Navy Field (bylo:CYFERKI)

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by -al---, Aug 4, 2006.

  1. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    teraz na yamato ;)
     
  2. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    skoro temat juz tak sie rozrecil to postanowilem ponownie zainstalowac NF i sie tez pobawic.

    I mam pytanka :)

    1/ na razie cwicze Traning/practise itd. Marynarze zdobywaja jakies doswiadczenie, statek jakos tam ulepszam. Czy jak zmierze sie z przeciwnikiem ONline to czy to wszystko mi pozostaje, czy online to zupelnie co innego i trzeba zaczynac od zera??

    2/ Mam Fregate i Super Yamato. NA yamato w doku pojawily sie juzmozliwosci dodania jakis tam dzial, radarow itd. Tylko ze oprocz zakupu amunicji nic tam nie moge zmieniac, dzial dokupic nie moge (nawet mega slabych), jakis radarow pozmieniac tez nie moge. Ciagle wyskakuje mi okienko ze "opcja niedostepna cy cos"? O co chodzi?

    3/ Rozumiem ze kase i exp zdobywan tylko online? bo to akurat mi sie nie zwieksza :p
     
  3. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    A skąd masz Yamato? :eek:
    Przecież na amerykańskich serwerach do Yamy to trzeba kilka miesięcy grindować :D
    Na Arizonie jest tak- do 12 levelu można śmigać na oślich łączkach i robić exp-a misjami treningowymi. Potem można nadal się w nie bawić, ale i exp i kasa już nie lecą tak jak wcześniej.
    Na 12levelu załogi możesz wybrać nację (Niemcy, Amerykanie, Anglicy, Japońce) i wtedy kupujesz swój pierwszy niszczyciel narodowy (wcześniej możesz już mieć niszczyciel, ale tylko neutralny).
    Zalety nacji pokrótce:
    Niemiachy - zasięg, prędkość, świetne CV, bardzo późno nowe statki w porównaniu z innymi nacjami
    Dżemojady - pancerz i szybkostrzelność niektórych zabawek
    Hamerykanie - wyważona nacja z najprostszym AAA i niezłymi lotniskowcami
    Japończycy - badziewne CV (za to od poziomu, na którym inne nacje jeszcze się w lekkie krążowniki bawią), doskonałe torpedy, obleśna wprost wielość statków, ciekawe pomysły (na przykład, lotniskowco-lekki krążownik oyodo, lotniskowco-krążownik Mogami, lotniskowco-pancernik ISE) które jednak łatwo spuścić o ile nie gra nimi ekspert.
     
  4. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    nie wiem :D przeszedlem chyba ze 2 misje treningowe i nagle sie pojawil na doku obok :) W zasadzie to jest Super Yamato nie wiem czy to jakas roznica.
     
  5. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Pogralem godzine czy dwie na yamato i po porownaniu do gry na missouri mam tylko jedna konkluzje: opowiada sie o glupich amerykanach ale to glupota helmutow jest poza wszelka konkurencja jak sie okazuje. Dosc powiedziec ze neutralami robilem tyle punktow atk co zaawansowanymi DD na missouri... Niestety glupocie frycow towarzyszy nie mniej wybitny duch bojowy i po starcie 1/3 teamu spierdziela campowac w rog mapy, a reszta wlacza wsteczny w to samo miejsce po zauwazeniu czerwonej kropki na radarze, dzieki czemu po paru pierwszych salwach zostaje sie samemu na polu bitwy. Frog podrzuc jakies zwroty ktorymi mozna obrazic fryca?
     
  6. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    hehe stec prawde mowi, dokladnie tak jest :)


    @Super Yamato: To jest jakis bonus, dostajesz go na 24H do zabawy i nic nie mozesz zmieniac ;) Nie pamietam gdzie o tym czytalem. Po 24H zniknie ;)
     
  7. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    kolejne pytanko :)

    mam DD gdzie mam miejsce chyba na 6 dzial.

    Wlozylem 4 dziala, a strzelaja tylko 3 ...:/ Dlaczego???

    Generalnie jak wloze wiecej to oczywiscie reszta tez nie strzela.
    Myslalem ze moze chodzi o liczbe AA Gunnerow, no ale mam tylko 4 miejsca na statku, a jedno zabiera juz BO, to co mam zrobic by reszta strzelala??
     
  8. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    miejsca (sloty) pod uzbrojenie dziela sie na 2 grupy:
    sloty R - uzbrojenie podstawowe, dziala
    sloty T - torpedy, uzbrojenie AA, miny, bog wie co jeszcze ;)

    nie da sie strzelac z obu grup jednoczesnie, w trakcie gry wciskajac klawisz R albo T wybierasz aktywna grupe uzbrojenia i tym strzelasz ;)

    ogolnie widze ze powinienes poczytac troche manuala najpierw ;)
    tutaj masz kopalnie wiedzy:

    http://trainworld.us/NF2/English/index.html
     
  9. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    no ale ja mam 4 dziala, czyli jak piszesz grupa jest ta sama, wiec dlaczego strzelaja tylko 3?
     
  10. casink

    casink Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2008
    Messages:
    116
    Location:
    Piotrków Trybunalski
    moze nie masz do jednego ammo kupionego ;]
     
  11. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    no wlasnie ze kupione mam do wszystkich,
    zamontowalem 2 wyrzutnie torped i tez strzela tylko jedna... juz wogole nic nie kumam
     
  12. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    F4 zmieniasz tryby strzelania - poprobuj

    jeszcze jedna sprawa, w grze wciskajac F10 dostaniesz liste guzikow
    sprawdz sobie czy nie masz wybranych tylko przednich/tylnich dzialek, tam sa podane klawisze do przelaczania tego
    a przynajmniej powinny byc :)
    jak nie ma, patrz stronka ktora ci podalem w poprzednim poscie
     
  13. --vipe

    --vipe Well-Known Member

    Joined:
    Jun 2, 2003
    Messages:
    1,954
    Location:
    Poznan, Poland
    podpiete mam na pewno wszystkie dzialka, gdyz jedno z tylnich dwoch strzela. Wyglada tak jakby nie bylo ammo, ale kupione jest na pewno i robie to tak samo jak w pozostalych. Nie wiem czy sa jakies limity czy cos bo juz nic mi do glowy nie przychodzi. Dzialka to jedno ale dokupilem dwie takie same wyrzytnie torped i jedna strzela druga nie.

    Ide amerykancami i wszystkich na statku juz mam tej nacji wiec jakies problemy niekompatybilnosci jednostki tez raczej odpadaja.

    F4 zupelnie nic nie zmienia
     
  14. jata

    jata Well-Known Member

    Joined:
    Jul 24, 2001
    Messages:
    1,512
    Location:
    Poznan, Poland
    1) lektura obowiazkowa - Poradnik Obsta: http://www.nf-guides.com/pol/index.html

    2) 2-ga lektura obowiazkowa: http://trainworld.us/NF2/English/index.html

    3) zaloga: niektore sloty wymagaja obsadzania parami, inaczej bedziesz mogl uzywac tylko pierwszego slotu dzial/torped/AA.. a jesli odpowiedniego zaloganta obsadzisz na tylnym slocie, to nie uzyjesz zadnej artylerii/torped/AA - niestety taki silnik gry i dlatego sloty dzial i AA w miare mozliwosci obsadza sie parami [od razu uprzedzam, ze sa okrety, gdzie sie nie da, np. Emden ma dwa sloty zalogi do obslugi R i jeden do obslugi T - na R laduje sie standardowo dziala AA, na T ja akurat laduje wyrzutnie bomb glebinowych..;)]

    4) statystyki!!! - bardzo wazna i istotna rzecz w tej grze to statystyki bazowe.. do tego jeszcze zaleznosci "narodowosciowe" itd.. ale przyjmuje sie, ze najbardziej optymalny zalogant powinien miec baze:
    BO - potential 14 - odpowiada za "Fog of War" i zasieg linii pomocniczych

    gunnerzy - min. 11acc/10reload, najlepiej 12/10 - skupienie salwy pociskow, dodatkowe znaczenie maja tez uzywane dziala, jedne polepszaja skupienie inne nie

    gunnerzy AA - min. 10acc/11reload, najlepiej 10/12 - szybkostrzelnosc dzial AA

    torpedziarze - min. 11 torp - najlepiej 12 - reload nie ma tu znaczenia!!! - szybkosc przeladowywania torped,

    eng - min. 11 engine, dobrze gdyby mial rest na 10, ideal 11/11 lub 12/10 - dziala tylko w slotach dolnych!!! - podnoszenie maksymalnej predkosci na "dopalaniu" czyli OverHit oraz przedluzanie jego dzialania..

    rep - min. 11 repair, dobrze gdyby mial rest na 10, ideal 11/11 lub 12/10 - mozna wsadzic wszedzie - wplywa na szybkosc wykonywania naprawy

    restoirer - min. 11 rest, eng/rep na 10/10 - na poczatku bardzo przydatny, po pewnym czasie gry zabiera tylko niepotrzebnie slot, na ktorym mozna szkolic koljengeo enga.. - dlatego prosciej uzbierac kredyty i kupic sobie juz wstepnie wypasionego i uzywac wtedy, kiedy zalezy nam na podniesieniu SD [soft defense].. - mozna wsadzic wszedzie - podnosi wartosc SD, jednak maks to 900 i na BB4 mozna juz miec te wartosc bez resta - po prostu reszta zalogi moze miec juz takie staty, ktore same z siebie podnosza SD...

    scout - aircraft min. 11, fighter 10, bomb 10 - aczkolwiek w wypadku scouta f/b nie ma takiego znaczenia - moze sie jednak przydac, kiedy zamierzamy na cv stawiac zapory z min spuszczanych przez scouty..;) - wiadomo, dzial z olnego slotu!!!!

    fighter - tu nie ma przebacz - najlepiej 11aircraft/12/fighter lub 12 air/11figh - ale to bardzo rzadkie przypadki, czesciej traficie na 10/12 lub 12/10 - dziala z dolnego slotu

    DB - dive bomber - 10air/12bomber
    TB - torpedo bomber - 10air/12bomb
    ^^^^^ te tez z dolnego slotu


    sonarman/placeman - min. 14 potential...

    dlaczego takie wartosci??
    poniewaz maks. przy losowaniu sailora to wlasnie 12 [oprocz potential - tu maks to 15], za realna kase mozna kupic sailorow o wyzszych, okreslonych podstawach - np. eng ze sklepu ma 13 pkt. engine, reszta 10
    oczywiscie najczesciej losuje sie 10-tki..:/
    ale jesli wylosuje sie Wam 11-stka, zwlaszcza taka, ktora jest polaczona ladnie z 10-tka to juz warto sie schylic..

    i dla przypomnienia, podstawowe bazy zalogi, ktora dostajesz na poczatku gry to BO 15 pot, gunnerzy 11/11, mechanicy 11/11/11 [ale tu nie jestem pewien] - na szczescie ich nie sprzedacie, bo sa niesprzedawalni..:D

    i jeszcze jedno... BOOST do zalogi - specjalny item do kupienia w sklepie podnosi dodatki do baz naliczane co poziom o 4 pkt..
    wiec jesli masz gunnera 11/11 to zboostowany bedzie mial 15/15 baze i do tego co lvl zamiast dotatkowo np. 23 bedzie mial naliczone 27.. czy nawet wiecej - dokladnie nie wiem..;) - wiem, ze jak chcesz sie bawic w to na powaznie, boostujesz swoja zaloge jak najwczesniej!!!
    oczywiscie te jej czesc, ktora ma odpowiednio wysokie statystyki, inaczej szkoda kasy..;)


    to na razie tyle..:p
     
  15. --stec

    --stec Well-Known Member

    Joined:
    Dec 24, 2000
    Messages:
    1,944
    Location:
    Poznan, Poland
    Vipe, moze masz gunnerow na roznych levelach? Kupiles dziala dostepne tylko dla tego z wyzszym levelem przez co ten z nizszym nie moze uzywac swojego setu? Ja tak mialem, tez sie nawkurzalem :).

    Pytanko do weteranow: ile armoru trzeba zainstalowac zeby odczuc roznice? Zrobilem 2,5" belt armor i roznicy nie widze.
     
  16. casink

    casink Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2008
    Messages:
    116
    Location:
    Piotrków Trybunalski
    wiesz jak ja dalem belta na maxa to jak mnie smarowaly dd to mi za duzej krzywdy nie robily inaczej juz bylo z krazownikami
     
  17. jata

    jata Well-Known Member

    Joined:
    Jul 24, 2001
    Messages:
    1,512
    Location:
    Poznan, Poland
    najprosciej przyjac, ze dajesz tyle pancerza, ile wynosi kaliber przed ktorym chcesz sie bronic...
    z zalozenia pancerza obecnie daje sie 0,2 na decku, 0,4 belta i reszta w buldge tak, zeby predkosc za bardzo nie spadla...
    ilosc pancerza zblizona do kalibru pociskow stosuje sie w sumie tylko na anglikach, bo maja najlzejszy ze wszystkich nacji..
    ale wtedy zeby utrzymac predkosc na rozsadnym poziomie nie montuje sie dziala na tylnym slocie albo jest sie zolwiem....

    i jeszcze TIP a propos strzelania..
    jako ze do glownej artylerii mozna ladowac ammo HE i AP, to pare porad..;)
    1) w pierwszy slot amunicji ladowac bezwzglednie HE
    2) warto od CL [~lvl 30 BO] ladowac na drugi slot przynajmniej jeden bind AP
    3) dlaczego?? poniewaz CL ma juz calkiem przyjemny zasieg i warto wykorzystywac to + wysokie katy do zdejmowania pancerza..:D a do tego wykorzystuje sie oczywiscie amunicje AP, ktora uderza wtedy w deck i "przebija go"..
    po czym poznac "opancerzone dziewki" [armore whore - AW]? - ano po tym, ze najczesciej wlasnie nie maja tylnego dziala lub pociski HE nie zadaja im uszkodzen [wyskakuja zera po trafieniu] - wtedy switch na AP i do dziela..
    4) powyzsza zasada obowiazuje dla katow wyzszych niz 25 stopni, ponizej tego kata salwa idzie juz w burte, a ze malo kto laduje pancerz na burty [przy walkach na dalekim zasiegu lepiej jest opancerzyc poklad], uzywa sie amunicji HE.. inaczej AP nie bedzie zadawac wystarczajacej liczby dmg i zamiast zatopic statek jedna-dwoma salwami bedziecie sie meczyc dwa-trzy razy wieksza iloscia, czyli zmarnujecie czas...
    5) to na razie tyle..;)
     
  18. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Ciągnę europejskiego klienta- na jakim serwerze się rejestrować? (tzn. na którym wy gracie).
    No i czy gra się tak jak na US, czy są jakieś różnice?
    Czy warto na początek (tak jak na US) wyskubać kasę na załogę z elite+boost?
     
  19. -al---

    -al--- Well-Known Member

    Joined:
    Jan 5, 2005
    Messages:
    6,848
    Location:
    Poznań
    ja i casink na yamato, co do reszty pytan, to nie wiem :)
     
  20. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    DD01 już na 6/7 levelu, radioman gotowy.
    Pobawię się pod wieczór... chyba tym razem pójdę w US albo UK