиксой мотора (сейчас сиреневый, хохун говорит про зелёный) можешь кинуть ему приват.
Re: MC 205 - ТТХ? Вообще да излом должен быть один нагнетатель одноступенчатый с гидромуфтой. Граница высотности в зависимости от режима 4.5км на 5 минутном и 5.5 на продолжительном.