Rozdzielczosc

Discussion in 'Warbirds Polish' started by pietas, Oct 13, 2003.

?

W jakiej rozdzielczosci grasz w WB

  1. 640x480 [b]2D[/b]

    3 vote(s)
    14.3%
  2. 640x480 [b]3D[/b]

    4 vote(s)
    19.0%
  3. 1024x768 [b]2D[/b]

    2 vote(s)
    9.5%
  4. 1024x768 [b]3D[/b]

    12 vote(s)
    57.1%
  1. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    3,898
    Location:
    Lublin, Poland
    1024x768- i tak nie spadam poniżej 70FPS, to co się mam prztykać w "Retaliator Mode"

    BTW- to też pierwszy mój "sieciowy" symulator... kumpel miał ojca na Wydziale Fizykii UMCS, 1990 lub 1991 rok, dwa spięte kabelkiem 486(to była wtedy maaaszyna) i kolorowe monitory... słowem czaaad (zwłaszcza jak w domu stało XT turbo z Herculesem)
     
  2. Holmes

    Holmes Well-Known Member

    Joined:
    Nov 18, 2002
    Messages:
    1,022
    Location:
    Krakow, Poland
    Witam,

    Ja oczywiście 320 x 240, bo cony lepiej widać. A Ju-52 jako wielką kropkę z D300 już. No i trafić łatwiej, bo pocisk ma 4mm x 4mm :p
     
  3. lepper

    lepper Well-Known Member

    Joined:
    Sep 17, 2002
    Messages:
    530
    Location:
    Poland
    ROTFL!
     
  4. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Tu sie nie ma z czego smiac.
    Teraz sie niby przerzucam na 1024.
    Ciezko jest nie klei sie i lomoca pociski tylko po mnie jak na razie.
    W 640 tracery lepiej widac bezapelacyjnie.
    Lepiej widac tez doty.
    Za to w 1024 wydaje mi sie ze mozna walic precyzyjniej, wprawdzie idzie mi 2x gorzej niz wczesniej na 640 ale juz chyba 2 razy w foce a4 mialem 100hits 20mm przy praktycznie polowie ammo.
    A raz kurwa (wlasciwie to dzisiaj) wystrzelalem cale ammo w A4 a trafilem 8x20mm, walilem do kilku conow i li2 tez. Cyrk na uszach - jak zyje to takiego wyniku nie pamietam. Nie klei sie psiamac.
     
  5. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    w 1024 zdecydowanie lepiej widac co robi przeciwnik podczas ciasnego df, kiedys gralem tak i nawet mi sie podobalo, ale podczas walk wiekszych mialem czasem 10fps... :)
     
  6. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    3,898
    Location:
    Lublin, Poland
    A jaki sprzęcik Waćpan posiada? 10FPS? to mi na PI233 i Wódeksie 2 (12MB) tak nie zwalniało w 1024... a tamten sprzęt wymieniłem już dawno...
     
  7. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    widac nie brala zaba udzialu w duzych furballach z napieprzajacymi wszedzie wokol ackami ;)
    a powaznie - celeron 300@428 (chociaz @ zalezy od dnia ;)) z v3 aktualnie (gef2 wyjeb... w cholere tak bylem z niego zadowolony);
    mysle ze bardziej istotne jest to ze mam win xp :D
    a osiagi mialem do okolo 70% procent lepsze ale spalila mi sie poprzednia plyta glowna i teraz mam troche shitowata :)
    a - no i proc mi sie grzeje bo wiatraka nie mam sprawnego :D im komp dluzej chodzi (czesto 24/24/7) tym coraz gorzej;
    i te odbarwienia.... :)

    hmm
    chce ktos kupic mamie, tacie albo wujkowi komputer? :D
     
    Last edited: Oct 17, 2003
  8. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    pojedyncze V2 nie ciagnie rozdzielczosci 1024. Tylko w trybie SLI jest mozliwe to odpalic tak. Mowie o wlasnosciach czipa 3dfx. Wiec cos tu nie gra nie sadzisz ?

    JA (taa) mam Celeron 433(500) - 2 V2 po 8mb i w 1024 srednio 50fps, a w 640 ok 70-80 i wiecej, to na oko ostroznie biore wyniki bo normalnie to widzialem i 70 fps w 1024 ale to jak lecialem na 3km i pusto.
    Tylko czasem jak jest wielka zadyma mase para i conow i patrze w te strone to mi klatkuje gwaltownie - chyba za malo pamieci na kartach albo procek siada, bardzo rzadko sie takie sytuacje zdarzaja wiec ciezko powiedziec sprawdzic na innych kartach jak np geforce albo lepsze obecnie ati
     
  9. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    BTW. Malo kto wie ale wydajnosc polaczonych kart Voodoo 2 w open GL w starszych grach na starszych prosckach bije po uszach najnowsze karty.
    Wiem brzmi sensacyjnie, ale to jest prawda.
    Rozpieprzaja mnie pseudonaukowe txty w brukowcach "tematycznych" w stylu - "v2 - najbardziej przereklamowany chipset na swiecie" itp kwiatki

    Prawda jest taka ze ten uklad mial mozliwosc laczenia w pary - oferowal podwojna wydajnosc, a w polaczeniu z 3-krotnym zyskiem wydajnosci w stosunku do V1 daje to 600% mocy - teoretycznie mozliwej do uzyskania sprzetowo - fakt ze wtedy to byly wielkie pieniadze.

    A teraz co jest? Wychodza geforcy kolejne i radeony, slogany reklamowe krzycza i kapia piana z pyska, smiac mi sie chce bo wkladam najnowsza karte pozniej zmieniam na zwykle Rive TNT 32MB i chodzi prawie tak samo, tyle ze nowe efekty i nieco (prawie niezauwazalnie) wiecej FPS. ROTFLMAO! Co geforce nowy to o 3% wiecej klatek w stosunku do poprzednika, ati nie lepsze. Co to k.. zarty z pogrzebu ?

    Ostatnio testowalem timedemo w Quake 2 . Dla laikow to taki test akcji z mierzeniem max mozliwej do wyswietlenia przez karte ilosci fps.
    Wlozylem jeden z najnowszych modeli ATI za 400zl - od kuzyna do testu. No i do tego dopialem jak zwykle 2 monsterki moje wysluzone.
    Odpalam test.
    wyniki - w 640x480 V2SLI 123fps , ATI 80fps
    wyniki - w 1024x768 V2SLI 57fps , ATI 60fps
    w 800x600 nie pamietam dokladnie klatek , ale V2 mialo wiecej o jakies 20 z hakiem.

    Widac ze w 1024 juz V2 odstaje, ale nieznacznie, za to nizsze rozdzialki wciaz niezdobyte (na starszych prockach).
    W HL tez robilem playdema , stosunki podobne, V2 gora wyraznie, tylko w 1024 nieznacznie wolniejsze od tej ATI spasionej.

    A to ATI w 640x480 chodzilo nieznacznie lepiej w Operation Flashpoint v1.49 niz V2 (ale to gra nowsza i duzo ramu trza - o wiele za duzo jak na V2 pamietajace jeszcze czasy cyrixa , AMD K5 i pentium MMX w sklepach) , i 5 x lepiej niz geforce 2 mx
    Wnioski pozostawiam do wyciagniecia - karte V2 mozna nabyc uzywana za 30-40zl bez problemu, 2szt to bedzie 60zl , i nie trzeba wymieniac swojej karty AGP glownej bo V2 leci na PCI i bezproblemowo sie przelacza.
    A Tobie spuint polecam dopnij 2 monsterki V2 do tego V3 i patrz sie jak brutalnie niszcza to V3 nawet jesli to v3500.

    PS. oczywiscie V2 to stary uklad i nie spodziewajcie sie ze odpalicie na tym Szturmowika ani np Battlefield 1924 o nowszych juz w ogole nie ma co marzyc , zreszta nawet jakby poszlo to by sie strasznie spawalo - za malo vram ma V2.
    Tak ze V2 ma tez swoje ograniczenia. Ale do starych gier - swietna wspaniala - a 60zl to nie pieniadz. No i uklady Voodoo daja faktastyczny niepowtarzalny "konsolowy" obraz, nie to co kanciaste i wyostrzone dopieszczone inne uklady. To bylo tak strasznie krytykowane przez testujace fachowe czasopisma , a prawda jest taka ze co przyjdzie do mnie kumpel to sie zachwyca tym ze V2 daje taki zbajerowany rozmazany 3d. Gry wygladaja jak gry video troche a nie jak gry pecetowe ;)
     
    Last edited: Oct 17, 2003
  10. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    3,898
    Location:
    Lublin, Poland
    Owszem, sądzę, ale raczej z Twoimi wiadomościami coś jest nie tak... miałem pojedyńcze V2 firmy PROCOMP model G111 (12MB- 4 na operacje, 8 na tekstury) i nie miałem najmniejszych problemów z uruchomieniem trybu 3D w rozdzielczości 1024x768 w gierkach i to nie tylko w WB (Direct 3D) ale i w Quake 1/2 (MiniGL)

    a obecnie, od prawie pół roku, mogę spokojnie grać... nawet w Sturmovika...
    GF4, 768MB RAM, Athlonik 2000XP
    ...więc dyskusje o ilości FPS w WB2 mnie po prostu nudzą... wybacz

    no i nie dałem się namówić na to badziewie, tzn. XP
     
  11. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    3,898
    Location:
    Lublin, Poland
    ech- i jeszcze... zmieniłem kompa bo spaliłem Wódeksa... a obraz rzeczywiście wygląda do dupy w porównaniu z tym na Voodoo- ładnie było ale się skończyło- żegnaj Gienia (w tym wypadku Voodoo) świat się zmienia, karta z sześcioletnim chipsetem ma już swoje wady.

    BTW-już odkładam na solidnego Radeonka (jakaś grubsza z serii 9000) więc w niedługim czas na próbę sił GF4 vs. Radeon
     
  12. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen

    Kazde Voodoo2 12MB mialo 8MB na tesktury , a 4MB nie na "operacje" tylko na bufor ramki. Uklady 8MB (czyli takie jak moje) byly tansze, ale mialy tylko 4MB na tekstury i 4MB na bufor ramki. To co piszesz - ze na pojedynczym ukladzie odpalales OPEN GL czy Direct3d w 1024 - jest fizycznie niemozliwe, bo uklad 3dfx Voodoo2 sprzetowo mial mozliwosc max rozdzialki 800x600, max rozdzialka textur 256x256 , max paleta kolorow 16bit, 24bitowy Z-bufor , uklad taktowany zegarem 90MHz - to mozna bylo lekko podkrecic (nawet slyszalem do 110MHz w niektorych modelach) , ale nie mozna bylo podkrecic rozdzialki bo nikt z wiertarka do czipow nie podchodzi. Jedynie projektanci uwzglednili ze laczac 2 uklady bedzie mozna wyswietlic 1024 - ale to bierze sie stad ze SLI pracuje jako uklad dwuboardowy - czyli pamieci sie nie sumuja, tylko bufor ramki jest o polowe mniejszy - bo wyswietla tylko polowe linii - parzyste/nieparzyste , dlatego sie dawalo uzyskac 1024.

    Tak to wylglada w swietle faktow. Nie pisz mi ze moje informacje sa bledne bo mam hopla na punkcie V2 od kilku lat.
    Owszem - jest mozliwe uzyskac 1024 - ale tylko na drodze emulacji - ale emulacja to prawie to samo co software renderer - jesli chodzi o wydajnosc, moze nie w takim stopniu. Wiec jesli kupiles uklad V2 i producent wypisal na nim ze obsluguje 1024 tzn ze dales sie zrobic w balona - bo to tylko odpowiednie drivery dolaczone emulujace prace czipa w czesci, a to ma byc przeciez sprzetowy rendering. Slyszalem ze takie numery robili z kartami V1, ktore tez 1024 nie ciagnely z oczywistych wzgledow. Z V2 to pierwsze slysze.

    A co do XP to w moim rejonie zwa to eXtremalnie Pierdolony , osobiscie nigdy nie dalem sie wrobic nawet w millenium i jade na 98se. Howgh!
     
  13. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    3,898
    Location:
    Lublin, Poland
    ech...

    i jak komuś takiemu wytłumaczyć??

    przywidziało mi się może to 1024x768 na moim monitorze? Chodzi i zawsze chodził V2 do 1024x768, to V1 miał ograniczenie do 800x600. 1024 było jak najbardziej fizycznie możliwe na Voodoo 2, ale Pan specjalista pietas ma zapewnie włączony sprzętowy Z-Buffer (bo wtedy rzeczywiście pojedyńcza Voodoo2 zostaje ograniczona do 800x600) i odstawia komedię- przepraszam, ale nie lubię gdy ktoś mówi mi, że dałem się zrobić w balona (zwłaszcza, gdy zna się trochę gorzej na tym, co jest tematem rozmowy). Balonem nazwać można szybciej kogoś kto nadyma się, mając ku temu wątłe podstawy. RTFM
    :rtfm: a potem dopiero bierz udział w dyskusji. Miałem V2 przez 4 lata... i wierz mi, proszę, nie trzeba SLI dla trybu 1024, wystarczy pomyśleć nad konfiguracją (Z-Buffer). Warunkiem sine qua non jest jednak w tym wypadku to, żeby myślenie nie bolało :p.

    Miłej lektury instrukcji Voodoo 2 życzę :deal: .

    buahahaha
     
  14. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Skoros taki myslacy sie znalazl - to powiedz lepiej jak wylaczales ten sprzetowy z-buffer.
    Bo w karierze przetestowalem kilkanascie driverow i zaden nie mial opcji wylaczania z-bufora, nawet power strip nie ma takiej opcji.
    Wiec gdzie ?
    A co do faktu - rzeczywiscie , znalazlem w necie wiele artykulow o tym ze moze pracowac pojedynczy V2 na 1024 - ale wlasnie tylko tak warunkowo jak opisales. Wylaczenie Z-bufora sprzetowego to nic innego jak jego programowa pozniejsza emulacja. Bo w przyrodzie nic nie ginie panie myslacy. A juz na pewno nie Z-bufor w 3D. Mozna powylaczac aliasingi itp, bo to tylko bajery, ale z-bufor to fundamentalny element poprawnego rzutowania grafiki 3d we wspolczesnych kartach graficznych. Teraz tylko pytanie jak to wplywa na wydajnosc - a moze byc roznie, i szalenie jestem ciekaw. Niby to tylko pamiec ale... NA V2 jest cos takiego jak transfer wewnetrzny i zewnetrzny. O ile ten pierwszy kosmiczny - cyfry juz nie pamietam, to ten drugi cieniutki jak i to cale PCI smieszne. Wyjdzie w praniu gdy sie pochwalisz jak wylaczales Z-bufor w Voodoo2.
     
  15. HJM---

    HJM--- Well-Known Member

    Joined:
    Dec 8, 2002
    Messages:
    876
    Location:
    behind you
    [deleted] wywody o nowych grafikach w szrotach sa piekne...
     
    Last edited: Oct 18, 2003
  16. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    mialem v2 12mb i 1024 ciagnal bez problemu :>
     
  17. spuint

    spuint Well-Known Member

    Joined:
    Feb 18, 2003
    Messages:
    4,730
    co do xp - musze korzystac z oprogramowania ktore wymaga tego systemu;
    ale od miesiaca lezy dysk i sie kurzy zeby postawic sobie ten archaiczny (bo tak jest) 98se specjalnie do wb, tylko jakos mi sie nei chce :)
    a xp pro calkiem mi sie podoba, nie udalo mi sie jeszcze go zawiesic (z innymi systemami, lacznie z freebsd np, nie mialem problemu) tylko konfiguracja jest popieprzona;

    a co do serii voodoo i starszych gier - sytuacja ma sie tak ze 4-5lat temu jeszcze wszystkie gry pisano konretnie pod te chipy; ubogie efekty (a raczej ich brak) wyciskaja ze starych ukladow przywoity fps;
    dzis pisze sie pod standard (teraz to juz w sumie dx9) i jedne karty wykorzystuja go lepiej, inne gorzej;
    inna sprawa jest np ze pchanie dobrej karty w kiepski sprzet nie robi wiekszej roznicy;
    pozostaje tez kwestia co to jest dobra karta (bo to ze cos sie nazywa gef4 a technicznie nei rozni sie niczym od kiepskiego g2...);
    no i kupujac dzisiejszy szmelc za np 300 zl nie mozna sie dziwic, ze wyspecjalizowany w obrobce konretnych zadan, poczciwy v2/v3, radzi sobie lepiej od bubla(w starych programach), ktory mial przyniesc tylko zysk a nie postep;
     
  18. hrabia

    hrabia Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2003
    Messages:
    1,397
    Location:
    Legnica Poland
    spuint

    Wreszcei ktoś normalny... :dura:

    p.s. Bez urazy... ;)


    btw
    Co do Xp jest dobry dziwi mnie fakt, że ktoś bluzga na Xpka.
    Pewnie ma PI233 64Mb i się dziwi :)
    TO tylko kwestjia skonfigórowania XPka
    Jeszcze nei mialem zawiche a mam XPka juz prawie 2 lata
    ino 2x reinstalki i to przez wirusa, i spięcie :znaika:
     
  19. beryl

    beryl Well-Known Member

    Joined:
    May 8, 2002
    Messages:
    1,788
    Location:
    19*08'E 51*30'N
    No przepraszam, ja odpalałem Xp na P2-333 64MB. I zasadniczo chodził nieźle, wywaliłem go z 2 powodów: zajmował mi pół dysku :D (dysk mam, że tak powiem adekatny do reszty kompa :D) i nie mogłem znaleźć sterów do swojej dźwiękówki (grafa, mimo,że antyczna została rozpoznana prawidłowo)

    Ciekawa sprawa dotycząca fps w WB - wcześniej, na tym 333,64 ramu, tnt 16mb w lo-res miałem koło 50-70fps, hi-res 20-30. Po wymianie grafy na GF2mx i dołożeniu troche ramu (teraz 256) wb nie przyspieszyło ani troche :) za to na procu 450 chodzi już 2 razy szybciej (testowane u kumpla). Szukam teraz instrukcji do płyty głownej, bo procek 450 już mam, tylko musze zworki na płycie poprzewalać, bo jako 300go wykrywa :/

    A żeby Panów VuDu pogodzić - rivka tnt obsuguje do 2048x1536 :D :p
     
  20. pietas

    pietas Well-Known Member

    Joined:
    Apr 28, 2002
    Messages:
    1,301
    Location:
    Schweidnitz-Schlesien-Polen
    Kucha no to juz sie chyba nie dowiemy jak sie wylacza ten Z-bufor. Kolega myslacy rednacz -frog- chyba spasowal :(