IL2 serwer dedykowany-wrazenia

Discussion in '302nd POLISH SQ -Poznanski-' started by -stan-, Dec 28, 2005.

  1. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Prosze o propozycje, zobaczymy jak kto to widzi i moze znajdziemy zloty srodek :)
    PS. Dzis przerabialem ostatnia sobote karnawalu i jak wrocilem to niezabardzo bylem w stanie znosic przeciazenia i miec wszystkie stopnie swobody, :@drunk: blednik by tego nie zniosl :), ale widzialem ponad 30 zalogowanych userow. :joystick: Jak zachowywal sie serwer i lacze? Prosze o sprawozdanie :znaika:
    :cheers:
     
  2. joohny

    joohny Well-Known Member

    Joined:
    Aug 31, 2005
    Messages:
    88
    Ikony i tak są za dalekie zwłaszcza friendly. Ikony wroga mogą zostać takie jakie są. Ramzey to kwestia wprawy, też na początku niewyobrażałem sobie latania bez ikon, a teraz wydają mi się czymś nie pasującym do świata Ila. Raczej trzeba jakiś komunikator zorganizować do podpowiadania namiarów kto wróg, a kto nie.

    Co do pytania Andiego to serw działa lepiej niż wtedy gdy miałem uwagi co do płynności gry (przynajmniej u mnie) nawet przy 30 ludach jak wczoraj (wtg!). Zdarzają się co jakiś czas chwilowe zwisy - może to mieć związek z wchodzeniem na serw nowych ludzików. Być może wchodzą z jakimiś swoimi malowaniami itp. i muszą one zostać dograne.
    Zapisują się one chyba w folderze \Ubi Soft\IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\PaintSchemes\NetCache

    :mafia:
     
  3. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    A ja wczoraj wszedlem, po raz pierwszy chyba w zyciu wystartowalem samodzielnie, zastrzelilem jakiegos Hurricana, i na pewno pierwszy raz w zyciu wyladowalem :D. Ale ikon nie bylo zadnych. Moze mam cos nie tak poustawiane? Zreszta kompletnie nie wiem jak uzywac radia, jakie sa komendy itd. Mozna gdzies o tym poczytac?
     
  4. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
  5. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
  6. kazan

    kazan Well-Known Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    1,074
    Location:
    Bremen (DE)
    [​IMG]

    pieknie Frog ale...nikt nie chce latac na tej mapie
     
  7. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    Wczoraj ręcznie zmieniałem czas, zaraz zaloguję i poprawię mapkę Notatnikiem :)
     
  8. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    zmiany na mapie Afryka 1941/42:

    zamieniono samoloty:
    Alianci- zamiast Spitfire Vb jest Vc Trop (4xHispano)
    Oś- zamiast 109F4 jest 109G2

    Wprowadzone limity:
    Spitfire Vc- 15 sztuk
    109G2- 10 sztuk
    wzięcie samolotu po przekroczeniu limitu powoduje naliczenie punktów karnych co może być przyczyną wykopania przez serwer (o ile serwer w ogóle pozwoli wziąć samolot z tej puli)

    zmieniono czas misji- obecnie zaczyna się o 15:00 i kończy o 18:00 (zmierzch) spowodowane jest to narzekaniami tych, którym nie odpowiadało latanie w półmroku :)
     
  9. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Nie chce mi się zakładać nowego wątku, będzie tu
    Wszedłem dziś zobaczyć nową mapę i spotkałem Wietnam`a z bratniego 302, powiedział mi o ciekawym wątku dotyczącym poprawy wyświetlania grafiki. Ponoć pisali o tym na forum YOYO, ale ja przegapiłem, tu tez nie pamiętam, aby ktoś pisał, więc podaje linka
    Po fotkach widać ciekawe efekty, może się przyda.
     
  10. pedzel

    pedzel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 19, 2001
    Messages:
    1,491
    Location:
    Gdansk, Poland
    Dlaczego, jak wchodze na serwer il2 to musze czekac zanim wystartuje, na cos, co nie wiem czym jest???? Nie moge latac??? Olewam takie gowno....
     
  11. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Ale w ktorym momencie musisz czekac?
    - na zaladowanie mapy?
    - na wyjscie na pas, po wyborze strony i samolotu?
    - ??? sam nie wiem na co mozna tam czekac :)
    Cyba ze dolaczyles sie do misji coop, no to co innego, wtedy trzeba czekac za wszyscy sie zaladuja i beda gotowi, a host odpala.
     
  12. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA

    za stary na nauke? :rolleyes:

    lacz sie na IP nie z HL, wybierz strone, wybierz samolot i wio!

    jutro o9 czekam az mi skopiesz tylek :p
     
  13. joohny

    joohny Well-Known Member

    Joined:
    Aug 31, 2005
    Messages:
    88
    Jako że znalazłem trochę czasu, coś tam sobie popiszę i niniejszym wnioskuję o wprowadzenie zmian na serwerze: :mafia:

    - pasek prędkości i altu w rogu - coś takiego jest na zdecydowanej większości serwerów dostepnych z HL-u, czasami występuje jako jedyne ułatwienie i odstępstwo od reala. Wydaje mi się że ikony są znacznie częściej wyłączane. Zegary w samolotach występują w różnych miejscach, a po za tym szczegółowość ich wyświetalania pozostawia czasami wiele do życzenia - niestety.

    - dać sobie spokój z jakimiś limitami dostępnych poszczególnych modeli. Nie chce mi się ciągle sprawdzać czy mogę latać jeszcze spitem czy też muszę brać już TB3, a tym bardziej dostawać jakieś bany za wzięcie czegoś czego nie ma.

    - na poszczególnych mapach ograniczyć natomiast ilość dostępnych modeli do 2-3 na stronę (o porównywalnych parametrach oczywista). Na obecnej mapie Afryki występowanie jednocześnie Gladiatora i Spita V to chyba bezsens. Takie coś mogło funkcjonować na serwerze gdy były 2-4 osoby i mogły się dogadać czym w danej chwili się spierają.
    Wydaje mi się, że dużo lepiej by było gdyby na poszczególnych mapach walczyły ze sobą np. Emil kontra Huric i pierwsze Spity, F2/4 kontra Yak1 i Mig3, P40 kontra pierwsze Zeke, Ki84 kontra P38 i dalej w tym stylu. Niech będą nawet dwie takie same mapy - np. Afric i na jednej walczą dwupłaty a na drugiej fightery które tam były w 42 lub 43. Italiańce, szkopy vs. blade herbatniki i Cyrk Skalskiego. Oczywista że równolegle powinny być dostępne odpowiednie bombery.

    - w przypadku uwzględnienia powyższego pkt. można spróbować wyłączyć ikony na serwerze - chyba każdy odróżni Emila od Garbatego lub Spita, a tym bardziej Kijankę od Katamarana.

    A korzystając z okazji kilka uwag do Admina o ps. Ropuch. - wyluzuj, mam wrażenie że chcesz pokazać wszystkim na serwerze że jesteś the best najważniejszy. Latasz, przełączasz się, jednego banujesz innego wyciągasz z dołka, starasz się uczyć kultury niektórych którzy strzelających do płonących wraków (to ci się nie uda, jak ktoś ma charakter steal kilera to w IL2FB ma raj). Bez obrazy :rose: ale Admin wg. mnie powinien być niewidoczny jak sędzia piłkarski na meczu. Ten który za bardzo rzuca się w oczy psuje widowisko i zabawę. :nono: Po za tym czepiasz się chyba za bardzo chłopaków z 302 - tych z którymi macie jakiś tam spór - już ktoś tu wcześniej pisał żebyś im odpuścił :cheers:

    ... a tak na marginesie może byśmy jakiś skład sklecili przeszczepieńców z WB ( co by się na HL-u wyróżniać :fly2:


    no wystarczy - ostatnio chyba tyle na maturze naskrobałem bo magisterium na pewno było skromniejsze :mafia:
     
  14. -blue-

    -blue- Well-Known Member

    Joined:
    Mar 26, 2001
    Messages:
    395
    Location:
    i never know anymore %)
    a dla mnie latanie bez ikon to masochizm. ganianie kazdej kropki zeby sprawdzic czy mozna do niej strzelac to strata czasu... jak opdpalam ila to niestety gram na UK dedicated 1 lub AFJ, gdzie sa w miare dlugie ikony i moge szybko znalezc walke.
     
  15. joohny

    joohny Well-Known Member

    Joined:
    Aug 31, 2005
    Messages:
    88
    po za tym nieprzeszkadza kokpit, można podziwiać zewnętrzne widoczki, a jak wroga się i tak nie widzi to jego pozycja jest pokazana na mapie. Ponadto na AFJ trafienie 1x7 mm powoduje pewnie anihilację wroga. :super:

    Dla mnie bomba :@popcorn:
     
  16. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Z ikonami to jest tak, ze wszystkim nie dogodzi, dlatego takie szczątkowe jak obecnie chyba zostaną. Po 1- zapobiega to postrzeleniu własnej strony, po 2- ikony przeciwnika są na tyle krótkie ze nie zdradzają pozycji samolotu i trzeba pilnować przebiegu pojedynku, po 3- wyrównuje to szanse wynikające z różnic posiadanych monitorów i kart graficznych, po 4- ułatwia to prowadzenie akcji grupowych, a osobiście mam nadzieję ze z czasem nastąpi zmiana charakteru potyczek na bardziej zorganizowane.
    Odwrotnie do ikon, włączenie paska wysokości i prędkości spowoduje pewne spłaszczenie odbieranych doznań i skupienia nad zachowaniem własnej maszyny, a po tym łatwo wyczuć, jaka jest możliwość manewrowa samolotu, osobiście zajmuję się w czasie lotu tylko licznikiem obrotów, paliwa i temperatury. Zapobiega to zjawisku powszechnie spotykanego cwaniactwa w grach, czyli wyćwiczenia konkretnych zachowań w określonych momentach powiązanych z prędkością i wysokością, już pojawienie się w ustawieniach mapy wiatru i turbulencji zniechęcało wielu, bo nie dało się latać jak automat. :)
    Co do ograniczenia ilości samolotów to się zgadzam z Tobą Joohny, sam nie przygotowałem jeszcze żadnej mapy, ale po głowie chodzi mi ciągle taka koncepcja, aby głównym zadaniem do wykonania było zniszczenie celów naziemnych i dobranie do tego odpowiednich samolotów bombowych, szturmowych i myśliwskich, które odpowiadają danemu miejscu i czasowi występującego zadania, z określeniem ilości łącznej samolotów dla stron. Użycie samych myśliwców może wtedy nie przynieść efektu, bo nie uda się zniszczyć wszystkich bombowców i szturmowców przeciwnika, z kolei samobójcze rajdy bombowo szturmowe mogą mieć szanse, bo cele naziemne uda się zniszczyć. Takie założenia może powodowałyby większe zorganizowanie w grupy i zaprzestanie powszechnego quaka. :turret: Ograniczenia w konkretnym typie występującym na arenie rzeczywiście wprowadzają sporo zamieszania i póki nie znajdzie się sposobu na możliwość wyboru pomimo wyczerpania limitu trzeba od tego odstąpić. :mafia:
    Poza tym duża ilość maszyn do wyboru powoduje bardzo długie ładowanie się mapy, ze względu na konieczność wystawiania wszystkich typów na pasy dla uniknięcia lagów.

    Odnosząc się do tego, co na marginesie, stawiam pod waszą rozwagę scalenie wszystkich grup identyfikujących się z 302 SQ. W końcu gdyby ktokolwiek z nas zwrócił się do drugiego 302 z próbą o przyjęcie do SQ nie było by problemu i odwrotnie też by był przyjęty u nas. Na horyzoncie jest już BoB, więc problem może się potroić, w konsekwencji zamiast kultywowania tradycji 302 w świecie symulotników będziemy mieli typowe polskie piekiełko.


    PS. Tak całkiem mimo, na starość uczę się na nowo chodzić, znaczy latać na nowym X52, więc na razie będę częściej spadał. :fly2:
     
  17. Ziomek

    Ziomek Well-Known Member

    Joined:
    Jan 26, 2004
    Messages:
    815
    Andy podasz IP do serwa? bo zapomnialem :p
     
  18. -frog-

    -frog- Well-Known Member

    Joined:
    Jun 17, 2003
    Messages:
    5,303
    @Ziomek
    153.19.156.122:21000

    @Joohny
    (odpowiedzi jak wyedytuje post, chciałem Ziomkowi odpowiedzieć wpierw)

    Jestem zdania Andycha w tej kwestii (speedbar). Jeżeli chodzi o ikony, to jestem przeciw wszelkim ikonom, ale zostałem przegłosowany :)

    A jak mi krzyczą o Spitfire i 109G2 to co mam zrobić? Zepsuć dobrą mapkę dodaniem Uberów, czy narzekać na spadek frekwencji? Pomysł limitowania samolotów zły nie jest... gorzej z pojęciem całej idei przez niektórych (jednemu upartemu pilotowi Spitfire już 3 razy bana zdjąłem... a opis i ostrzeżenia są teraz w 3ch językach [tylko tyle znam niestety])

    Cenna sugestia. Warte rozważenia. Problem stanowi absencja alianckich buffów w samolotach do wyboru (jest Blenheim, dłuuuugo nic, poczym SBD, TBF, A20, B-25), map z Rosją nie projektowałem

    Za... wszystkimi 4ma długimi kończynami :D

    Nie- staram się pokazać, co nie będzie tolerowane.
    W całym dotychczasowym adminowaniu dałem jednego ban-a (za nahalną reklamę w czatbufferze, z resztą usunięty w 20 minut później przez Andy-ego) i dwa razy kogoś kopnąłem.
    Nigdy nie zbanowałem/kopnąłem nikogo z HL-owskiego 302 (chociaż raz miałem zamiar, bo myślałem, że gość się z Andy-ego nabija nickiem-> zanim nawet pomyślałem o ban-ie wyjaśniłem sprawę z Andym telefonicznie).
    Za to bany zdejmuję masowo, i o tym to akurat wiesz, bo sam poleciałeś z serwera z 12h za usilne branie Spitfire, wbrew rozsądkowi i opisowi misji.... zdejmuje bany i zdejmować je będę... chyba, że opis wykroczenia będzie dodany ręcznie, a nie systemowy (system automatycznie nakłada bany za przekroczenie limitu 100 punktów karnych).

    Dla leniwych, tabela kar:
    5pkt- wybranie samolotu, który skończył się już "w hangarach" (naliczane za każdą sekundę stania na pasie)
    20pkt za zniszczenie własnego celu naziemnego (także poprzez nieudolne próby rolowania w poprzek pasa)- naliczane za każde zdarzenie
    30pkt za kill-a na swoim (naliczane za zdarzenie)
    99pkt za nieudaną próbę zalogowania na konto administracyjne (za zdarzenie)
    100pkt za obelżywe słownictwo (ale filtr na razie jest nieaktywny)
     
    Last edited: Mar 4, 2006
  19. andych

    andych Well-Known Member

    Joined:
    Aug 20, 2001
    Messages:
    294
    Location:
    Malbork Poland
    Jeszcze raz prosba, wchodzcie przez HLa, to sie naprawde przeklada na wieksze powszechne zainteresowanie naszym serverem.
     
  20. ramzey

    ramzey Well-Known Member

    Joined:
    Jul 12, 2001
    Messages:
    915
    Location:
    San Jose, CA
    Nie wiem jak wy, ale ja nic nie widze i kompletnie nie mam wyczucia odległości
    MOże to kwestia ustawien grafy
    jakies sugestie dla aiw9600XT?