manewry obronne

Discussion in '302nd - Post-mission Analysys Room' started by arttii, Jun 28, 2005.

  1. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    wrzucajcie tu traki z udanymi manewrami obronnymi

    na poczatek nozycowanie
    ja lece 190A8 atakuje cona (La)ktory wczesniej stracil nasze ju52(Kazan)
    wtedy na 6 wchodzi Tempest i robi pk Predzlowi lecacemu obok w 110
    na 6 wchodzi mi tez wczesniej atakowany lawoczkin i zbawa sie zaczyna ;)
    2 szybkie cony na six wydaje sie ze mam przechlapane :)
    ale zaczynam nozycowanie
    wynik tempest spada i La po jeszcze 1 nieudanym ataku rezygnuje

    http://artbuzz.republika.pl/traki/tempest i la na 6 wynozycowane.trk
     
  2. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    no to recka tracka... ;)

    - pedzel nie dostal 6 calla
    - nozyce w poziomie gdy prosilo sie po prostu momentami o podciagniecie nieco dziobu nad horyzont zeby zmniejszyc promien skretu, choc moze liczyles na to, ze tuz nad woda to koles sie rozbije ;)
    - tempest spada, bo dostal w vstaba i ten od razu odpadl... :p
    - jak waliles w tempesta to la sobie w spokoju walilo w Ciebie... ;)

    + 1 snapshot i skutecznie wykorzystany :)


    zaraz wrzuce swoj track z kreceniem, zebym tez mogl dostac po glowie ;) :D

    oto on :)
    http://www.raabego.net/~tomas/snkeye.furball.trk
    sry1, ze od startu, ale po 2 min juz sie zaczyna ;)
    sry2, trafilem tam glownie na naszych :rolleyes:

    samolot: spit 9c
    na koniec wyskoczylem, bo nawet sikawki sie skonczyly
    podobno jeszcze 2 samoloty spadly, ale po moim wyladowaniu (podejrzewam ze graatz i beck), a przynajmniej tak elena twierdzi, bo ja musialem odpoczac po tym locie od kompa :D
     
    Last edited: Jun 28, 2005
  3. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    Pedzel nie dostal 6 calla bo zobaczylem dopiero ja zerknolem na 6 i wtym momencie la juz go skosilo
    no nie mowie ze wszystko bylo idealnie :) wtedy intuicyjnie tak pogralem i sie to okazalo skuteczne

    nozyce jako takie mimo wszystko niewielkie daja szase przezycia ale ja daja ;)
    szczegolnie z mniej doswiadczonym przciwnikiem
    no niezbedny jest lut szczescia inaczej gryziemy glebe

    chetnie zobacze wiecej takich trakow
    jak wy sobie radzicie z conami na 6?
     
  4. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    ja glownie spadam :D
     
  5. laxtsc

    laxtsc Well-Known Member

    Joined:
    Oct 15, 2004
    Messages:
    875
    Location:
    Poland
    Na dzien dzisiejszy (koncowka ToDa) to najwiekszym dla mni zagrozeniem sa Yaki. Nie mam pojecia jak je zgubic :)
     
  6. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    mam traka a6m5a z tempestem na 666 (spadl w koncu od dmg)
    ogolna moja taktyka to doprowadzic do jak najwiekszego zrownania Energii i podpuszczania cona w celu wymuszenia skretow (slabo dziala ze spitami ;))
    no i w pionowych unikach zmykac pod celownik conowi (np. zeby sie zredoutowal ;)

    http://www.republika.pl/jefim/tempvzero.trk

    zanim zaczniecie krytykowac wezcie pod uwage to ze mialem pelny bak a i w tempescie najlepszy czeski lajon siedzial, wiec mial wiecej E w zoomie niz "normalny" tempest ;)

    jef
     
  7. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    dziwne u mnie na traku widac jak pedzel dostaje 6calla
    tylko takiego ala 302 ;)
     
  8. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    pierwszy kill jest najfajniejszy, jeszce hispano nie dolecialo do cona a skrzydlo wiedzialo juz co ma robic ;)

    mogli by ten smieszny model lotu spita lekko poprawic i skutecznosc hispano troche poobnizac dla wiekszego gameplaya ;)
     
  9. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    i co? zadnych wiecej trackow albo komentarzy do tych zamieszczonych? ;)
     
  10. yankee

    yankee Well-Known Member

    Joined:
    Dec 18, 2003
    Messages:
    201
    Location:
    Warsaw / Poland
    ja tylko chcialem powiedziec, ze ten kill na mnie to sie nie powinien liczyc, bo to przeciez przez overG bylo :p
     
  11. Snakeye

    Snakeye Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2001
    Messages:
    3,232
    Location:
    EPWA
    zrobilem Ci over-g bos sie nie chcial rozleciec po >10 hispanosach :p ;)
     
  12. graatz

    graatz Well-Known Member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    916
    Ano spadłem panie snejki, spadłem, ale mi się benzynka skończyła i dlatego, wchodząc do walki juz na rezerwie leciałem. Gdybym na pełnym baku kręcił to pewnie bym ci ruddera nie odstrzelił, ale też pewnie bym się nie angażował bo jednego killa wcześniej miałem i chciałem go dowieźć do domu. Tym bardziej że yanki jak spadł to i mi kazał spadać :) Ale jak zobaczyłem że i tak nie wrócę to co mi zależało...

    Swoja droga pięknie wchodzę w celownik, jestem pod wrazeniem ;)
     
  13. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    tutaj przyklad na inni dosc skuteczny manewr obronny defensywny barrel roll

    ja spit9 wieje low z kotla f4(gold) f9(red) do f9 bez ammo za mna na 6 d8 109g2r6 bodajze
    dalej long 6 jeszcze jeden con
    poczatkowo wydaje sie ze uciekne ale 109 powoli zaczyna sie zblizac d6 d5 d4 a tu lup
    f9 zdobywaja goldzi
    wykonuje zwrot do f19 i juz wiem ze biedzie ciekawie ;)
    tu track ok 5min :
    http://artbuzz.republika.pl/barrel roll z 109g2r6 na 6.trk
    ech tylko 3% pestek mi zostalo a 109 pewno by spadlo :(
     
  14. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    eee tam "defensywny"
    to najfajniejszy manewr do atakowania conow ktore sa na 66 :D

    po obejzeniu traka olsnilo mnie ze low z conem na 66 zaczynam barel rola wlasciwie tylko w jeden sposob
     
  15. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    jef nagraj tracka z twoja wersja:)
     
  16. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    tempest vs 109k4
    czyli dlaczego lepiej sie w karlu nie rozpedzac scigajac tempesta ;)
    zrownanie energii, ciasny turn na trimach na hi speed za ktorym zaden karl nie ma szans podazyc, walniecie cona zanim odskoczy do stratosfery
    klasycznie i czysto ;)

    tempest vs 109k4
     
  17. jfm

    jfm Well-Known Member

    Joined:
    Jan 6, 2003
    Messages:
    848
    ee chlop nie chcial uciec do stratosfery tylko zdjol noge z gazu i sie zastanawial co dalej robic ;)
    ogolnie w tego typu sytuacjach staram sie nie zaczynac manewru od pojscia w gore, bo jak con bedzie sprytny to moze jakos wyhamuje ;)

    wogole w 109 po osiagnieciu pewnej predkosci powinien se wcisnac "x" i lot wyrownac zerkajac czasem co robisz

    a zreszta co ja sie wypowiadam moja ulubiona taktyka na tufusach to 3x enter :)

    "ciasny turn na trimach na hi speed"
    wyspowiadaj sie z tej techniki ;)
    chyba niedoceniam trimow wogole poza p40E gdzie dajac sticka na maxa do siebie p40 nawet nie pierdnie a o korku to mozna zapomniec zupelnie jak easy flight offline

    pozdro
     
    Last edited: Jul 15, 2005
  18. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,736
    :)
    jef, przyjrzyj sie dokladnie
    jakby zdjal noge z gazu to by nie lecial prosto majac mnie na 6 tylko by zrobil cokolwiek ;)
    zreszta.. moj manewr kosztowal tyle energii ze 109k4 bez problemu odskoczylby po 5sekundach nawet jakby znacznie ograniczyl predkosc (w k4 trwa to jednak dluzej jesli leciec dosc lagodnie niz w tempescie odpierdzielajac tak ciasne zwroty, no nie? ;p)

    do tego widac dokladnie jak koles probujac za mna podazyc niemal spinuje ale wyrownuje lot i probuje odskoczyc na odleglosc zeby odbudowac przewage, z tymze ja juz go mam wtedy w celowniku


    a trimy.. duzo samolotow kreci bardzo stabilnie na duzych predkosciach jesli wspomoc je trimami, k4 zreszta niewiele gorzej (na tych predkosciach) ale ten pan o tym nie wiedzial albo zal mu bylo energii, ktora i tak lekko zredukowal, gdy wprowadzil samolot w stan 'podspinowy' ;)

    a wracajac jeszcze do tego co zamierzal zrobic.. widzac krecacego tempesta, siedzac w super climberze k4 decyzja w takiej sytuacji - skoro nie poszedl dalej w ciasne skrety - mogla byc jedna i tak :p ;)
     
  19. arttii

    arttii Well-Known Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    2,112
    tego posta wyciagam dla naszych nowych
    jak by przypadkiem sie tu nie dogrzebali :)
     
  20. adamec

    adamec Well-Known Member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    925
    Location:
    Warsaw, Poland
    hyh a ja w zyciu nie uzylem tryma :p