Aces High 2

Discussion in 'Warbirds Polish' started by Conrad, Jan 27, 2005.

  1. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Hmm gdybys jeszcze mogl przytoczyc gdzie Sakai napisal podobne rzeczy bo chyba tego nie czytalem?
    Zeke z f6f nie mialo szans ze wzgledu na predkosc, predkosc wznoszenia i nurka i pewnie ze wzgledu na ilosci w jakich operowal ten mysliwiec, ale w walce manewrowej czy nawet w starciu HO hellcat byl juz tylko ofiara. To zdanie pojawia sie zreszta przede wszystkim we wspomnieniach pilotow Hellcatow.
    Co do p40 to w opisach Sakai p40 mial porownywalna predkosc do a6m2(!) za to miazdzaca przewage mial Zekulec jezeli chodzi o przyspieszenie. To samo pisal o P39. O mozliwosciach manewrowych nie wspomne. To samo pisze Urbanowicz i wiekszosc pilotow amerykanskich - p40 w starciu z Zero byl praktycznie bezbronny - ani krecic ani uciekac...
    P38 atakowaly oba bombowce akurat z dosc ostrego nurkowania, tylko grupa oslony atakowala na wznoszeniu interweniujaca eskorte i wygrala to starcie dzieki kompletnemu zaskoczeniu, przewadze w sile ognia i natychmiastowemu oderwaniu sie od przeciwnika po ataku. A straty akurat byly: 1 zaginiony i pare Lightningow uszkodzonych.
     
  2. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland

    akurat nie mam samuraja pod lapa ale przejrzyj sobie rozdzial w ktorym sakai wspominal walke z kilkunastoma hellcatami, dokladnie pamietam ze byl zaskoczony zwrotnoscia f6f o reszcie parametrow nie wspominajac,
    wiec jak widzisz obie strony darzyly sie respektem( biorac pod uwage wspomnienia twoich jankesow), pozatym termin polowanie na marianskie indyki nie wzial sie z nikad :)
    co do p40 i p39: tego pierwszego mam obcykanego prawie na pamiec, koncze dlubac 3dart przedstawiajacy walke Urbanowicza nad Nanchang wiec ta maszyna byla w centrum mojego zainteresowania przez ostatnie 4 miechy , generalnie wszystkie popularne maszyny zoltkow (zeke, ki, n1k1) byly szybsze od Tomahawkow na polapach od 5km w gore, z kittyhawkami bylo jeszcze gozej (od 4km) jednak predkosc maksymalna tych samolotow byla wieksza o jakies 30-60km/h( w porownaniuz zeke m2) w zaleznosci od wersji, nie wiem czy czasami Saburo nie opisywal walki z hawkiem 81 gdy ten zaczol mu spierdzielac w plytkim nurku i sakai dorwal go dopiero po dluzszym poscigu na decku ( moglem popierdolic to z Nowa Gwinea 1942 Zbigniewskiego) , wiec podejrzewam ze p40 nie mialby z tym problemu, kazdy samolot ma swoje slabe strony, zeke byl poprostu nie przystosowany do pozniejszej taktyki jaka stosowali alianci, zreszta tak samo nie przystosowani byli piloci nim latajacy

    jak poprawia model lotu ponego to moze zawalcze o to konto na TR :),

    wracajac do AH Pyro wlasnie rzucil newsa ze ToD powoli wylania sie zza horyzontu... wiem wiem tez z tego leje bo ToD mial byc rok temu :) no ale jak sie ma trzech programistow na krzyz to trudno wymagac dotrzymywania terminow :)

    pzdr
     
  3. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    Przypominam sobie z zamierzchlej przeszlosci pewien serwer WB - zwany serwerem u Pika - oraz strone www z nim zwiazana. Na stronie tej istnial bardzo interesujacy dzial pod nazwa "Lolo corner". Znajdowaly sie tam rozne przydatne informacje i ciekawostki zwiazane z WB. Tak sobie mysle ze gdyby autor ww. dzialu znalazl nieco wolnego czasu (wiem ze z tym najtrudniej) i checi to na stronce 302sq znalazby sie kacik w ktorym mogby zareklamowac, poinstruowac i przyblizyc AH2 :)
     
  4. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    nice idea :@popcorn:
     
  5. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    hmmm..........

    Lolo's corner.... taaa to byly czasy kiedy ilosc godzin pracy do ilosci wolnego czasu wygladala nieco inaczej jak teraz...

    Poza tym bylem wtedy odpowiedzialny za reczne robienie score i bawilem sie z Frett'em w "naukowe" podejscie do WB w odniesieniu do RL.

    Trzeba przypomniec ze serwer ITMO rozni sie znacznie modelem lotu od serwera FH-Rus.

    Inaczej u ITMO lotaja 109-tki, hurricany, spity.... nie pamietam juz, ale glownie chodzi o roznice w szybkosciach i zwrotnosciach oraz fakt G-over, ktory u ITMO byl symboliczny.
    Takze stalle i korki wygladaly zupelnie inaczej.
    Nie wspomne o gunnery (ammo AP, APHE, HE...) i fakt strzelania na wprost z 30mm trafiajacego z d10 (lol)

    Dzieki za oferte.. ale o WB juz zapomnialem i nie wejde drugi raz do tej samej rzeki.
    Rola nudnego komentatora bardziej mi odpowiada:)

    Nie namawiam pilotow na platnego sima... to nie wypada - biorac pod uwage FH za free.

    Ale.. jesli ktos decyzje podejmie - moze na mnie liczyc przy "raczkowaniu"

    pozdro
    Lolo
     
  6. piterk

    piterk Well-Known Member

    Joined:
    Feb 22, 2002
    Messages:
    378
    Location:
    Poznan / Poland
    hehe chyba nie doczytales lolo , conrad proponuje zeby nastepna wersja lolo corner dotyczyla AH2 a nie WB :),
     
  7. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Piter wszystkie P40 byly szybsze w nurku - ciezszy klamot szybciej spada, taka fizyka ;). Btw co do P36 to podobno byl to jedyny amerykanski samolot w czasie wojny ktory mogl nawiazac walke manewrowa z Zeke na w miare rownych warunkach, ale jak wcisneli w ten sam platowiec rzedowego Allisona, wlasciwosci lotne i zwrotnosc poszly sie walic i powstal jeden z najbardziej nieudanych mysliwcow tej wojny: p40.

    Lolo zarejestrowalem sie ostatnio w AH2 - komp po formacie, zalozony inny system, zupelnie inny mail, dane z kosmosu... i na dzien dobry mi powiedzialo ze trial juz mi sie skonczyl... co za czort?? Za darmo chwile bym chetnie z Wami polatal ale placenia kasy w moim odczuciu ten sim nie jest (jeszcze?) wart. Taki CS z samolotami i czolgami. I odsetek idiotow i gowniarstwa niestety rownie wysoki co na FH z ta roznica ze amerykanie potrafia byc jeszcze bardziej denerwujacy niz niektorzy ruscy...
    a $15 to w przeliczeniu trzy strzelenia za wyciagarka albo godna imprezka :D ;)
     
  8. dasko_308

    dasko_308 Member

    Joined:
    Aug 21, 2003
    Messages:
    5
    Location:
    Lublin/Poland
    Kartę sieciową pewnie dalej masz starą :rolleyes:
     
  9. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    @Piterk
    no niby doczytalem... tylko kontekst powalilem zupelnie... nie dopisalem ze reklamy platnego sima nie chce robic... to nie fair...

    Uwazam ze jesli jest cos platne... to decyzje kazdy musi podjac sam bez namawiania i dodatkowej reklamy.

    O wadach AH2 juz tyle napisano, a i piloci AH2 tyle juz dementowali ze... chyba kazdy moze sam chciec posprawdzac.

    @Dot
    100% numer karty sieciowej. Swego czasu Sev mial jakis programik czy cos.. ktory zmienia (kamuflowal?) ten numer.

    Inna sprawa do ze ja tero od 3 miechow lotam za darmo... zmienilem system palenia i z 2-2,5 paczek dziennie pale juz tylko 0,8-1 max... a zostaje jeszcze z tego cala stowa po oplaceniu AH2:)

    Postanowilem to przeznaczyc na nowa antene radionetu:)

    Co do ludzi na AH2 to niestety liczyc trzeba ich na okolo 3-4 tysiace miesiecznie przewijajacych sie po serwie.
    W takiej masie 80% to lotajace cele o wylacznie samobojczych sklonnosciach :rolleyes:

    Srednio 1 kill na lot lub 2-a dostaje nie strzeliwszy nawet pocisku.... gosc albo wali glebe albo zawadza o drzewa, budynki - lub co takze czeste - leci taki amerykanin w przepisowym P51 lub F4U i z 10 tys stop robi nurka na lotnisko aby zabic troopsy lub hangar... i nie ma w ogole zamiaru wyciagnac... kamikaze w amerykanskim stylu..... ehhhhhhhhhhh.

    Wydaje mi sie ze nie da sie tego niestety uniknac tak przy 20 osobach jak i przy 300 w danym momencie na serwie. Wazne aby takich osob bylo jak najmniej obok ciebie w chwili walki, jako skrzydlowych:).


    Piterk wie jak mi czasem trudno lecac w parze sie opanowac zeby nie opuscic szyku i reagowac na wolania partnera. Na szczescie dopuszcza u mnie baaardzo duzo swobody, dzieki czemu nie nudzi mu sie, bo zwykle przyprowadzam mu 3-4 kony za soba :rolleyes:

    pozdro
    Lolo
     
  10. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    Mam pytanko troche OT, czy jak skasuje konto w AH to automatycznie przestana mnie billować, czy musze jeszcze cos zrobic?
     
  11. 308_lolo

    308_lolo Well-Known Member

    Joined:
    May 7, 2003
    Messages:
    684
    Location:
    Poznan
    Dla pewnosci daj info do banku aby zaprzestali automata do Hitechcreation i... spoko. Wystarczy zadzwonic z tego co wiem (przynajmniej w moim banku tak jest).

    BTW Adam - konczysz AH z powodu kasy czy nudy, stopnia trudnosci, inne powody?
    Ciekawi mnie dlaczego.

    Bo vis ze WB dalej aktywne

    pozdro
    Lolo
     
  12. piotrk (TOPGUN)

    piotrk (TOPGUN) Active Member

    Joined:
    Jan 29, 2005
    Messages:
    42
    Tu nie chodzi o to ze jest cięzszy bo prędkośc w nurkowaniu nie zalezy od cieżaru lecz od wysokości, predkosci początkowej, i przyciagania ziemskiego
    wzor na spadek swobodny uproszczony to: V=pierwiastek z 2*g/h, oprocz tego dochodzą opory jakie stawia kontrukcja i kąt nurkowania gdyz wzor jest sluszny gdy brak oprow i gdy spadasz idelnie pionowo w dół....co do p36 to sie nie spieram.

    piotrk(TOPGUN)
     
  13. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    No niestety latalem rzadko ostatnio, ciagle trafialem na czas kiedy Was nie bylo. Pozatym nie oplaca mi sie placic jak tak rzadko gram. Na dodatek troche wydatkow mnie teraz dopadlo i musze niestety wybierac...
    Moze kiedys wroce do 315th.

    pozdr

    ada
     
  14. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    881
    Location:
    behind you
    Dot, zobacz... :)

    Kolego, przeczytaj jeszcze kilka razy to co napisales, odnies to do maszyn tlokowych, przyjmij, ze kat, predkosc poczatkowa i wysokosc sa takie same dla porownywanych maszyn (ba, nawet przyciaganie ziemskie jest identyczne dla obu!:D), poczytaj troche o aerodynamice, polataj (najlepiej na zywo) i potem zacznij sypac teoriami (takimi, ktore trzymaja jakis sens, moga byc z wzorami).

    PS. ksywy powinny byc jakos zastrzegane...
     
    Last edited: Feb 4, 2005
  15. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    A Dot napisal:
    A mnie zawsze uczono (i co gorsza caly czas zylem w takim przekonaniu!! ;)), że lokomotywa zrzucona z danej wyoskosci spadnie w tym samym momencie, co rzucony z takiej samej wysokosci fortepian. Oczywiscie pomijamy opory powietrza. I chyba wlasnie o to Piterkowi chodzilo :D.
     
  16. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    Dokladnie tak Pedzlu, natomiast tutaj w przypadku samolotow dochodza nam wlasnosci lotne poszczegolnych maszyn:)

    @Lesio: po co odrazu takim tonem, zamiast moze jakos naprowadzic nowego kolege na jakies zrodla czy pomoce, wzglednie moze wytlumaczyc mechanike lotu itp. Pozniej sie starzy wyjadacze nie dziwcie ze mlodsi stazem Wam zarzucaja zacietrzewienie i demonstracje wyzszosci.

    ada
     
  17. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    A z tego co wiem to ani fortepian ani lokomotywa nie posiadaja jakichkolwiek wlasnosci lotnych. Gdzies slyszalem, ze powyzsze zdanie stosuje sie niezaleznie od wysokosci:)

    Ach ta grawitacja...

    ada
     
  18. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    co nie zmienia faktu ze wszystkie p40 byly szybsze od zeka w nurku :p

    A jakby sie tak zaczac zastanawiac to ciezszy samolot przy podobnych oporach powietrza na platowcu powinien poleciec w nurku (bez wzgledu na kat nurkowania) znacznie szybciej niz ten drugi, lzejszy - opory powietrza stosunkowo w mniejszym stopniu beda rownowazyc mase samolotu (czyli sile ktora ciagnie gnoja do ziemi), czy jakos tak, mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi :p. Fizykiem nie jestem ale tak na logike, a jezeli nie myle sie tutaj to powyzej tez bzdury nie napisalem ;).
     
  19. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    Tak, ale bylo takie prawo o spadaniu swobodnym, ktore mowilo ze przyspieszenie (grawitacja ma 1G, czyli 9,81 N) dziala na wszystko tak samo - Wzor na predkosc:

    V = gt^2/2

    gdzie:
    v - predkosc
    g - przyspieszenie ziemskie
    t - czas

    Spadanie jest to ruch jednostajnie przyspieszony.
    Roznice w nurkowaniu samolotow wynikaja z wlasnosci lotnych i mocy silnikow.

    i tyle.

    Ada

    Edit: Przyspieszenie ziemskie: 9,81 m/s^2
     
  20. Conrad

    Conrad Well-Known Member

    Joined:
    Jul 19, 2001
    Messages:
    995
    Location:
    Poznan, Poland
    I nie zapominajmy o silniku i jego mocy. W koncu rozpatrujemy nie lot swobodny spadajacej maszyny ale nurkujacego na pelnym gazie mysliwca z kasliwym japoncem na 6. :)
    Bo w przypadku gdyby zadanie brzmialo: p40b i a6m2 po HO przy tej samej E stracili silnik i skrzydla przez co w plomieniach runeli w dol z 7kft. Ktory spadnie pierwszy? Odpowiedz by brzmiala: w tym samym momencie.
    Co trafnie przewidzial Piotrk.
    (Wplyw ew. korka zostal pominiety)